Badhairday Skrevet 20. september 2013 #1 Skrevet 20. september 2013 Begynte å trene i februar, 3 ganger i uka. I april begynte jeg å trene minst 2.5 timer hver dag og ligge på 600-900kcal. (Dette har jeg sluttet med) slik var det frem til midten av juni. Gikk ned 6kg og treninga gikk bedre. I august begynte jeg igjen, 6dager i uka. MEN, på saltimer som jeg har begynt med i det siste, litt tyngre timer med "mann" føler jeg at jeg gjør det dårlig. Mens guttene (med masse muskler riktignok) tar 20kg på en 20kilos stang, og jentene tar bare en stang på 20 kg klarer så vidt 10 kilos stanga. Lurer på om man faktisk klarer mer etterhvert? Begynner å miste litt motivasjon pga dette.. Jente 17 år, 170 høy, 61 kg.
Supraspinatus Skrevet 20. september 2013 #2 Skrevet 20. september 2013 Hvis du ikke spiser nok så er det veldig vanskelig å bli spesielt sterkere. Hva slags timer er dette, og hvilke øvelser er det du sliter med?
Gjest Gresshoppesang Skrevet 20. september 2013 #3 Skrevet 20. september 2013 Ja, du klarer mer etter hvert som du blir vant til øvelsene og teknikken.
Badhairday Skrevet 20. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2013 Hvis du ikke spiser nok så er det veldig vanskelig å bli spesielt sterkere. Hva slags timer er dette, og hvilke øvelser er det du sliter med? Trx og crossbox. Trx går greit, men crossbox er vanskelig. Eks: squats med kettlebells/stang, makrløft med "hopp" og så stanga opp i været. Holde stanga mens en ligger under bena, og drar seg opp i stanga jeg holder osv. Ikke så lenge siden jeg begynte da.. Jeg spiser mye mer nå. Eks en dag: Frokost: frokostblanding Mellommåltid: activia med banan eller nutrilett shake Lunsj: 2-3 knekkebrød eller salat med kjøtt ved siden av Middag: fisk, poteter, grønnsaker Kvelds: 1-2 knekkebrød og kanksje fruksmoothie eller bare frukt ved siden av
Badhairday Skrevet 20. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2013 Ja, du klarer mer etter hvert som du blir vant til øvelsene og teknikken. Oh, så bra.. Teknikkene sitter ikke helt nei. Men etter en trx og crossbox time i går - er jeg helt død i dag. Klarer så vidt å løfte hendene for å sette håret opp i strikk - og det gjør kjempevondt å sette seg ned..
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #6 Skrevet 20. september 2013 Trx og crossbox. Trx går greit, men crossbox er vanskelig. Eks: squats med kettlebells/stang, makrløft med "hopp" og så stanga opp i været. Holde stanga mens en ligger under bena, og drar seg opp i stanga jeg holder osv. Ikke så lenge siden jeg begynte da.. Jeg spiser mye mer nå. Eks en dag: Frokost: frokostblanding Mellommåltid: activia med banan eller nutrilett shake Lunsj: 2-3 knekkebrød eller salat med kjøtt ved siden av Middag: fisk, poteter, grønnsaker Kvelds: 1-2 knekkebrød og kanksje fruksmoothie eller bare frukt ved siden av Ikke nok mat, ikke not proteiner, ikke nok grønnsaker. Anonymous poster hash: ec2ea...217 1
Gjest Gresshoppesang Skrevet 20. september 2013 #7 Skrevet 20. september 2013 Oh, så bra.. Teknikkene sitter ikke helt nei. Men etter en trx og crossbox time i går - er jeg helt død i dag. Klarer så vidt å løfte hendene for å sette håret opp i strikk - og det gjør kjempevondt å sette seg ned.. Hvilke øvelser tar dere og hvor mange repetisjoner pr sett?
Badhairday Skrevet 20. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 20. september 2013 Hva er da "nok mat"? Ikke nok mat, ikke not proteiner, ikke nok grønnsaker. Anonymous poster hash: ec2ea...217
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #9 Skrevet 20. september 2013 Om du vil bli sterkere/bygge muskler, bør du ligge på minst 1700, helst mer (med mindre du vil ned i vekt, noe du ikke trenger). Anonymous poster hash: ec2ea...217
Badhairday Skrevet 20. september 2013 Forfatter #10 Skrevet 20. september 2013 Hvilke øvelser tar dere og hvor mange repetisjoner pr sett? Er ikke helt sikker på navn. Så prøver å forklare. "Markløft med et slags hopp, stanga inntil halsen på en måte, så opp." "Holder stanga med bøyde knær, mens partner ligger mellom ben og drar seg opp i stanga jeg holder x5" "Squat med stang inntil halsen, så stang opp" "Holder stang med bøyde knær mens partner hopper over og tar 5 hopp og 5 burpees" "Bytter" Ca 5x. Så er det squats og opp i lufta i 20 sek med kettlebell på 8kg. Pause 10 sek, x ca 8
Badhairday Skrevet 20. september 2013 Forfatter #11 Skrevet 20. september 2013 Om du vil bli sterkere/bygge muskler, bør du ligge på minst 1700, helst mer (med mindre du vil ned i vekt, noe du ikke trenger). Såpass... trodde jeg lå ca der med dette kostholdet. Memen. Har du tips til en plan for en dag? (Liker ikke gris og makrell i tomat i det hele tatt) . Takk for svar Anonymous poster hash: ec2ea...217
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #12 Skrevet 20. september 2013 Kan jo bruke min egen dag i dag som eksempel: Frokost: 2 egg, 5 bacon, cherrytomaert, stekt i meierismør Lunch: Avocado, ca 20 g nøtter, appelsin, 40 g skinke, grønnsaker Middag: En stor kyllingfilet med salat til + litt smeltet smør Kvelds: 1 egg, 40 g ost (lager ostechips av de, kjempegodt), grønnsaker Dette havner totalt sett på ca 1300 kalorier (målet mitt akkurat nå er å gå ned i vekt,ikke å bli sterkere), så du bør legge til mer kjøtt, mer bacon/egg og evt. noen grove knekkebrød med godt pålegg, i tillegg. Anonymous poster hash: ec2ea...217
Badhairday Skrevet 20. september 2013 Forfatter #13 Skrevet 20. september 2013 Å, tusen takk for gode tips! vet du hva jeg kan bruke istedenfor skinke og bacon ? Kan jo bruke min egen dag i dag som eksempel: Frokost: 2 egg, 5 bacon, cherrytomaert, stekt i meierismør Lunch: Avocado, ca 20 g nøtter, appelsin, 40 g skinke, grønnsaker Middag: En stor kyllingfilet med salat til + litt smeltet smør Kvelds: 1 egg, 40 g ost (lager ostechips av de, kjempegodt), grønnsaker Dette havner totalt sett på ca 1300 kalorier (målet mitt akkurat nå er å gå ned i vekt,ikke å bli sterkere), så du bør legge til mer kjøtt, mer bacon/egg og evt. noen grove knekkebrød med godt pålegg, i tillegg. Anonymous poster hash: ec2ea...217
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #14 Skrevet 20. september 2013 Hva som helst, bare det er proteinrikt og sunt Anonymous poster hash: ec2ea...217
Gjest Gresshoppesang Skrevet 20. september 2013 #15 Skrevet 20. september 2013 Er ikke helt sikker på navn. Så prøver å forklare. "Markløft med et slags hopp, stanga inntil halsen på en måte, så opp." "Holder stanga med bøyde knær, mens partner ligger mellom ben og drar seg opp i stanga jeg holder x5" "Squat med stang inntil halsen, så stang opp" "Holder stang med bøyde knær mens partner hopper over og tar 5 hopp og 5 burpees" "Bytter" Ca 5x. Så er det squats og opp i lufta i 20 sek med kettlebell på 8kg. Pause 10 sek, x ca 8 Her er det mye teknikk å lære. Regner med at den første øvelsen sin siste dl er en frivending med skulderpress. Det tar litt tid å trene opp skuldrene, synes jeg. Når du klarer alle repetisjonene, kan du legge på en liten vektskive på hver side av stangen. Utfall/knebøy med stang som skal opp, er en kjempetøff øvelse. Her er det også viktig å ha riktig teknikk. Jeg synes ti kilo høres greit tungt ut de første ukene du trener dette. Særlig dersom du får gangsperre etter treningene. Begynn å legg på en liten vektskive når du ikke får gangsperre lenger. Ti kilo er mye når du får så mange øvelser på overkropp i løpet av timen. Klarer du alle repetisjonene i løpet av timen?
