Gå til innhold

Katta går på butikken.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, litt komisk. Men jeg bor ikke så langt fra butikken/jobben min. Og jeg har hørt fra kollegaene mine at katten min kommer på besøk innimellom. :-P Skjedd et par ganger og er bare redd ho skal bli påkjørt. Etter at jeg så ho fulgte meg inn på butikken så har jeg hatt ho inne. Søndagene går fint å ha ho ute. For da er det ikke trafikk og butikken ikke er åpen.

Også er jeg redd naboer skal bli sinte, fordi ho går inn til alle. bare døra står åpen, så er ho der med engang og legger seg til rette i sofaen dems. Men ho kommer like blid hjem igjen. :-P

Men jeg håper bare det vil gi seg. For vil ikke ha klager fra naboer. Og man kan liksom ikke ha katter i bånd ute sammen med bikkja. :P Ho har ikke noe imot å være inne, men ho vil jo også ut.

Er det noen som har hatt lignende episoder med katten din?

Anonymous poster hash: 1bb3d...0a5
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en katt som brukte følge med meg og ex til butikken der vi bodde først samme. Senere, når vi skilte lag og flyttet hver for oss - så bedrev katta det samme der vi flyttet til. Det var veldig kort veg å gå, men hun fulgte støtt og stadig med meg og min bror ned til butikken, ventet utenfor, og fulgte oss hjem. Man sier jo veldig fort at katter man selv har hatt er/var ganske spesielle, så jeg skal ikke påstå at hun var noe mer annerledes enn andre. Funny, uansett.

Skrevet

Jeg hadde en katt som brukte følge med meg og ex til butikken der vi bodde først samme. Senere, når vi skilte lag og flyttet hver for oss - så bedrev katta det samme der vi flyttet til. Det var veldig kort veg å gå, men hun fulgte støtt og stadig med meg og min bror ned til butikken, ventet utenfor, og fulgte oss hjem. Man sier jo veldig fort at katter man selv har hatt er/var ganske spesielle, så jeg skal ikke påstå at hun var noe mer annerledes enn andre. Funny, uansett.

hahah, minner meg om gamlekatta mi :P ikke at hun drev å fulgte etter oss til butiken, siden det var for langt å gå. Men husker hun alltid sto å ventet på bussplassen når jeg kom hjem fra skolen, og hver morgen fulgte hun meg til bussen, og gikk hjem igjen etterpå :P

Anonymous poster hash: 722d0...20c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Søte katter som gjør så mye rart :-) vår eldste går tur med oss den, snakker, lukker opp dører og ikke minst gir han "nuss" stanger med hodet mot våres for å kose :-)

Endret av Frisørdama
Skrevet

Her hos meg er det en katt som "bor" utenfor Rema. Ligger pal rett utenfor inngangsdøra, selv i det verste helgerushet, så folk må gå rundt. Den har et hjem, men liker tydeligvis å henge på Rema. :catmilk:

Anonymous poster hash: 3cc53...977
  • Liker 7
Skrevet

Her hos meg er det en katt som "bor" utenfor Rema. Ligger pal rett utenfor inngangsdøra, selv i det verste helgerushet, så folk må gå rundt. Den har et hjem, men liker tydeligvis å henge på Rema. :catmilk:

Så bra.

Skrevet

Her jeg bor er det en katt som stikker innom nesten alt som er av butikker. Alle er vant til det og synes det er hyggelig.

Anonymous poster hash: 9e810...228
  • Liker 1
Skrevet

Naboen hadde en fantastisk katt som ble med på turene med hunden. Hvis hun skulle handle, så bandt hun hunden et stykke fra butikken - og der satt jammen meg katten også og ventet sammen med hunden til eieren kom tilbake fra butikken. Kjempesøtt!

• Liker 7
Skrevet

Jeg har en slik. Han fulgte meg på en tyve minutters tur til sentrum, og ventet i to timer mens jeg var i møte før han gikk vedsiden av meg som en hund hjem igjen. Har måtte bære han ut av nærbutikken og bensinstasjonen x antall ganger siden han vil være med, og beklage til naboer og småforretninger i nærheten som han går inn til og tar seg til rette hos. Heldigvis er de naboene vi nå har godt kjent med katter og synes ikke det gjør noe.

Han er ekstremt kosete og elsker å prate med folk på fortauet og få matpakkerester av skoleungene. :fnise:

Nå er han åtte år, og jeg har lært at det ikke er noe å gjøre med det.

