AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #1 Skrevet 20. september 2013 Har hatt en hektisk og stressende dag i dag og måtte løpe for å rekke bussen, og når jeg endelig fikk slengt meg ned på et setet så la jeg bena og veska mi i det andre setet. Bussen var kanskje halvfull, så jeg tenkte at det var greit å ha veska mi i setet vedsiden av. Jeg vet at det ikke er fint å ha bena i setet men jeg tenkte ikke noe særlig over det. Men så kommer det en eldre sur dame å sier: Det skal sitte noen der! Okei sier jeg med et smil og fjerner veska mi og tar ned bena uten at hun setter deg der. Så sier hun, jeg skal ikke sitte der men det går an å oppføre seg å ikke ha bena i setet! Da rant det over for meg og jeg svarte hun med en spydig tone og sa at jeg er vel ikke den første eller siste som har bena i setet, uansett børster jeg over når jeg tar de ned! Så så hun surt på meg og gikk av bussen.. Jeg som egentlig er en uskyldig og snill jente som er for å behandle eldre med respekt, så går jeg jo helt i mot mine moraler! Huff, jeg føler meg så rotten og barnslig ovenfor denne damen.. Har dere opplevd å bli kjeftet på før?Anonymous poster hash: d7625...251
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #2 Skrevet 20. september 2013 Det var til pass. Hadde du blitt glad om jeg tråkket oppi sofaen din med sko på? Anonymous poster hash: f2285...a2d 24
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #3 Skrevet 20. september 2013 Nå er faktisk ikke alle gamle damer snille og søte De kan være like bitchy, frekke og psyko som en hvilken som helst annen person. Anonymous poster hash: 17929...18f 12
Gjest Offensive Pie Skrevet 20. september 2013 #4 Skrevet 20. september 2013 Føtter med sko i seter på kollektivtransport er en uting, og du bør slutte med det. Om du setter veska di ved siden av deg i setet, må du følge med på hvor full bussen er, slik at du kan ta den unna når det er behov for sitteplassen. Verre er det ikke. 19
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #5 Skrevet 20. september 2013 Kjeftet på av eldre**Anonymous poster hash: d7625...251
Herandjetzt Skrevet 20. september 2013 #6 Skrevet 20. september 2013 Skjønner at hun kjeftet dersom du hadde skoene på setet. Jeg vil ikke sitte på andres skitt. Hun kunne kanskje vært litt mer diplomatisk. 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #7 Skrevet 20. september 2013 Det var til pass. Hadde du blitt glad om jeg tråkket oppi sofaen din med sko på?Anonymous poster hash: f2285...a2d Nei, men om det hadde vært fler som hadde gjort det før deg hadde jeg ikke brydd meg sånn som i dette tilfelle.Anonymous poster hash: d7625...251 1
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2013 #8 Skrevet 20. september 2013 Bare å omfavne din egen "frekkhet". Du kommer lengre i verden når du tar deg til rette
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #9 Skrevet 20. september 2013 Bare å omfavne din egen "frekkhet". Du kommer lengre i verden når du tar deg til rette Hehe, fint med et positivt svar! Håper du har rett siden samvittigheten min gnager meg.. Er bare så lei av at eldre damer skal gå å rette på oss yngre! Er ikke den første eller siste til å "møkke" til setet. Om man vil ha et rent sted å sitte burde man holde seg langt unna kollektivtransport!Anonymous poster hash: d7625...251 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #10 Skrevet 20. september 2013 Du er ikke den eneste som har en stresset dag, tenk viss alle skulle hive beina i setet. Skittent blir det selv om du børster av. Vi snakker normal oppdragelse her. Anonymous poster hash: ec76f...b6a 21
Grønt blad Skrevet 20. september 2013 #11 Skrevet 20. september 2013 Det er frekt å slenge beina i setet på kollektivtransport, og hun var frekk mot deg. Kall det gjerne karma, om du vil. Jeg har aldri opplevd å få kjeft av eldre fremmede damer, men jeg har sett fremmede få kommentarer fra andre fremmede når de har beina i setet på kollektivtransport. Det synes jeg er helt på sin plass, uavhenigig av hvor sliten man må være. 8
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #12 Skrevet 20. september 2013 Drit i det. Men seriøst, slutt å ha bena i setet, det er en skikkelig uting. Anonymous poster hash: 7ea3d...5e6 7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #13 Skrevet 20. september 2013 Så ikke sleng de møkkete skoa dine på setet da. Flott at dama sa fra. Anonymous poster hash: 22556...55f 9
Berentsens Skrevet 20. september 2013 #14 Skrevet 20. september 2013 Hadde også kjeftet på deg. Sier alltid fra når jeg ser noen som har beina på setene i bussen, på kinoen eller liknende steder. Det må da gå an å tenke litt over hva man gjør. 7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #15 Skrevet 20. september 2013 Hehe, fint med et positivt svar! Håper du har rett siden samvittigheten min gnager meg.. Er bare så lei av at eldre damer skal gå å rette på oss yngre! Er ikke den første eller siste til å "møkke" til setet. Om man vil ha et rent sted å sitte burde man holde seg langt unna kollektivtransport!Anonymous poster hash: d7625...251 Åja, men siden de andre gjør det, trenger du ikke bry deg. Har du tenkt på at de andre kanskje også tenker det? Jeg trenger heldigvis ikke følge kollektivtransport, og etter å ha fått vite dette, har jeg ikke tenkt å begynne å ta bussen heller. Anonymous poster hash: f2285...a2d
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #16 Skrevet 20. september 2013 Hehe, fint med et positivt svar! Håper du har rett siden samvittigheten min gnager meg.. Er bare så lei av at eldre damer skal gå å rette på oss yngre! Er ikke den første eller siste til å "møkke" til setet. Om man vil ha et rent sted å sitte burde man holde seg langt unna kollektivtransport!Anonymous poster hash: d7625...251 Seriøst? I første innlegg tenkte jeg du bare ikke hadde tenkt deg om, men nå viser du at du er en umoden drittunge som fortjente kjeften Anonymous poster hash: 7ea3d...5e6 17
Gjest Heartbeat Skrevet 20. september 2013 #17 Skrevet 20. september 2013 Hadde du tatt av skoene hadde det vært noe annet Men hun kunne sagt det på en hyggelig måte. 1
Mirii Skrevet 20. september 2013 #18 Skrevet 20. september 2013 Så har det seg sånn at de aller fleste ungdommer sitter gjerne med bena opp etter kanter/seter for og sitte mer behagelig, det er blitt så vanlig så jeg bryr meg egentlig ikke lenger. Både bussjåfører og andre folk har jeg merket ikke bryr seg heller, tror nesten ikke det spiller noen rolle siden så mange har gjort det overalt(yuup) Har fått kjeft av både gamle damer og menn, når jeg var i liten jente, for bla. ting jeg ikke gjorde
Wonders Skrevet 20. september 2013 #19 Skrevet 20. september 2013 (endret) å oppleve at man sitter igjen med en slik følelse er tegn på at man vokser som menneske. At du reflekterer over en situasjon du gjerne vil takle bedre neste gang. Voksesmerter er sunt ts, og jeg er sikker på at du vil være godt rustet mot ting som kommer deg i møte i fremtiden. Jeg er veldig glad for at du tar deg tid til å dele med oss. Og jeg kjenner meg igjen. Endret 20. september 2013 av Wonders 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå