Gå til innhold

Skremmende i VG ang "Hva kvinner vil ha - egentlig"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff,

Etter et år med utroskap og tull fra min kones side, løgner m.m. så trodde jeg nå at alt var ok igjen selv om hennes kollega og flørter tydeligvis ikke har gitt opp.

Da dukker denne artikkelen opp i VG Helg. Joda forskning viser at rene lakener og en trofast livspartner er ikke det som tenner kvinner. Kvinner kjeder seg i monogame forhold. Lei sex med livspartneren og at de går fortere trett av monogame forhold enn menn gjør.Sex med ukjente pirrer og en ny elsker reduserer effekten av redusert hormonproduksjon i overgansalderen...

Ja, er dette erfaringen dere kvinner har?

Er jeg en idiot som virkelig gjør minst 50% på hjemmebane, samt tar barna med på trening, stiller opp i alle sammenheng minst like mye som henne (ja i mitt tilfelle en del mer). Er hennes "ulovlige spenning" i forbindelse med utroskapet gjennom nesten hele fjoråret noe som bare er der og er naturlig for mange kvinner selv om de etter sigende har det bra som par og i ekteskapet.

Er det ekteskapet som ødelegger kvinnens lyst?

Vil gjerne tro at det ikke er slik for jeg trives best i et tradisjonelt ekteskap.

Med tre små barn i skolealder tror jeg det er best med en stabil god familiesituasjon.

I tillegg skryter hun jo av min innsats som elsker, så ... ja er dette bare tull eller er det noe i det? HUn har jo alltid vært glad i meg så hvorfor skjer slik?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker å ha lest om en studie som viste at hvis kvinner IKKE gjør mer enn mannen på hjemmebane øker det sjangsene for et brudd. Nå er jeg for ung og uerfaren til å kommentere på ditt tilfelle, men hos oss (etter 2 år) funker det veldig godt at hun gjør mest. Det er tross alt hun som er opptatt av at det er ryddig, men jeg ikke bryr meg så mye. Jeg lager mest mat, og hun rydder og vasker mest. Vi har ikke barn enda, så ingen problemer der enda ;)

Skrevet

Du er for trygg og kjedelig. Jeg vil anta at dere tar avgjørelser i fellesskap eller kanskje til og med er det henne som har siste ordet? Du svinser og svanser hjemme, mens du vasker kjøkkenet.

Det politisk korrekte svaret er at dere har en flott likestilt ordning hjemme, men kvinnen vil bli mindre tiltrukket deg. Du mister din status som tøff mann. Hun kan ikke noe for det, det er rent biologisk. Bli tøffere, mer myndig og sett grenser.

Gjest HappyWaffle
Skrevet

har dere prøvd å finne på noe?

gjør noe spennende som å ta henne med på en date hvor du virkelig varter henne opp og får henne til å føle seg spesiell?

å ALLE kvinner er ikke sånn nei. det er lov for kvinner å tenke litt :P

Skrevet

Husker å ha lest om en studie som viste at hvis kvinner IKKE gjør mer enn mannen på hjemmebane øker det sjangsene for et brudd. Nå er jeg for ung og uerfaren til å kommentere på ditt tilfelle, men hos oss (etter 2 år) funker det veldig godt at hun gjør mest. Det er tross alt hun som er opptatt av at det er ryddig, men jeg ikke bryr meg så mye. Jeg lager mest mat, og hun rydder og vasker mest. Vi har ikke barn enda, så ingen problemer der enda ;)

Jeg er kvinne, gift og små barns mor til 3 . Er ingen teori om at det som får en mann til å beholde kona si er at hun skal gjøre mest i huset og bli " mammaen " din også, kvinner vil føle seg tatt vare på, at mannen gjør minst like mye i huset som henne, at de er et team og jobber sammen. At de kan dele sine opplevelser igjennom en hverdag og at man kan lytte til hverandre.

Jeg tror at når din kone har tatt valget i å være utro mot deg selv om du gjør all den jobben du gjør for å ha et godt familie liv , så har ikke hun de samme verdiene som deg. Er så utrolig egoistisk å være utro, og for meg er utroskap ikke til og helbrede igjen, jeg har gjort det helt klart for min mann om at hvis han noen gang hadde vært utro ville det vært en enveis billett ut av vårt ekteskap.

Jeg kunne aldri kommet over det og vært lykkelig med han etterpå, og er ikke jeg lykkelig så vil ikke barna få moren sin slik de trenger henne. Så det jeg mener er at for mange kvinner er et stabilt hjem og familie det viktigste og jeg elsker mannen min. Kunne aldring gjort noe slikt mot han, og er ingen ting som tenner meg mer enn når han støvsuger og vasker. Selv det ikke skjer altfor ofte ;) så vil jeg aldring bytte an ut :)

Anonymous poster hash: b9530...312

• Liker 13
Skrevet

har dere prøvd å finne på noe?

gjør noe spennende som å ta henne med på en date hvor du virkelig varter henne opp og får henne til å føle seg spesiell?

