@Maja Skrevet 20. september 2013 #1 Skrevet 20. september 2013 Har ein del sånne store ekle edderkoppar som dukker opp i gangen min. No driv eg og pusser opp, og har fjerna listene for å legge nytt gulv. Skal ikkje fjerne eksisterende gulv. Men finnes det noko som eg kan spraye/ helle nedi mellom veggen og gulvet som kan ta knekken på edderkoppane? Tenker kanskje ein eller anna type innsektsmiddel kanskje?
Rosebud Skrevet 20. september 2013 #2 Skrevet 20. september 2013 Permetrin! Kjøpes på Jernia og sikkert andre tilsvarende steder
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #3 Skrevet 20. september 2013 Stakkars Anonymous poster hash: e149a...e69 1
@Maja Skrevet 20. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2013 Permetrin! Kjøpes på Jernia og sikkert andre tilsvarende steder Mange takk!! Stakkars Anonymous poster hash: e149a...e69 Meg eller edderkoppane?
Gjest Allergikeren Skrevet 20. september 2013 #5 Skrevet 20. september 2013 Permetrin brukte jeg flittig da jeg bodde i kjellerleilighet. Men det bør vedlikeholdes da, jeg sprayet annenhver måned eller så. Kanel og salt tror jeg også har fungert greit der jeg bor nå. En eller to ss kanel pr liter (kg?) salt, strøes langs dører etc, evt i mindre porsjoner og ha det i små pyntegjenstander. Jeg har et sylteglass stående under trappa, jeg skal sjekke der når jeg kommer hjem. ;-)
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #6 Skrevet 20. september 2013 http://www.klikk.no/bolig/article613338.ece - Ser du den store kjelleredderkopen, så glem edderkoppen og fokuser heller på fuktproblemet, råder Mattsson. - Da har du mest sannsynlig råte eller mugg i kjelleren. Anonymous poster hash: 54bb9...966
@Maja Skrevet 21. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2013 http://www.klikk.no/bolig/article613338.ece Anonymous poster hash: 54bb9...966 Takk for link, men har ikkje kjeller. Det er fuktig rundt veggene på utsida, men det er vanskelig unngå i vestlandsklima
Lutetium 71 Skrevet 21. september 2013 #8 Skrevet 21. september 2013 Takk for link, men har ikkje kjeller. Det er fuktig rundt veggene på utsida, men det er vanskelig unngå i vestlandsklima Blomsterbed inntil husveggene?
wondergirl Skrevet 21. september 2013 #9 Skrevet 21. september 2013 Enlkere liv selger edderkoppfanger. Hos oss kommer de digreste, ufyseligate edderkoppene inn gjennom vinduet. Heldigvis tar mannen min seg av dem så jeg slipper. Men de kommer helst når jeg er alene hjemme... :-(
@Maja Skrevet 21. september 2013 Forfatter #10 Skrevet 21. september 2013 Blomsterbed inntil husveggene? Nope, bare betong og asfalt. Men kan vell vere det har samla seg litt løv og rusk inni kroken krokene Enlkere liv selger edderkoppfanger. Hos oss kommer de digreste, ufyseligate edderkoppene inn gjennom vinduet. Heldigvis tar mannen min seg av dem så jeg slipper. Men de kommer helst når jeg er alene hjemme... :-( Må sjekke ut edderkoppfangeren! Dessverre ingen mann her i huset, så må ta meg av dei sjølv 1
happiest Skrevet 21. september 2013 #11 Skrevet 21. september 2013 Bruk støvsugeren om du ikke har noe annet tilgjengelig! Eller en sko. Funker også med hårspray, men det blir kliss. Så det er sikkert best å få kjøpt et middel, slik at du blir kvitt de for godt. Jeg HATER edderkopper!
@Maja Skrevet 21. september 2013 Forfatter #12 Skrevet 21. september 2013 Bruk støvsugeren om du ikke har noe annet tilgjengelig! Eller en sko. Funker også med hårspray, men det blir kliss. Så det er sikkert best å få kjøpt et middel, slik at du blir kvitt de for godt. Jeg HATER edderkopper! Ja, nærmeste sko blir som oftest brukt som våpen Om eg ikkje tileldigvis har støvsugeren framme. Men skulle gjerne vore heilt kvitt dei. Får litt "the creeps" av edderkopper...
happiest Skrevet 21. september 2013 #13 Skrevet 21. september 2013 Ja, nærmeste sko blir som oftest brukt som våpen Om eg ikkje tileldigvis har støvsugeren framme. Men skulle gjerne vore heilt kvitt dei. Får litt "the creeps" av edderkopper... Bor noen stoooooore utenfor døren hos meg. Livredd for å gå ut når det mørkner, er da de dukker opp! Det er ikke de vanlige husedderkoppene, men de har stor svart kropp med mindre bein. Uææææ!