Supraspinatus Skrevet 20. september 2013 #16 Skrevet 20. september 2013 Trx og crossbox. Trx går greit, men crossbox er vanskelig. Eks: squats med kettlebells/stang, makrløft med "hopp" og så stanga opp i været. Holde stanga mens en ligger under bena, og drar seg opp i stanga jeg holder osv. Ikke så lenge siden jeg begynte da.. Jeg spiser mye mer nå. Eks en dag: Frokost: frokostblanding Mellommåltid: activia med banan eller nutrilett shake Lunsj: 2-3 knekkebrød eller salat med kjøtt ved siden av Middag: fisk, poteter, grønnsaker Kvelds: 1-2 knekkebrød og kanksje fruksmoothie eller bare frukt ved siden av Nå har ikke jeg regnet på energien, men du har jo nesten ikke proteiner i kosten. Det er lurt å ha proteiner i alle måltider. Også frokost, selv om det strengt tatt er total over tid som egentlig har noe å si. Proteininntaket bør være på 1,2-1,5g per kg kroppsvekt - uansett diett. Er ikke helt sikker på navn. Så prøver å forklare. "Markløft med et slags hopp, stanga inntil halsen på en måte, så opp." "Holder stanga med bøyde knær, mens partner ligger mellom ben og drar seg opp i stanga jeg holder x5" "Squat med stang inntil halsen, så stang opp" "Holder stang med bøyde knær mens partner hopper over og tar 5 hopp og 5 burpees" "Bytter" Ca 5x. Så er det squats og opp i lufta i 20 sek med kettlebell på 8kg. Pause 10 sek, x ca 8 1: Første del kalles en vending, andre del kan være en press, push press, eller push jerk. Avhengig av om du får hjelpe med beina. 2: Partnerroing? 3: Thruster 4: Merkelig øvelse. Skjønner ikke helt hva det er. Du blir sterkere når du har riktig teknikk. Jeg antar intensiteten er høy, men husk at teknikk MÅ komme før intensitet. Ellers stiger skadepotensialet veldig! Oppsettet minner om crossfit som jeg driver med. Jeg lover deg at du kommer til å bli sterkere, men du MÅ spise nok.
Badhairday Skrevet 20. september 2013 Forfatter #17 Skrevet 20. september 2013 Jeg er så elendig på dette med kosthold altså. Skjønner ikke hva som har hvor mye proteiner osv. F.eks nutrilettsjkolader har vel mye proteiner? Men vil egentlig ikke ha i meg godteri. Kuttet ut det og brød helt. Nå har ikke jeg regnet på energien, men du har jo nesten ikke proteiner i kosten. Det er lurt å ha proteiner i alle måltider. Også frokost, selv om det strengt tatt er total over tid som egentlig har noe å si. Proteininntaket bør være på 1,2-1,5g per kg kroppsvekt - uansett diett. 1: Første del kalles en vending, andre del kan være en press, push press, eller push jerk. Avhengig av om du får hjelpe med beina. 2: Partnerroing? 3: Thruster 4: Merkelig øvelse. Skjønner ikke helt hva det er. Du blir sterkere når du har riktig teknikk. Jeg antar intensiteten er høy, men husk at teknikk MÅ komme før intensitet. Ellers stiger skadepotensialet veldig! Oppsettet minner om crossfit som jeg driver med. Jeg lover deg at du kommer til å bli sterkere, men du MÅ spise nok. Så bra! Håper virkelig det. Vil stramme opp og få litt muskler som synes. De synes på armene, ikke pga trening, har alltid bare vært sånn. I tillegg til at skuldrene er brede, så da ser det enda mer ut som om jeg har muskler det. Vil få litt på magen og bena også. Takk for godt svar!!
Badhairday Skrevet 20. september 2013 Forfatter #18 Skrevet 20. september 2013 Her er det mye teknikk å lære. Regner med at den første øvelsen sin siste dl er en frivending med skulderpress. Det tar litt tid å trene opp skuldrene, synes jeg. Når du klarer alle repetisjonene, kan du legge på en liten vektskive på hver side av stangen. Utfall/knebøy med stang som skal opp, er en kjempetøff øvelse. Her er det også viktig å ha riktig teknikk. Jeg synes ti kilo høres greit tungt ut de første ukene du trener dette. Særlig dersom du får gangsperre etter treningene. Begynn å legg på en liten vektskive når du ikke får gangsperre lenger. Ti kilo er mye når du får så mange øvelser på overkropp i løpet av timen. Klarer du alle repetisjonene i løpet av timen? I og med at dette var min første time (den hardeste de har på treningssenteret) stoppa jeg opp litt noen ganger. Ble svimmel og skjønte ikke helt hvofor jeg bare stoppa opp i en stilling en gang. Høres så dumt ut, haha..
Gjest Gresshoppesang Skrevet 20. september 2013 #19 Skrevet 20. september 2013 Ti kilo er bra når det er første timen!
Badhairday Skrevet 20. september 2013 Forfatter #20 Skrevet 20. september 2013 Ti kilo er bra når det er første timen! Så bra :D takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå