AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 Jeg har lagt merke til at det har blitt en "trend" både blant bloggere og enkelte brukere her inne å skrive . . både i og etter setninger. Eksempel fra ulike blogger: Nei, nå er ostesmørbrødene ferdig og jeg skal klappe igjen. . eventuelt. . stoppe å hamre løs på tastauret. Det blir jo glemt med en gang uansett. . Hva er dette fenomenet? Andre som har lagt merke til det? Anonymous poster hash: d64dc...2f4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #2 Skrevet 19. september 2013 Kanskje de tror det er litt mer irriterende enn å bruke tre punktum? Anonymous poster hash: cc644...613 1
Stormborn Skrevet 19. september 2013 #3 Skrevet 19. september 2013 Er vel det samme som ... Sykt irriterende, men jeg klarer ikke å slutte
Gjest slettetbruker Skrevet 19. september 2013 #4 Skrevet 19. september 2013 Jeg gjør også det.. Det er så irriterende.
Stormborn Skrevet 19. september 2013 #5 Skrevet 19. september 2013 Jeg gjør også det.. Det er så irriterende. Problemet er bare at det virker så "bastant" om man avslutter med bare et punktum. Må holde meg litt i nakkeskinnet på jobben, har jo sååå lyst til å skrive tre punktum.
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 19. september 2013 #6 Skrevet 19. september 2013 Problemet er bare at det virker så "bastant" om man avslutter med bare et punktum. Må holde meg litt i nakkeskinnet på jobben, har jo sååå lyst til å skrive tre punktum. Det syns eg og...
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #7 Skrevet 19. september 2013 Men altså, det har jo alltid vært vanlig å skrive det på denne måten... Men ikke på denne. . Jeg skjønner ikke hvorfor det plutselig har blitt "kult" å skrive det slik. Synes det ser helt idiotisk ut, og ikke minst er det feil. Anonymous poster hash: d64dc...2f4 1
Gjest slettetbruker Skrevet 19. september 2013 #8 Skrevet 19. september 2013 Problemet er bare at det virker så "bastant" om man avslutter med bare et punktum. Må holde meg litt i nakkeskinnet på jobben, har jo sååå lyst til å skrive tre punktum. Ugh, jeg og!
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #9 Skrevet 19. september 2013 Har ikke sett det før nå. Anonymous poster hash: 8439a...bb3 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #11 Skrevet 20. september 2013 Det dreier seg vel ikke om annet enn at de ikke har lært hvordan man bruker en ellipse, og derfor bare slenger på et punktum ekstra uten å tenke noe særlig over det. Anonymous poster hash: 2b519...578 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #12 Skrevet 20. september 2013 Men altså, det har jo alltid vært vanlig å skrive det på denne måten... Men ikke på denne. . Jeg skjønner ikke hvorfor det plutselig har blitt "kult" å skrive det slik. Synes det ser helt idiotisk ut, og ikke minst er det feil. Anonymous poster hash: d64dc...2f4 Det er egentlig ikke korrekt slik du skriver det heller. Strengt tatt skal det være avstand mellom ordet og ellipsen, med mindre det er snakk om et avbrutt ord. "Jeg trodde du skulle komme ..." "Jeg trodde du skulle ko..." Anonymous poster hash: ea16a...5d4 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #13 Skrevet 20. september 2013 Det er egentlig ikke korrekt slik du skriver det heller. Strengt tatt skal det være avstand mellom ordet og ellipsen, med mindre det er snakk om et avbrutt ord. "Jeg trodde du skulle komme ..." "Jeg trodde du skulle ko..."Anonymous poster hash: ea16a...5d4 Det er jeg fullstendig klar over. Bare påpekte at det alltid har vært vanlig med tre punktum, slik... Nå har det blitt poppis med to, slik. . Hva som er riktig er en annen sak. Anonymous poster hash: d64dc...2f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå