Gå til innhold

Tilpasse bh i "billig kjedebutikk"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter ti tette svangerskap og tre år med ammebh'er har jeg behov for å fornye undertøyet... Puppene og kroppen er naturlig nok endret, så j tenker at det er enklest å få tilpasset bh'er ordentlig, fremfor å prøve en million forskjellige størrelser og typer i et trangt prøverom. Det kan jo fort bli dyrt i en undertøysforetning, så jeg har tenkt på kanskje Kappahl, Lindex eller Cubus. Noen som har erfaring fra å få tilpasset bh i en slik "billig kjedebutikk"??

Anonymous poster hash: 40a0c...e24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he... TO tette svangerskap, ikke ti.. :D

Anonymous poster hash: ffe7c...4ae

• Liker 6
Skrevet

Slike butikker er oftest så underbemannet og mange av de ansatte går nok med feil str selv. Change er ikke så dyre, evt finn frem målebånd og prøv deg frem selv!

Skrevet

Slike butikker selger jo ikke BHer i korrekte størrelser engang da.

Anonymous poster hash: c3c04...5db

• Liker 4
Skrevet

Spør noen som jobber der fast, f.eks. daglig leder eller dekoratøren. De har som regel tatt kurs ol. Hadde ikke gått til ekstrahjelpene om kvelden. Vi er ikke opplært til å gjøre det.

Anonymous poster hash: 32ab0...8a8
Skrevet

Tviler på at de ansatte i klesbutikker er opplært til å vite riktig BH størrelse. Tror nok du må i en butikk som kun selger undertøy for å finne ansatte som har kunnskap.

Anonymous poster hash: dfb5e...233
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har fått tilbud om hjelp til å finne riktig bh-størrelse på Cubus, men har ikke kommet så langt at jeg har fått gjort det enda. Tror det kommer veldig an på hvem du treffer på.

Anonymous poster hash: 9c390...501
Skrevet

Gå på change eller netty for å få målt deg. De har annerledes str. enn i billigbutikkene. Jeg ble str. D på change, men er en A på billigkjedene...Synes det er merkelig å likso være D-cup, når jeg ikke har noe særlig til pupper...

Jeg spurte også om hvilken str. det ville være på feks. butikker som hm, men fikk ikke ordentlig svar (de skulle vel prøve å unngå at jeg gikk til andre butikker).

Men om du får målt der, så vet du jo noenlunde hvor stor cup du må ha (husk det i minnet). Så kan du prøve å finne noen i riktig str. i andre butikker.

Skrevet

Jeg ville i motsetning til andre IKKE gått på en dyr butikk som f.eks change. Målene er kanskje riktige til deres produkter, men synes ikke de er så bra (har bare kjøpt 2 og jeg var misfornøyd). Dessuten så har de andre størrelser, slik at du må kjøpe dyrt eller finne ut av str på egen hånd likevel.

De har måletabeller i de fleste prøverom i billigkjedene, så om du måler hjemme kan du ta med deg en haug inn og se hva du synes passer best. Da slipper du også folk p åtærne dine som skal se at det er rett og driver og daller :P

Anonymous poster hash: 58750...cc8
Gjest småhjerte
Skrevet

Jeg ville gått på en ordenlig undertøysbutikk å kjøpt bh. En svart, en hvit, en beige og kanskje en litt mer sexy om du skulle ønske det. Man får utrolig god hjelp i slike butikker og kvaliteten er mye bedre enn billig-bher. Jeg har ikke noe i mot billig-bher og har en god del selv. Men skikkelige bher fra en undertøysbutikk slår aldri en billig-bh.

Det er jo faktisk også mulig å prøve bher i en undertøysbutikk og om de er for dyr, så kan du holde de av. Og gå hjem å søke på nettet etter samme bh og håpe du finner den billigere på internett (husk at frakt koster også), om det svarer seg :)

Skrevet

Change har drittutvalg, de hadde ingenting i min størrelse (65F cirka) bortsett fra en hvit "posebh".

Du kan jo gå innom, få tilpassing men "tenke litt mer på kjøpet" og gå derfra?

Frekt ja, men eneste muligheten du har hvis du må ha tilpasning men vil ha billig bh.

Cubus er forresten helt klart overlegen på størrelsesutvalg.

Skrevet

Jeg er helt enig i at Change ikke er bra. Hun som målte meg, innrømmet at deres BHer er ganske "grunne", slik at de fleste må opp en cup eller to i forhold til andre merker. Jeg prøvde et par av de BHene hun anbefalte, og det føltes helt feil! Jeg konkluderer derfor igjen med at det er Primadonna og MarieJo som er de rette merkene for meg. Dobbel pris av Change, men gode og holdbare! Anbefales for alle!!

Skrevet

Har opplevd at de på Change er helt på bærtur.. Det har vært to ganger.. :/ Men jeg sverger til ordentlige undertøysbutikker og ikke slike "kjeder".. De er flinke i faget sitt :)

Skrevet

Hun som målte meg, innrømmet at deres BHer er ganske "grunne", slik at de fleste må opp en cup eller to i forhold til andre merker.

Så rart, for min del er BH-størrelsen lik hos Change som hos de andre "dyrere"-kjedene

Anonymous poster hash: 460bc...3e6

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helt enig i at Change ikke er bra. Hun som målte meg, innrømmet at deres BHer er ganske "grunne", slik at de fleste må opp en cup eller to i forhold til andre merker. Jeg prøvde et par av de BHene hun anbefalte, og det føltes helt feil! Jeg konkluderer derfor igjen med at det er Primadonna og MarieJo som er de rette merkene for meg. Dobbel pris av Change, men gode og holdbare! Anbefales for alle!!

Helt enig!

Har fått en liten forkjærlighet for marlies dekkers :) Ordentlig kvalitet er mye bedre enn kvantitet altså..

Skrevet (endret)

Hvorfor er det ingen som foreslår Dick&Daisy her? Jeg har i hvert fall alltid fått strålende hjelp derfra. Ja, det koster litt, men man trenger jo ikke kjøpe fem BH`er på en gang.

Endret av Maneo
Skrevet

Jeg ble plutselig str 75H på Change (målte meg selv, og tok turen dit for å prøve). Må si at det var som å komme til en annen verden i forhold til de vanlige 80DD-bhene (som var det største jeg fant på "vanlige" butikker).

Hvis du har større pupper en C-cup så ville jeg helt klart ha dratt til en litt dyrere butikk. Det koster ikke SÅ mye mer. En BH på Lindex koster vel rundt 300,-. På Change ga jeg 500,-.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...