Gå til innhold

Nachspiel til morgenkvisten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man sette foten ned når kjæresten er ute på nachspiel til klokka 6 om morgenen?

Jeg har vært sammen med en flott jente i et halvt års tid. Vi er ikke samboere. Er veldig trygg på forholdet vårt, og ikke sjalu. Så det har ikke vært noe problem for meg om hun vil ta en tur ut på byen med venninnene sine. Her for et par uker siden så var det en slik kveld. Tidlig på morgenen (omtrent klokka 6) så ringer det på døra, og utenfor står kjæresten. Hun forteller at hun var med noen på nachspiel, det var like der jeg bodde, så da ville hun komme hit og sove. Etter litt prat, så forstår jeg at hun hadde vært med noen etter stengetid i byen, og ingen av venninnene var blitt med. Dette var noen "hyggelige folk hun hadde truffet på et utsted."

Som nevnt så har jeg (hittil) vært veldig trygg på vårt forhold, og stoler 100% på henne i slike situasjoner. Men jeg synes likevel ikke noe om å være med fremmede hjem - til tidlig morgen. Siden jeg ikke tok opp dette med en gang, så syns jeg det er litt rart å bringe temaet opp igjen etter noen uker. Skulle det skje igjen, så kommer jeg til å si at det ikke er akseptabelt.

Spørsmål: Hva ville du gjort? Er det ok å være med andre hjem til langt på natt/morgenen? Eller blir det helt feil?

Mulig at ungdommen er litt mer nattmennesker enn meg - jeg har passert 40, bare så det er nevnt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er snart førti og kunne fint ha ramlet på nach hvis jeg hadde vært i rette formen.

Hva mener du er feil med at hun dro på nachspiel? Tror du hun var utro?

Endret av Petra75
  • Liker 3
Skrevet

Jeg er 36 og det hender jeg går på nachspiel til både 7 og 8 om morgenen. Ikke ofte, men det skjer. Hadde aldri orket å være sammen med noen som tror de kan bestemme over meg. Har aldri vært utro, og tviler på at det skjer. Ihvertfall ikke på nachspiel.

Skrevet

Men greia er at hun er med en mann ikke at hun har nach til tidlig om morgenen?

Skrevet

Jeg har også passert 40 år. Og med det så har jeg blitt såpass voksen at jeg vet at jeg ikke kan fortelle mannen min hva som er akseptbelt at han gjør eller ikke. Jeg kan gjerne si hva jeg mener, men ikke sette ned foten på hva han kan og ikke kan gjøre.

Eneste jeg kan gjøre om han gjør ting jeg ikke liker er å godta det eller faktisk gå fra ham, ikke bestemme over ham.

Du får bestemme deg om du stoler på henne eller ikke. Hvis du ikke stoler på henne så gjør henne en tjeneste og gjør det slutt med en gang. Hvis du stoler på henne så lar du henne ta egne avgjørelser.

• Liker 2
Gjest BalleKlovn
Skrevet

Hahaha. Jeg hadde ikke brydd meg om dette. :)

Det virker som om narchspielet var i nærheten av hvor TS bor, og det ble sannsynligvis tatt med i betraktningen også når henne ble med ham hjem. Og hadde vel planer om å komme dit hele veien også ser jeg for meg, da dette ikke høres så veldig spontant ut akkurat.

Og.. Med dette i bakhodet, så kan man være ganske trygg på at henne ikke har ligget med han f.eks.

Eller at det er noen grunn til å bekymre seg over at hun ble med noen hjem på "narchspiel".

Det hadde vært verre hvis henne hadde overnattet der da. Og så kommet på morningen heller. :ler:

Skrevet

Jeg hadde i alle fall ikke blitt så happy om typen hadde blitt med tilfeldige jenter hjem på narchspiel etter en kveld på byn. Og det gjelder nok andre veien også.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også godt over 30 og kunne fint blitt med på nach hvis muligheten var der. Nå er jeg singel, men om jeg ikke var det ville jeg kanskje ikke blitt med en mann alene. Med mindre jeg var 100% sikker på at det ikke var baktanker (en kamerat jeg kjenner fra før f.eks).

Med andre ord: nachspiel er greit, å bli med fn fremmed man er det ikke. Men du kan uansett ikke gjøre annet enn å lufte bekymringene dine og vurdere om du vil bli i forholdet.

Anonymous poster hash: 40a02...225

Gjest Wanderlust
Skrevet

Hun dro alene på nach med en gjeng folk(menn?) hun ikke kjente. Det hadde ikke vært greit i mine øyne om det var min kjæreste. Skurrer litt hos meg. Hadde kjæresten dratt med venner og det ikke utelukkende var jenter hadde det gått fint.

Gjest JakeGreen
Skrevet

Om du er trygg på forholdet deres og det ikke er grunn til noen mistanke, så er det vel greit?

Høres litt merkelig ut å bli med noen helt fremmede hjem sånn uten videre, men så var ikke jeg der, så jeg vet ikke hvordan situasjonen var. Og så har jeg aldri vært glad i nachspiel.

:)

Skrevet

Det står da ikke noe HI om at dette var et nachspiel med bare en mann?

Jeg ser ikke problemet, jeg var på nach til 8-9 om morgnen når jeg hadde samboer uten at han eller jeg brøy meg. Jeg ville kanskje ikke dratt alene med bare en mann, da jeg ser hva baktanken kunne vært der, men nach er gøy!

Skrevet

Er vel ikke noe mer sannsynlig at hun er utro bare fordi hun drar på nach vel.

Jeg sover til og med over på fester noen ganger, heldigvis er ikke kjæresten min en usikker fjott og lager ikke noe krøll av dette. Hadde jeg ville ligget med noen andre hadde jeg dumpet han.

• Liker 1
Skrevet

Er vel ikke noe mer sannsynlig at hun er utro bare fordi hun drar på nach vel.

Jeg sover til og med over på fester noen ganger, heldigvis er ikke kjæresten min en usikker fjott og lager ikke noe krøll av dette. Hadde jeg ville ligget med noen andre hadde jeg dumpet han.

Cherry in the morning, på midten/slutten av videoen om jeg ikke husker feil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...