AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 Idag fikk jeg innvilget boliglån hos banken min. Men jeg stusset veldig over beløpet! På finansieringsbeviset mitt så er maks lånesum 2 mill, men jeg fikk innvilget 1,6 mill idag. Dette er 80% av kjøpesummen, som da er 2 mill. Noe som betyr at jeg må ut med 400000kr selv. Jeg ba i utgangspunktet om 1,7 mill, som utgjør 85% da det er et førstehjemslån, men banken mener at betjeningsevnen min ikke vil klare 1,7 mill (jeg tjener 440000kr i året og har bonus i tillegg). Jeg synes finansieringsbeviset mitt er veldig misvisende, for hva hadde skjedd om jeg hadde kjøpt for 2,2/2,3+++? De låner meg "bare" 80%. Men det var tydeligvis ikke så mye mer banken kunne gjøre. Det var den summen de var villige til å låne meg. Føler meg litt "lurt" kan du si. Er dette normalt av bankene å gjøre? Hvorfor gi ut et så stort finansieringsbevis når man til slutt får så mye mindre? Anonymous poster hash: 3eadc...d53
Gjest Wei Wei Skrevet 20. september 2013 #2 Skrevet 20. september 2013 Det var rart. Var det samme person som skrev finansieringsbeviset og invilget lån? 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 Det vet jeg ikke. Står aldri hvem saksbehandler. Mulig det er flere enn en. En bekjent har også fått lån hos de og vi tjener like mye. H*n ringte inn og forhørte seg med sin situasjon, men da sa de at summen som står på finansieringsbeviset er riktig og at belåningsgraden er 85%. Anonymous poster hash: 3eadc...d53
Glitnir Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Synes det virker merkelig at finansieringsbeviset ikke stemmer overens med ditt lånetilsagn. Sikker på at du ikke har misforstått eller lest feil et sted?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #5 Skrevet 27. september 2013 Det tror jeg ikke. Har fått det bekreftet flere ganger og jeg har en bekjent av meg som har samme bevis som meg siden vi tjener det samme. Jaja, nå har jeg takka ja til boliglånet. Er jo greit å eie mer selv. Anonymous poster hash: 3eadc...d53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå