AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 Hei! Først og fremst lurer jeg på om noen har tips til fine ferdigkalendere? Jeg har tenkt på Lego Friends, men syntes kanskje noen av lukene er litt stusselige? Andre kalendere? Jeg hadde også egentlig bestemt meg for å droppe pakkekalender - men nå blir jeg litt i tvil ugjen.. Anybody, help? Takk! :-)Anonymous poster hash: 02576...b58
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #2 Skrevet 19. september 2013 Åh, jenta mi hadde elsket en Lego Friends kalender! Det hadde blitt stor suksess her i hvert fall, trenger jo ikke å være kjempestore greier hver dag. Ikke så veldig hjelpsomt, kanskje Men jeg tror det treffer godt for den riktige aldersgruppen, og så er det jo et sett og ikke masse enkeltleker.Anonymous poster hash: 5eea1...2b2
Gjest *kokos* Skrevet 20. september 2013 #3 Skrevet 20. september 2013 Ene jenta mi likte Lego Friends-kalenderen godt i fjor, og hun får en i år også. Noen av lukene er litt enkle, men så lenge de har litr av legoen fra før så gjør det ingen ting.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #4 Skrevet 20. september 2013 Hvor gamle er de? Jenta her er syv.. Og vant til å få mye.. Anonymous poster hash: 02576...b58
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #5 Skrevet 20. september 2013 Ikke for å kuppe tråden, men har de noen tilsvarende kalendere for gutter? Anonymous poster hash: a503b...f59
Gjest småhjerte Skrevet 20. september 2013 #6 Skrevet 20. september 2013 Du kan jo kjøpe en legopakke, eller hva det heter, et slikt "byggesett" og ha noen deler hver dag i kalenderen. Og på julaften kan hele figuren bygges ferdig. Evt. kan du innimellom ha lapper med "bake pepperkaker", "bake kakemenn", "kinotur", "aketur" osv. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #7 Skrevet 20. september 2013 Den Lego friends kalenderen var stusselig syntes jeg. Hva med kalender der halvparten er aktiviteter (spille spill, dra på kino, bake pepperkaker, lage snølykter o.s.v) og halvparten er små gaver? Eller ha aktivitetskalender i ukedagene, og på lørdager og søndager pakkekalender. F.eks en liten sjokolade hver lørdag, og en liten gave på søndag. Anonymous poster hash: eb8ea...e27 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #8 Skrevet 20. september 2013 Den Lego friends kalenderen var stusselig syntes jeg. Hva med kalender der halvparten er aktiviteter (spille spill, dra på kino, bake pepperkaker, lage snølykter o.s.v) og halvparten er små gaver? Eller ha aktivitetskalender i ukedagene, og på lørdager og søndager pakkekalender. F.eks en liten sjokolade hver lørdag, og en liten gave på søndag. Anonymous poster hash: eb8ea...e27 God ide, men hvordan har folk tid til dette i desember? Med tre barn i huset er det juleavslutnung, julekonserter og nissefester annenhver dag... Og jeg antar at nesten alle pakkekalendre faller bedre i smak hos barna enn hos foreldrene. Husker jo selv julekalenderen med mange små plastikkdyr som moren min syntes var kjempeteit... jeg elsket den og syntes dyrene var nyyydelige (made in China, bare plastræl) Og saken er vel at barna er fornøyde.Anonymous poster hash: 5eea1...2b2 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #9 Skrevet 20. september 2013 God ide, men hvordan har folk tid til dette i desember? Med tre barn i huset er det juleavslutnung, julekonserter og nissefester annenhver dag... Og jeg antar at nesten alle pakkekalendre faller bedre i smak hos barna enn hos foreldrene. Husker jo selv julekalenderen med mange små plastikkdyr som moren min syntes var kjempeteit... jeg elsket den og syntes dyrene var nyyydelige (made in China, bare plastræl) Og saken er vel at barna er fornøyde.Anonymous poster hash: 5eea1...2b2 Jeg har bare et barn, så for meg hadde det funket med aktivitetskalender. Men skjønner enkelte har det litt mer travelt enn meg. Ferdig pakkekalender er (Lego friends, Hello kitty, Barbie e.l) er supert isåfall, På Søstrene Grenes solgte de i fjor en eske med 24 småting i, som var beregna til pakkekalender. En eske for gutter, en eske for jenter. Tror en sånn eske ed 24 småting kosta 200 kr eller noe. Jeg har tidligere gitt pakkekalender til ungen, men da kjøpte jeg gaver hele året. På salg, loppemarkeder og bruktbutikker. Anonymous poster hash: eb8ea...e27
Gjest Lypcha Skrevet 20. september 2013 #10 Skrevet 20. september 2013 Hva med sparebøsse første dagen pluss litt og litt penger hver dag? Nøkkelen får han/hun på julaften og kan da kjøpe noe litt større i romjulen i stedet for masse småtterier. Men det kommer an på alderen til barna da. 1
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2013 #11 Skrevet 21. september 2013 Våre barn liker aktivitetskalender bedre enn noe annet. De er 9 og 11. Jeg gir pakker de dagene vi ikke rekker noe aktivitet. Men aktivitet trenger ikke være så stort . Kan være: spise frokost under bordet (falt best i smak av alle aktivitetene ett år), bake pepperkaker (skal jo gjøres uansett..), kjøpe julegave til pappa, kino (helg), lage pakkelapper, pakke inn julegaver, teater (stort sett 1 x hver førjul), lage og pynte pepperkakehus, strikkekveld, osv.. Setter i system mye vi uansett ville gjort. Pakker (viskelær, sjokolade, strikker osv). Aktivitetskalender er poppis her i huset:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå