Gå til innhold

Corsageissue

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det rart å ha corsage til forloveren når brudgommen ikke skal ha det?

Gubbelille skal ha bunad på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan fort se ut som om forlover er brudgom, tror jeg ville droppet det :)

Skrevet

Sånn apropos - hvem er det egentlig som tradisjonelt har brystbukett i bryllup? Brudgom og forlover vet jeg om. Mener også å ha sett at brudens far skal ha.

Skal brudgommens far og toastmaster (dersom mann) ha? Noen andre?

Skrevet

Kan man ikke ha knappehullsblomst når man har bunad?

Skrevet

Sånn apropos - hvem er det egentlig som tradisjonelt har brystbukett i bryllup? Brudgom og forlover vet jeg om. Mener også å ha sett at brudens far skal ha.

Skal brudgommens far og toastmaster (dersom mann) ha? Noen andre?

Vi hadde til brudgom, mannens forlover og brudens far.

Skrevet

Visstnok så er ikke det vanlig..Siden det er så mye stæsj på en bunad fra før.

• Liker 1
Skrevet

Man kan vel gjøre ka ein vil :) :) Men trur bunaden er meir enn nok pynt i seg sjølv, og personlig så syns eg ein knappehullsblomst ville ødelagt antrekket.

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Vi hadde corsage på brudgommen, forlovaren hans, våre fedre, min son og brudesveinane.

Skrevet

Kan fort se ut som om forlover er brudgom, tror jeg ville droppet det :)

Eh, når brudgommen har bunad skiller han seg vel såpass ut fra forloveren at det blir vanskelig å ta feil... Når det er sagt, er det jo ikke naturlig at andre i brudefølget har corsage når ikke brudgommen har det. :)

Skrevet

Eh, når brudgommen har bunad skiller han seg vel såpass ut fra forloveren at det blir vanskelig å ta feil... Når det er sagt, er det jo ikke naturlig at andre i brudefølget har corsage når ikke brudgommen har det. :)

Eh... og ingen kunne jo komme til å tenke at brudgommen er han i dress med brystbukett, og han i bunaden er forloveren. Eller? ;)

Anonymous poster hash: 8e5f4...f3a

Skrevet

Jeg var i bryllup i sommer med brudgom i bunad - ikke noe er mer sexy enn det! ;)

Der hadde far og forlover knapphullsblomst, det var helt naturlig! Og ingen som tok feil ;)

Anonymous poster hash: 560ca...dd1

Skrevet

Litt off-topic (og ikke ment som et angrep på TS), men hvorfor har folk begynt å si corsage om knapphullsblomst på norsk? Corsage er jo en slik kvinner har på håndleddet, og alle googletreff jeg får på engelskspråklige sider bekrefter dét. Knapphullsblomst på engelsk er boutonniere. Rart? :klo:

Anonymous poster hash: e2e61...232
  • Liker 2
Gjest navnelapp
Skrevet

Litt off-topic (og ikke ment som et angrep på TS), men hvorfor har folk begynt å si corsage om knapphullsblomst på norsk? Corsage er jo en slik kvinner har på håndleddet, og alle googletreff jeg får på engelskspråklige sider bekrefter dét. Knapphullsblomst på engelsk er boutonniere. Rart? :klo:

Haha, du har heilt rett. Eg sjekka fakturaen frå blomsterdama vår, og der sto det faktisk også corsage. Så dette er vel eit døme på eit ord som driv på og endrar betydning.

Skrevet

Eh... og ingen kunne jo komme til å tenke at brudgommen er han i dress med brystbukett, og han i bunaden er forloveren. Eller? ;)

Jo, selvsagt. Hvis man møter opp i bryllup til helt ukjente.

Skrevet

Jo, selvsagt. Hvis man møter opp i bryllup til helt ukjente.

Som slett ikke er så uvanlig som man skulle tro. Man inviterer ofte venner med partnere, og kanskje også søskenbarn med partnere. Det kan jo fort være at noen av disse vennene, eller partnere til venner og søskenbarn aldri har møtt enten bruden eller brudgommen (eller begge for den saks skyld). Da kan det være at disse som ikke kjenner brudgommen fra før, faktisk kan bli usikre på hvem som er brudgommen.

Trenger ikke være vanskelig bare for å være det, vel?

Skrevet

Jeg skrev det fordi jeg tåpelig nok ikke kom på det norske ordet. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...