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #14 Skrevet 22. september 2013 http://www.klikk.no/bolig/article613338.ece Anonymous poster hash: 54bb9...966 Edderkopper kommer ikke nødvendigvis av fukt. Jeg har bodd i to rundt 100 år gamle hus med kjeller og grunnmur av meterstykke gråstenblokker. Tørre, fine kjellere uten antydning til "kjellerlukt" overhodet. Men edderkopper liker seg i mørke kjellerrom, og små som de er kommer de seg også inn i huset derfra. Vi hadde typisk edderkoppinvasjon på høsten, digre beist. Aldri pga fukt, nei. Anonymous poster hash: bcfd6...15d
@Maja Skrevet 22. september 2013 Forfatter #15 Skrevet 22. september 2013 Edderkopper kommer ikke nødvendigvis av fukt. Jeg har bodd i to rundt 100 år gamle hus med kjeller og grunnmur av meterstykke gråstenblokker. Tørre, fine kjellere uten antydning til "kjellerlukt" overhodet. Men edderkopper liker seg i mørke kjellerrom, og små som de er kommer de seg også inn i huset derfra. Vi hadde typisk edderkoppinvasjon på høsten, digre beist. Aldri pga fukt, nei. Anonymous poster hash: bcfd6...15d Det er vell nett det artikkelen beskriver, at det er to typer edderkopper som har ulik årsak for å komme på "besøk". Er betryggande å vite at dei ikkje har interesse av å slå seg ned vertfall, men guffent er det uansett.
wondergirl Skrevet 22. september 2013 #16 Skrevet 22. september 2013 Synes uansett de ser ut til å ha interesse av å slå seg ned på veggen like over hodet mitt over sofaen i stua. Brrrr!
Apple- Skrevet 22. september 2013 #17 Skrevet 22. september 2013 Etter at vi strødde maurpulver bak listene i kjelleren der vi bodde før var det helt slutt på alle insekter! Utenom de som kom gjennom det ene vinduet vi luftet gjennom... Nå har vi en annen bolig hvor vi har bygget leilighet i kjelleren. Vi har strødd maurpulver under alle gulv og bak alle lister og leieboerne sier de ikke har sett hverken insekter eller edderkopper Bare pass på å ikke strø der barn eller dyr kan få det på seg!
@Maja Skrevet 22. september 2013 Forfatter #18 Skrevet 22. september 2013 Etter at vi strødde maurpulver bak listene i kjelleren der vi bodde før var det helt slutt på alle insekter! Utenom de som kom gjennom det ene vinduet vi luftet gjennom... Nå har vi en annen bolig hvor vi har bygget leilighet i kjelleren. Vi har strødd maurpulver under alle gulv og bak alle lister og leieboerne sier de ikke har sett hverken insekter eller edderkopper Bare pass på å ikke strø der barn eller dyr kan få det på seg! Mange takk for tips! Får kanskje satse på å strø langs veggene før listene blir satt på. Ingen barn eller dyr i huset til daglig, men vil uansett tru at dei ikkje får tak i maurpulveret bak liste... Kva type pulver (navn/merke) bruker du?
Apple- Skrevet 22. september 2013 #19 Skrevet 22. september 2013 Husker ikke hva merke det er, men er i en boks a la Pringles og kjøpes på Jernia, ganske dyrt, så vidt jeg husker, men VEL verdt det!
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #20 Skrevet 23. september 2013 Jeg bor i sokkelleilighet, og har hver høst fått en del av disse enorme, avlange kjelleredderkoppene. Men har mer eller mindre blitt kvitt de (dvs jeg finner de ikke lengre i leiligheten min, bare utenfor) etter at jeg begynte å bruke en insektsspraygreie fra Felleskjøpet. Sikkert ikke noe man bør puste inn over lengre tid, men for noen år går det vel forhåpentligvis greit... Anonymous poster hash: 5bf6c...3d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå