AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #1 Skrevet 20. september 2013 Trenger noen tips og råd. Har hatt det vanskelig med eksen siden han gjorde det slutt med meg for noen måneder siden. Vi hadde en episode som gjorde at forholdet ble avsluttet, og han flyttet ut. Følelsene var tilstede for begge to, men for mye grums ødelagte for oss. Det var like mye begges feil. Vi har begge hatt mye stolthet, sårbarhet, følelser som har påvirket relasjonen vår etter det ble slutt. Mye tristhet blandet med stolthet er aldri bra... Men det er snart gått fem måneder. vi var enige om at vi skulle holde kontakten for å se ting an. Eksen er ekstremt opptatt og bruker tiden sin på studier, jobb og andre ting han anser som viktigere enn å opprettholde kontakten med meg. Har tidligere blitt lei meg over dette, men har mistet følelser gradvis og har klart å på mange måter gå videre med mitt liv. Samtidig har vi ofte kontakt, og møttes nå nylig for å oppklare en del ting. Sa at jeg trengte å møte han mer dersom det skulle være noe poeng for meg å se ting an mellom oss, og at jeg oppfordret han til å møte andre og date litt så vi begge ikke låser oss til en situasjon som tross alt ikke fungerte. Begge var veldig fornøyde med treffet vårt, og vi ble enige om å møtes mer. Han hadde dog ikke mulighet til det før om flere uker, men jeg sa meg villig til å møte han da. I mellomtiden dater jeg andre, og her forelden hadde jeg en viktig dag jeg grudde meg voldsomt til og som var svært viktig for meg. En jeg har hatt mye kontakt med inviterte meg ut på middag denne dagen, da han visste hvor mye denne dagen betød for meg. Jeg er alltid ærlig med eksen, og nevnte i en bisetning at jeg hadde vært på middag med denne fyren. Responsen hans var ekstrem. "ikke kontakt meg igjen". "jeg er lei av dette pisset". Jeg har sendt ørtens meldinger for å få en forklaring, prøvd å ringe osv. Ingen respons. Han er i mine øyne åpenbart sjalu, men vi har hatt en avtale på å kunne date andre. Det har tross alt vært slutt i mange måneder?? Vet ikke hva jeg skal gjøre. Synes det er så ubehagelig å ha dårlig stemning mellom en eks, men føler jeg bare må gi blaffen og gå videre. Men forstår ikke hvordan han tenker? Han vil åpenbart ha meg fullstendig tilgjengelig etter så mange måneder, mens han kan gjøre hva han vil? Har så dårlig samvittighet også, og skreiv en melding til han at han burde vært mer tydelig dersom det ble for vanskelig for han at jeg treffer andre. Men er ikke sånn at han inviterer meg ut på middag heller? Føler meg desperat og fullstendig låst i en situasjon som er helt grusom! Vil ikke såre noen, og ikke ha uvennskap med noen. Nå tar han ikke kontakt. Hva gjør jeg videre?? Mitt mål er for så vidt å se ting an med eksen, men ikke bare på hans premisser. Slutt er slutt. Og han gir meg ikke mye tilbake. Hvordan burde jeg oppføre meg for å opprettholde en viss verdighet og god tone? Redd han aldri tar kontakt igjen og at det er "straffen" min... Anonymous poster hash: c6161...6a0
Gjest Skrevet 20. september 2013 #2 Skrevet 20. september 2013 Gå videre. Dere har så mye bagasje at dere ikke finner ut av det når han ikke vil kommunisere og han bare vil ha ting på sine premisser. Se heller an hvordan ting fungerer med andre. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #3 Skrevet 20. september 2013 ... Anonymous poster hash: edab8...632
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2013 #4 Skrevet 20. september 2013 Det er slutt. Du dater en annen. Hvorfor dater du en annen dersom du ønsker din eks tilbake? Hva forventer du av reaksjoner fra din eks dersom han ønsker deg tilbake, når du dater en annen?
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2013 #5 Skrevet 20. september 2013 Han vil åpenbart ha meg fullstendig tilgjengelig etter så mange måneder, mens han kan gjøre hva han vil? Anonymous poster hash: c6161...6a0 Dette er ikke ok, dersom han har formidlet dette., Enig med Themis: Gå videre!
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #6 Skrevet 20. september 2013 Ts her. Jeg vet virkelig ikke om jeg ønsker eksen min tilbake. Veldig mye stritter i meg når det gjelder han og det forholdet. Men jeg ønsker å treffe han mer for å få en skikkelig avklaring på det. Men han gir nesten ingenting tilbake, så føler det bare er tomme ord mellom oss begge. Når han gir så lite hele veien får jeg flashbacks til forholdet hvor jeg følte meg lite verdsatt svært ofte. Men han kan da umulig reagere så voldsomt over en middag? Forstår det virkelig ikke! Planen var at vi skulle møtes for å se. Men virker som han vil ha begge deler til enhver tid. Er så lei av å bruke tiden min på noen som bare klarer å formidle voldsomme reaksjoner uten å gi forklaringer eller kommunisere ordentlig Anonymous poster hash: d312e...8ee
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #7 Skrevet 20. september 2013 Føler det er nådd tiden for å gå helt videre nå ja. Blir mer sliten og utbrent av å tenke på han enn å bare styre med mitt. Men er noe trist over det også.. Synes det er synd at han ikke klarer å formidle ting bedre dersom ikke det var dette han ønsket. Er trist. Synes synd på oss begge på mange måter. Men takk for tips. Tror det er på tide å la fortid være fortid, og gi slipp på han. Anonymous poster hash: d312e...8ee
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2013 #8 Skrevet 20. september 2013 Synes det er helt BAK MÅL å date andre hvis dere tenkte nærme dere hverandre igjen. Hva er det slags "løsning"? Han ville kanskje ta det veldig rolig med tanke på at dere har hatt mye turbulens, og du nevner at du dater andre, og forventer at han skal synes det er helt greit?!? Skjønner GODT at han reagerte! Det hadde jeg og gjort! Hilsen kvinne
Gjest Anonym Skrevet 20. september 2013 #9 Skrevet 20. september 2013 P.s: Du nevner at det er merkelig oppførsel på eksen din...Det er jo merkelig oppførsel på deg!
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2013 #10 Skrevet 20. september 2013 Synes det er helt BAK MÅL å date andre hvis dere tenkte nærme dere hverandre igjen. Hva er det slags "løsning"? Han ville kanskje ta det veldig rolig med tanke på at dere har hatt mye turbulens, og du nevner at du dater andre, og forventer at han skal synes det er helt greit?!? Skjønner GODT at han reagerte! Det hadde jeg og gjort! Hilsen kvinne Ts forteller jo at de har hatt en avtale på å kunne date andre, og hun fortalte følgende: "Han vil åpenbart ha meg fullstendig tilgjengelig etter så mange måneder, mens han kan gjøre hva han vil?"
Gjest anonym Skrevet 20. september 2013 #11 Skrevet 20. september 2013 Ts forteller jo at de har hatt en avtale på å kunne date andre, og hun fortalte følgende: "Han vil åpenbart ha meg fullstendig tilgjengelig etter så mange måneder, mens han kan gjøre hva han vil?" Synes å avtale og kunne date andre samtidig som de prøver å finne tilbake til hverandre, er helt SYKT!
Gjest Anonym Skrevet 20. september 2013 #12 Skrevet 20. september 2013 Ts forteller jo at de har hatt en avtale på å kunne date andre, og hun fortalte følgende: "Han vil åpenbart ha meg fullstendig tilgjengelig etter så mange måneder, mens han kan gjøre hva han vil?" Ts skrev at HUN oppfordret til å date andre, da kan hun smake sin egen medisin! Når man begynner å blande andre inn i forholdet, vel...da kan hun takke seg selv!
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2013 #13 Skrevet 20. september 2013 Synes å avtale og kunne date andre samtidig som de prøver å finne tilbake til hverandre, er helt SYKT! Enig med deg. En slik avtale kan neppe føre noe positivt med seg i forhold til å kunne komme sammen igjen. De er 2 om den avtalen, og da har begge gjort noe dumt da de ble enige om en slik avtale.
Gjest Skrevet 20. september 2013 #14 Skrevet 20. september 2013 Ts her. Jeg vet virkelig ikke om jeg ønsker eksen min tilbake. Veldig mye stritter i meg når det gjelder han og det forholdet. Men jeg ønsker å treffe han mer for å få en skikkelig avklaring på det. Men han gir nesten ingenting tilbake, så føler det bare er tomme ord mellom oss begge. Når han gir så lite hele veien får jeg flashbacks til forholdet hvor jeg følte meg lite verdsatt svært ofte. Men han kan da umulig reagere så voldsomt over en middag? Forstår det virkelig ikke! Planen var at vi skulle møtes for å se. Men virker som han vil ha begge deler til enhver tid. Er så lei av å bruke tiden min på noen som bare klarer å formidle voldsomme reaksjoner uten å gi forklaringer eller kommunisere ordentlig Anonymous poster hash: d312e...8ee Noen ganger må man akseptere at man ikke får det som man vil og det man synes man fortjener. Du får ikke alltid en forklaring. Men du har ansvaret for ditt liv, så du må bare begrave dette og komme deg videre. Ikke bli hengenede i "løse luften" fordi han ikke vil GI deg en avsluttning. Du må selv sørge for den avsluttningen du trenger. Klem og lykke til. Bare å brette opp ermenen og sette igang med resten av livet sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå