AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #1 Skrevet 20. september 2013 Hei. Snuppa på 11mnd har gått i bhg i 3uker. Vi har slitt med spising tidligere-akkurarat nå er den grei. Hun har trengt 2 lurer i løpet av dagen, men opplever nå st hun har vært våken siden 10/1030 når henter kl 15 de sier hun ikke vil sove. Her hjemme går det maks 3/3, 5 time mellom de 2lurene. ...vil det ordne seg etterhvert? Trenger ingen pekefinger om at hun er fir liten til barnehagen så jeg kan takke meg selv. Vi har tynt ig puslet permisjon og ferie så godt vi har klart. Det har vært tungt å sende henne i bhg...Anonymous poster hash: 2bfd4...728
ekkoet Skrevet 20. september 2013 #2 Skrevet 20. september 2013 de to lurene blir til en etterhvert, det har det gjort med mine. I begynnelsen vil hun gjerne være ekstra trøtt på ettermiddagen om hun ikke har hatt en lang lur i barnehagen. I en overgangsperiode har vi i noen tilfeller måtte ha en kort lur rundt middag for at det skal holde ut kvelden. Kanskje de kan prøve å drøye litt med leggingen i barnehage. Da blir hun trøttere og sover lengre.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #3 Skrevet 20. september 2013 Vår sover også to lurer, er 13 mnd. Men jeg henter før siste hvil fordi jeg vet den alltid er litt vanskeligere og at vi selv må jobbe litt for å gi henne nok ro til den. Jobber noen få prosent redusert for å få det til men da henter pappaen tidlig to dager også. Hos oss sier de og at hun ikke alltid vil sove når det er så lange andre spennende barn rundt. Men nå etter 4 uker sover hun lenger på hvilen i barnehagen så det vil nok løse seg for dere og. Vårt problem er at hun sover kortere om hun holdes våken lenger så for oss er det ikke aktuellt å kutte til en hvil enda, selv om barnehagen helst vil det snart.Anonymous poster hash: 479a0...21d
Tordensky Skrevet 20. september 2013 #4 Skrevet 20. september 2013 Vår på 11mnd sover to lurer enda. (han elsker forøvrig barnehagen, så du får ingen pekefinger av meg - alle barn og foreldre er ulike! ) Alle på avdelingen sover fra 12-14, men han (eneste som er så liten) sover også fra ca.09-09.30. Etterhvert kommer den første duppen til å utgå. Når sover de andre da? Hvis de ikke får henne til å sove etter kk.10 burde den ene duppen hun tar kanskje være litt senere? Så hun holder ut ettermiddagen og?
SummerJoy Skrevet 20. september 2013 #5 Skrevet 20. september 2013 Er vel vanlig at de prøver å utsette leggingen lengst mulig slik at hun tilslutt sover bare 1 lur, og gjerne da de andre barna sover som pleier være rundt 11-12. Da er det vanlig at de gjerne sover litt lenger lur enn tidligere også, gjerne opptil 3 timer. Min var bare 10 mnd da hun begynte, gikk som en drøm det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå