Gå til innhold

Forbanna naboer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg HATER naboene mine.. Det er to leiligheter i hver etasje, og de som bor under meg ( i begge leilighetene) spiller så sinnsykt høy musikk, spiller tv spill (hører konstant skyting) Og i helgene har hun ene konstant fest.. fra ca 19:00 og til ti neste morgen.. spiller hard Techno for sikkerhetsskyld.. har hengt opp brev og vært nede å banket på flere ganger, pluss at jeg til tider hopper opp og ned på gulvet ,men ingen ting funker!!

Går det ann å ringe politiet? Jeg blir jo helt gal av dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring politiet og klag til styret, dette er brudd på husordensreglene.

• Liker 1
Skrevet

Nå vet ikke jeg helt hvordan du bor, men hvis det ikke er selveier så kan du jo snakke med den som eier leilighetene.

Er det i en gård, så kan du snakke med gårdeier og er det i et borettslag, så snakk med borettslagledelsen.

Og JA, bråker de etter klokka elleve, så ring politiet, om enn ikke nødnummeret, for å høre hva de kan gjøre. Er det flere av naboene som er irriterte, for eksempel de som bor ved siden av deg, så få de til å ringe også. Jo flere jo bedre.

Skrevet

Dette kan du uten tvil kontakte politiet om. Å spille høy techno fra klokken 19:00 til 10 neste morgen bryter alt som finnes av regler om gjelder nabohensyn. Jeg hadde blitt helt gal.

Skrevet

Tusen takk for så raskt svar..

Jeg skal snakke med gård eier i morgen og om det ikke hjelper skal jeg ringe politiet hver gang..

Jeg hadde aldri trodd at noen kunne bråke så mye, kveld etter kveld...etter kveld. Hvilken glede får de av det?

Men takk for svar uansett! :P

Skrevet

Jeg ringte politiet etter å ha irritert meg over høylytte fester fra naboene så veggene stod og rista og jeg ikke kunne høre meg sjøl tenke flere helger på rad.

Når det da heller ikke nytter å ringe på hos de aktuelle og be dem dempe seg, da kokte begeret over.

Ringte først politiet en gang, da skulle de komme.

To timer etter var de fortsatt ikke kommet og jeg ringte en gang til.

Da fikk jeg beskjed om at de ikke var kommet første gang, fordi at plagsomme fester ikke var det de prioriterte høyest.

Men jeg insisterte og sa de har holdt på i flere timer nå og veggene mine rister og jeg får ikke sove for bråket.

Da kom de.

Jeg skal love deg at det fikk sin virkning når to uniformerte politifolk banker på døra og spør om det er her det er fest !

Det blei fryktelig fort stille, og det var slutten på den festen !

Tydeligvis fikk huseier greie på at politiet hadde vært der, for ganske nøyaktig 3 mnd etterpå, flyttet de verste festløvene ut.

Så ja, det hadde for meg sin virkning å ringe politiet og jeg gjør det gladelig igjen om jeg havner på en lignende plass en gang til.

Så får jeg heller bli uglesett da.

Det er helt iorden å ha fest, men ikke med det lydnivået og spesielt ikke hver helg.

Skrevet

Når man skal ha fest, skal man gi naboene beskjed noen uker i forveien.

Dessverre er det mange som ikke har lært å ta hensyn (særlig unge folk) og de bryr seg ikke om at naboer forstyrres. Bor man ikke slik til at man ikke forstyrrer noen ved å ha fest, får man ta konsekvensene av det - og gå på andres fester..

Skrevet

Jeg har snakket med gårdeier/utleier i dag. Han skulle forfølge saken.

:frustrert: Men det er like ille i dag!! :kjempesinna:

Gjest Anonymous
Skrevet

:cry:

Noe dritt med slike naboer!

Vi har en som er ille, men langt i fra like ille som din!

Av erfaring vet jeg at disse menneskene (vel å merke de som ikke allerede har barn) blir helt hysterisk for lyder når de får barn selv!

Nåde den som da slipper en fis når ungen sover! :ler:

Skrevet

Har bodd til sammen 7 år i blokk, så jeg vet hva du snakker om. Hos oss var det et helvete, bråk og fest, hverdag som helg! Våre små unger ble vekket midt på natten av bråk og musikk, natt til onsdag. Det var grusomt!

Vi var ved flere anledninger nødt til å ringe politiet, etter at alt annet var prøvd. Dunking i veggen etc... En gang kom det først en politibil med 2 politifolk, men det var ikke nok. Naboen var så frekk i kjeften og festen så livlig, at de tilkalte forsterkninger. 2 politifolk til - og narkotikahund.

Et annet sted vi bodde, skrudde naboen ned da politiet ringte på, men straks politifolkene hadde satt seg inn i bilen igjen, var det på'an igjen.

Den siste vi hadde trøbbel med, leide leiligheten under oss av de egentlige eierne, og der tok han stadig med seg hjem en del tvilsomme elementer fra byens mest lugubre pub. Pluss at han hadde de største høytalerne i byen... Etter at han hadde holdt oss våken en hel natt, ble jeg omtrent hysterisk, og ringte på og ba om å få snakke med ham. Han måtte vekkes. Jeg sto 4 trinn oppe i trappen for å komme litt høyere opp (han var minst 2.10) og formelig hylte ut min forbannelse. Han så nesten redd ut...

Joda, boligblokker er en fin ting...

Dette skal du ikke leve med, ta det knallhardt! Sånt bråk finnes det ingen unnskyldning for; og ingen trenger å ha fest hver dag! :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...