Gå til innhold

Begynner på roaccutan på mandag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg vente meg av bivirkninger? Er egentlig litt nervøs for hva jeg utsetter kroppen min får, men får ikke slutt på kviseproblemet etter 3 år med antibiotika og kremer.

Bivirkninger, pris, effekt etc.

Alt mottas med takk.

Anonymous poster hash: 625c8...aaf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde denne kuren etter 16 år med kviser og utallige antibiotikakurer. For meg så ble det mange bivirkninger som betennelser, tørr hud, neseblod, tørre øyne osv. Ikke ble jeg kvitt betennelsene etter kuren heller, og har dem enda 3 år etterpå. Ikke ble jeg kvitt kvisene heller. Prismessig er det en dyr kur, både mtp økonomi og kropp. Rent økonomisk brukte jeg vel minst 6k. Pluss penger på fuktighetskremer, øyedråper og tabletter for munntørrhet.

Anonymous poster hash: 3ee03...41d
Skrevet

Det er umulig å si hvilken bivikninger en får under kuren, for det varierer fra person til person. Jeg fikk kun tørrere lepper og en sjelden gang litt tørr på øynene om morgenen. Ikke hatt bruk for øyedråper eller tabletter for munntørrhet og brukt minimalt med fuktighetskrem. Eneste jeg trengte litt mer av var leppepomade.

Kapslene er på 20 mg pr stk og prisen pr 20.03-13 er;

30 Kapsler; 257.60

100 kapsler; 758.50

Så kommer legetimene og blodprøver i tillegg.

Her er det en tråd om Iso kuren fra velvære, hud, hår og kosmetikk;

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=588807&page=1

En tråd om hvordan folk oppfatter de med akne og litt info om iso;

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=753437

Skrevet

Jeg avsluttet denne kuren i sommer, de første ukene på kuren hadde jeg stiv rygg og noe stive ledd. Ellers hadde jeg tørre øyne, lepper, nese (neseblod).

Men det levde jeg fint over altså, iværtfall da jeg så kvisene begynne å forsvinne etter 3-4 uker! :laugh:

Alle bivirkningene forsvant da jeg sluttet, folk reagerer vel forskjellig på dette, så du vet jo aldri - men la oss håpe på det beste! 90% blir kvisefriii, jeg er heldigvis en av dem. Verdt det!

:nigo:

Skrevet

Hei, jeg er femten og har kviseproblemer :/ jeg går for øyeblikket på epiduo men jeg føler den ikke hjelper så veldig. Kan jeg spørre om resept på roaccutan hos fastlegen min? Jeg har arrdannende kviser.. og får som oftest kviser på kinn, hake, panne (t-sone) og noen ganger på nesa. Epiduo gjør at de fleste holder seg unna men når jeg for sirka to måneder siden sluttet med kremen for to uker kom kvisene tilbake. Så jeg begynte med kremen igjen. Kvisene holder på å bli borte, men jeg får arr når jeg ikke engang har klemt på dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...