Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har blitt voldtatt, jeg har ikke fortalt det til noen. Jeg føler det ødelegger meg, samtidig orker jeg ikke å tenke på det.

Er det noen andre der ute som det har sjedd med?

Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det.....

Anonymous poster hash: 81e0d...b3b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anmeld det!

Anonymous poster hash: abbb6...30e
Skrevet

Hei,

Jeg har blitt voldtatt, jeg har ikke fortalt det til noen. Jeg føler det ødelegger meg, samtidig orker jeg ikke å tenke på det.

Ta kontakt med voldtektsmottaket og krisesenteret.

Skrevet

Hei,

Er det lenge siden? Hvordan skjedde det? Huff, må være noe av det verste man kan oppleve...

Føler med deg ts"!

Skrevet

Du kan få hjelp til å takle det av proffesjonelle. Via fastlege eller legevakt.

Anonymous poster hash: d2649...aa1

Skrevet

Jeg tørr ikke å anmelde, han sa han kom til å drepe meg hvis jeg gjorde det, eller at noen av vennene hans kommer til å drepe meg. Jeg vil ikke at folk skal vite det, da vil de se annderledes på meg.

Skrevet

Å få hjelp er ikke det samme som å anmelde. Fagfolk som jobber med dette har kunnskap og erfaring til å møte deg og dine behov. Og forstår hvor vanskelig det er for deg. Det vil si den psykiske påkjenningen. Politi anmeldelse er en annen instans enn helsevesnet . Helsevesnet har taushetsplikt - det er du som bestemmer!

Anonymous poster hash: d2649...aa1

• Liker 1
Skrevet

Jeg tørr ikke å anmelde, han sa han kom til å drepe meg hvis jeg gjorde det, eller at noen av vennene hans kommer til å drepe meg. Jeg vil ikke at folk skal vite det, da vil de se annderledes på meg.

Kjente du han som voldtok deg? Kjenner du vennene hans?

Er du redd han nå?

Hvis du vet hvem han er og at du er redd, bør du søke en form for beskyttelse.

Skrevet

Jeg skulle tro det var best å begynne med å ta en prat hos legen.

• Liker 2
Skrevet

Gå til legen med en gang og be om en henvisning til spesialisthelsetjenesten. Det er VELDIG viktig med god oppfølging av helsepersonell etter et overgrep, for å forhindre utvikling av PTSD.

Anonymous poster hash: bfa1f...0e5
Skrevet

Ta kontakt med Dixi Ressurssenter, www.dixi.no. De er spesialister på å hjelpe voldtektsofre. De kan hjelpe og støtte deg uansett hva du velger å gjøre.

Ønsker deg lykke til. Klem

Skrevet

Ja, jeg kjenner han. Det er broren til en venn av meg. Jeg er ikke redd nå, men av og til sniker frykten seg innpå, selv om jeg ikke tror han ville ha gjort noe. Jeg har prøvd å si ifra til legen, men jeg klarte det ikke. Jeg synes det er flaut. Jeg er også veldig dårlig på å fortelle slike ting, så vet ikke hva jeg skulle ha sagt.. "hallo lege, jeg har blitt voldtatt" kan man bare si det? Jeg ville bare følt meg teit egentlig. Jeg er 18 år.

Skrevet

Takk Barcelona :) Jeg skal ta en titt der

Skrevet

*Barcelone

Skrevet

Ja, jeg kjenner han. Det er broren til en venn av meg. Jeg er ikke redd nå, men av og til sniker frykten seg innpå, selv om jeg ikke tror han ville ha gjort noe. Jeg har prøvd å si ifra til legen, men jeg klarte det ikke. Jeg synes det er flaut. Jeg er også veldig dårlig på å fortelle slike ting, så vet ikke hva jeg skulle ha sagt.. "hallo lege, jeg har blitt voldtatt" kan man bare si det? Jeg ville bare følt meg teit egentlig. Jeg er 18 år.

Du trenger ikke si mer enn at du har blitt voldtatt. Dersom du VIL må du gjerne fortelle hva som har skjedd, men om du føler det gjør ting verre, så la være. Det er fullt mulig å gi traumeterapi uten å en gang vite hva slags traume pasienten har blitt utsatt for, og å si at du har blitt voldtatt er mer enn nok.

Håper du oppsøker hjelp! :hug:

Skrevet

Unnskyld meg, men du MÅ anmelde det, samt truslene han har kommet med. Voldtektsmenn er noen av de verste menneskene på denne jordkloden. Hvis man ikke får satt en stopper for det, vil han kunne fortsette å voldta andre jenter, fordi han vet at det ikke blir konsekvenser av det.

Vær sterk!!

• Liker 1
Skrevet

*Barcelone

Bare hyggelig. Håper du får den hjelpen du trenger.

Skrevet

Unnskyld meg, men du MÅ anmelde det, samt truslene han har kommet med. Voldtektsmenn er noen av de verste menneskene på denne jordkloden. Hvis man ikke får satt en stopper for det, vil han kunne fortsette å voldta andre jenter, fordi han vet at det ikke blir konsekvenser av det.

Vær sterk!!

Man er ikke svak fordi man ikke anmelder.

Ideelt sett bør alle overgrep anmeldes, men det er opp til offeret å bestemme. For mange er det en veldig stor påkjenning med avhør og en evt. rettssak, så det bør være opp til hver enkelt om man vil anmelde sitt forhold - og ingen må dømme noen for hva de gjør eller ikke gjør i denne situasjonen.

Skrevet

Man er ikke svak fordi man ikke anmelder.

Ideelt sett bør alle overgrep anmeldes, men det er opp til offeret å bestemme. For mange er det en veldig stor påkjenning med avhør og en evt. rettssak, så det bør være opp til hver enkelt om man vil anmelde sitt forhold - og ingen må dømme noen for hva de gjør eller ikke gjør i denne situasjonen.

Akkurat det dømmer jeg faktisk. Jeg kan godt forstå at det er vanskelig, men jo, jeg mener at det er en smule svakt å la være. Skal man virkelig la voldtektsmenn gå fri, og la slike handlinger gå upåaktet hen? Nei. Jeg kommer ALDRI til å forstå det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...