Gå til innhold

Sebra

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Eg lurar på om det går an å fange ein sebra og bruge den som ridedyr? Har høyrt dei har ein nydeleg gange. Islandshesten min trenger selskap derfor tenkte eg å fange ein sebra i Afrika for eg har ikkje pengar til ein hest tel. Det er begrensa kva ein tenar på å jobbe på rimi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sebra er ville dyr som neppe lar seg temme til ridedyr. Dessuten er jeg ganske sikker på at en helt vanlig ponni vil være mye billigere enn til å dra til Afrika og fange sebra som du først må temme. Bare for å oppdage at du ikke får lov til å importere den :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Sebra er ville dyr som neppe lar seg temme til ridedyr. Dessuten er jeg ganske sikker på at en helt vanlig ponni vil være mye billigere enn til å dra til Afrika og fange sebra som du først må temme. Bare for å oppdage at du ikke får lov til å importere den  :wink:

Kva med postordre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Kjenner jeg posten rett, må du importere sebraen som fotgjengerovergang, og betale stripeavgift + toll i tilfelle de må åpne den og se hva som er inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Til hovedinnlegger:

Onkelen min eier en zoologisk hage og har pr i dag 4 sebraer som han setter ut på for i vinterhalvåret.

Disse er temt og alle går LA dressur! Så ja, du kan temme en sebra :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt engang at det er umulig å bruke sebraer som ridedyr jeg... stemmer ikke det? er jo litt forskjell på "temt" og "innridd"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt engang at det er umulig å bruke sebraer som ridedyr jeg... stemmer ikke det? er jo litt forskjell på "temt" og "innridd"...

Jeg har også hørt at man ikke kan ri på dem, for de har for svak rygg... Men det stod ikke noe om det i Store Norske Leksikon, så da vet jeg ikke helt allikevel. De burde jo ha skrevet det der i så fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på sirkus en gang hvor de hadde sebra som ridedyr.....så det så!!

Er du sikker. Det kan ha vært en malt hest! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...