• Liker 4
Skrevet

Bor tydeligvis ikke i Modum? Fordi dette er rema jeg snakker om. :-P

Skrevet

Katten vi hadde før brukte alltid å følge etter meg til butikken...satt utenfor og remjet av full hals til jeg var ferdig handlet og kom ut igjen. Diltet etter meg hjem;) Flere naboer lurte på om det var hundegener i den katten :fnise:

Verste var da jeg fikk ny jobb. Hver gang jeg skulle på jobb (jobber turnus) så diltet den etter meg til sykehuset, og den satt faktisk der til vakta var ferdig og jeg skulle hjem igjen! Da kom han glad og lykkelig og ble med meg hjem.

Rare, gode katten vår......var en sorgens dag da han sovnet inn pga sykdom..

• Liker 1
Skrevet

Katten vi hadde før brukte alltid å følge etter meg til butikken...satt utenfor og remjet av full hals til jeg var ferdig handlet og kom ut igjen. Diltet etter meg hjem;) Flere naboer lurte på om det var hundegener i den katten :fnise:

Verste var da jeg fikk ny jobb. Hver gang jeg skulle på jobb (jobber turnus) så diltet den etter meg til sykehuset, og den satt faktisk der til vakta var ferdig og jeg skulle hjem igjen! Da kom han glad og lykkelig og ble med meg hjem.

Rare, gode katten vår......var en sorgens dag da han sovnet inn pga sykdom..

Huff, så trist.

Skrevet

Jeg har en slik. Han fulgte meg på en tyve minutters tur til sentrum, og ventet i to timer mens jeg var i møte før han gikk vedsiden av meg som en hund hjem igjen. Har måtte bære han ut av nærbutikken og bensinstasjonen x antall ganger siden han vil være med, og beklage til naboer og småforretninger i nærheten som han går inn til og tar seg til rette hos. Heldigvis er de naboene vi nå har godt kjent med katter og synes ikke det gjør noe.

Han er ekstremt kosete og elsker å prate med folk på fortauet og få matpakkerester av skoleungene. :fnise:

Nå er han åtte år, og jeg har lært at det ikke er noe å gjøre med det.

Naaww, det er det søteste jeg har hørt på lenge! :pasha:

Anonymous poster hash: d6a9d...a86

Skrevet

Huff, så trist.

Han ble 12 år, så vi fikk heldigvis ha han lenge:)

Skrevet

Han ble 12 år, så vi fikk heldigvis ha han lenge:)

Sant.

Skrevet

Katten min er hysterisk redd for biler etter at han nesten ble påkjørt en gang, så han følger meg til jeg er utenfor eiendomen, setter seg ned med postkassen, og følger med på meg helt til jeg har gått. Da sitter han trygt, men har god utsikt :laugh: Jeg er da på jobb i 9 - 10 timer... Også står han 90% av gangene på den samme plassen hver gang jeg kommer hjem på natta eller midt på dagen. Ser på meg som om han sier "ja, det tok sin tid!" :trist:Også følger han meg inn i huset, med halen i været, og småprater og stryker seg inntil beina mine. Han gjorde ikke dette før, men startet med det da jeg begynte å jobbe ganske mye. Tror han savner meg litt. Vet ikke om det er en tidsinnstilt klokke han har, eller om han kjenner igjen skrittene mine, men det har i hvert fall blitt en vane at han følger meg ut og inn :fnise:

Om han en sjelden gang er inne sitter han i vinduet og starter å mjaue hysterisk så fort jeg møter blikket hans.

Skrevet

Rema katten de snakker om er sikkert i Stavanger. Den har vært der i mange år, inkl. meg har gitt den mat. En snill dame prøvde å ta han hjem men han gikk tilbake. Han fikk for en tid tilbake en helsesjekk som en privat person betalte for. Katta ble forlatt av noen som flytta. Han trives veldig godt der og får mye oppmerksomhet. Utrolig han har holdt ut så lenge. Rema betjeningen liker det visst ikke men hadde vel fått kjeft hvis de fikk katten fjernet. Han er veldig snill, av og til så kom han bort til bilen når jeg skulle handle og gned seg rundt beina mine. Han kjente vel igjen lyden av bilen :) Han går aldri inn i butikken, bare sitter utforbi døra og venter :)

Skrevet

Joda, pusene følger med på butikken og på tur med hundene.

Bruker vi for lang tid så står ene hukatten vår å mjauer intenst på utsiden:p

En dag var jeg på nærmeste kjøpesenter, og på et fleece teppe på kid lå det en katt, kke vår heldigvis, den hadde et hjem, men den likte seg godt på kid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...