å ALLE kvinner er ikke sånn nei. det er lov for kvinner å tenke litt :P

Hei

Vi gjør mye spennende og oftest er det jeg som foreslår. Friluftsaktiviteter, konserter, reiser osv.

Tror ikke det ligger i det.... men heller at hun er i midtlivskrisen 40 årene...

Tabbekvoten hennes er oppbrukt og jeg tenker av og til at kanskje er det greit å ha barna annenhver uke? MEN spørsmålet er ja.... hva vil hun genetlig, klarer hun slippe han uy av livet sitt?

Skrevet

Jeg er kvinne, gift og små barns mor til 3 . Er ingen teori om at det som får en mann til å beholde kona si er at hun skal gjøre mest i huset og bli " mammaen " din også, kvinner vil føle seg tatt vare på, at mannen gjør minst like mye i huset som henne, at de er et team og jobber sammen. At de kan dele sine opplevelser igjennom en hverdag og at man kan lytte til hverandre.

Jeg tror at når din kone har tatt valget i å være utro mot deg selv om du gjør all den jobben du gjør for å ha et godt familie liv , så har ikke hun de samme verdiene som deg. Er så utrolig egoistisk å være utro, og for meg er utroskap ikke til og helbrede igjen, jeg har gjort det helt klart for min mann om at hvis han noen gang hadde vært utro ville det vært en enveis billett ut av vårt ekteskap.

Jeg kunne aldri kommet over det og vært lykkelig med han etterpå, og er ikke jeg lykkelig så vil ikke barna få moren sin slik de trenger henne. Så det jeg mener er at for mange kvinner er et stabilt hjem og familie det viktigste og jeg elsker mannen min. Kunne aldring gjort noe slikt mot han, og er ingen ting som tenner meg mer enn når han støvsuger og vasker. Selv det ikke skjer altfor ofte ;) så vil jeg aldring bytte an ut :)Anonymous poster hash: b9530...312

Del skrive feil, nettbrettet bytter ut en del ord for meg :D hehe

Anonymous poster hash: b9530...312

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg fikk lyst til å komme med et spørsmål som alle menn i tilsvarende situasjon kanskje bør stille seg selv...

Se på deg selv utenfra.. med din kones øyne.. og spør deg selv: "Hvor ble det av den mannen hun falt for?"

- er det mulig å finne den mannen igjen? Ikke utseendemessig... for tiden går... men i sjel og sinn.

• Liker 6
Skrevet

Og bruk nå for all del "kvinnER" når du spør... for alle kvinner er helt like og du kan bare alliere deg med Bandit her inne og bli bitter med det samme....

:jolie:

Skrevet

Jeg fikk lyst til å komme med et spørsmål som alle menn i tilsvarende situasjon kanskje bør stille seg selv...

Se på deg selv utenfra.. med din kones øyne.. og spør deg selv: "Hvor ble det av den mannen hun falt for?"

- er det mulig å finne den mannen igjen? Ikke utseendemessig... for tiden går... men i sjel og sinn.

Se på deg selv utenfra.. med din manns øyne.. og spør deg selv: "Hvor ble det av den kvinnen han falt for?"

- er det mulig å finne den kvinnen igjen? Ikke utseendemessig... for tiden går... men i sjel og sinn.

Anonymous poster hash: bd19d...24c

• Liker 2
Skrevet

Ikke hør på VG. Vi kvinner er like mangfoldige og ulike som menn er. Et tips fra meg er å gjøre ting sammen med andre. La henne se deg diskutere og prate med andre mennesker, le og kose deg. La henne se at du fremdeles er en spennende mann. Gjør gjerne ting på egenhånd også og la henne gjøre det samme. Hverdag med barn kan lett bli rutinepreget og føles litt uspennende og slitsomt. Jeg synes forresten du er flott som har gitt henne en ny sjanse.

• Liker 13
Skrevet

Har man en man elsker går man ikke på andre fordi det er spennende. Herregud hva har skjedd med verden!

Ja til tradisjonelt ekeskap! Dr man holder sammen i tykt og tynt. Selv er jeg 21 og gifter meg neste sommer. Uten barn og mye yngre enn dere, men likevel gammeldags og tradisjonell. Blir det utroskap her er det hue og rævva ut, unger kan få det fint uansett. Hva skjer med dagens verdier!? Æsj.

Skrevet

Ikke hør på VG. Vi kvinner er like mangfoldige og ulike som menn er. Et tips fra meg er å gjøre ting sammen med andre. La henne se deg diskutere og prate med andre mennesker, le og kose deg. La henne se at du fremdeles er en spennende mann. Gjør gjerne ting på egenhånd også og la henne gjøre det samme. Hverdag med barn kan lett bli rutinepreget og føles litt uspennende og slitsomt. Jeg synes forresten du er flott som har gitt henne en ny sjanse.

Dessverre er det også slik at en del kvinner slår seg sammen med en snill og trygg mann, samtidig som de er utro med mer spennende "farlige menn". Det er ingen sjeldenhet at far i huset ikke er far til alle av sine barn. Noen skylder på evolusjonen, for disse kvinnenes ønsker om å begå utroskap.

Skrevet

Drit nå i alle disse studiene, noen kvinner kjeder seg desverre i monogame forhold, og noen kvinner har det utrolig bra i monogame forhold. Alle kvinner er forskjellig, akkurat som menn. Det er ikke slik at alle kvinner vil ha det slik og slik, jeg f. eks elsker mitt monogame forhold og ønsker meg ikke noen andre så lenge jeg lever, andre kvinner er helt mottsatt. Vi er forskjellige!!!

Anonymous poster hash: 43406...d9d
  • Liker 4
Skrevet
Du har rett og slett havnet med feil kvinne,men jeg må si at jeg river meg i håret når jeg leser "er jeg idiot som gjør minst 50% hjemme?"
vet du hva kjære deg? dette er en del av å være voksen! Å rydde etter seg og tørke seg i ræva er noe alle må gjøre. Ikke tro at du fortjener premie for det! Det er som om du tror du er bedre enn alle andre menn fordi du gidder å ta oppvasken. Vet du hva? Det er minstekravet!!
Akkurat derfor gidder ikke kvinner å holde seg til en mann. Faen til noen idioter som vil ha blowjob hver gang de rydder en talerken på plass. Lær deg å være voksen.

Anonymous poster hash: 68bcb...aa9
  • Liker 16
Skrevet

Jeg tror ikke jeg kan tenke meg noe annet enn en trofast ektemann i et trygt forhold når jeg blir eldre :)

Anonymous poster hash: 1f6b9...aa9
  • Liker 2
Skrevet

Du er for trygg og kjedelig. Jeg vil anta at dere tar avgjørelser i fellesskap eller kanskje til og med er det henne som har siste ordet? Du svinser og svanser hjemme, mens du vasker kjøkkenet.

Det politisk korrekte svaret er at dere har en flott likestilt ordning hjemme, men kvinnen vil bli mindre tiltrukket deg. Du mister din status som tøff mann. Hun kan ikke noe for det, det er rent biologisk. Bli tøffere, mer myndig og sett grenser.

Hei

Ja, du har nok delvis rett. Hun har fått styre mye av livet vårt. Økonomi har det bare vært jeg som har styrt men ellers er det mye henne. Har konfrontert henne med alfa- og betamann konsetpet og sagt fra hva jeg mener. Har tenkt det samme som du svarer og må nok det. Takk for at du sier det rett ut og gjerne... Jenter: er det slik dere vil ha det .... egentlig?

Skrevet

Få deg litt selvrespekt. Selv om jeg syns kona di er et jævli ekkelt menneske som er utro, forstår jeg at hu syns det er kjedelig å leve med en tøffel som faktisk er villig til å fortsette forholdet etter utroskap.

Anonymous poster hash: eb74b...378
  • Liker 1
Skrevet

Hei

Ja, du har nok delvis rett. Hun har fått styre mye av livet vårt. Økonomi har det bare vært jeg som har styrt men ellers er det mye henne. Har konfrontert henne med alfa- og betamann konsetpet og sagt fra hva jeg mener. Har tenkt det samme som du svarer og må nok det. Takk for at du sier det rett ut og gjerne... Jenter: er det slik dere vil ha det .... egentlig?

Hvis du får deg en hund med rabies, ikke vær sjokket fordi du ikke greier å holde den i bånd. Hvis damen er utro er det hennes feil, hun som bør forandre seg og ikke du. For noe tull med den idiotisk statistikken "hvis en mann rydder mer hjemme så er det større sjanse for at kvinnen er utro!" tull. finn deg en dame som ikke krysser grensen i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 68bcb...aa9

• Liker 8
Skrevet

Og bruk nå for all del "kvinnER" når du spør... for alle kvinner er helt like og du kan bare alliere deg med Bandit her inne og bli bitter med det samme....

:jolie:

Hei

Var denne til meg (trådstarter). Er ikke bitter... bare litt skuffet og forbannet. Generaliserer slett ikke men vil høre forkjellige kvinners syn. Har såpass stor selvrespekt og selvtillit at jeg kan bryte ut om jeg finner det som beste utvei :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...