AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 Jeg er superlei tallerkner/skåler som kjapt får knekker - type fra Ikea og Åhlens osv. De får kjapt riper og - så jeg vil ha et annet merke. (jeg vil ikke diskutere om andre er fornøyde med de to produsentene, jeg vil ha noe annet). Ønsker enkelt og hvitt/helt lyst uten krimskrams, og har tenkt på ett merke jeg ikke husker navnet på, men der må jeg gjerne ut med 200 kr pr middagstallerken - noe som kanskje er litt mye om det finnes andre fullgode noe mer rimelige alternativer. Noen som vet ommerker/typer og kan linke til dem og gjerne fortelle hvor de kan kjøpes? Anonymous poster hash: 6387e...0de
Emelisse Skrevet 19. september 2013 #2 Skrevet 19. september 2013 Hva med Wedgwood Jasper Conran? Der er det en servise som er helt hvitt og helt enkelt. Sitter på mobilen og får ikke lenket til bilder. Wedgwood får du på de fleste glassmagasiner, og f.eks. Backe i Grensen i Oslo.
missdior Skrevet 20. september 2013 #3 Skrevet 20. september 2013 Rosendahls Grand Cru eller Pillivuyt sitt Bourges er sterke og gode serviser som tåler ALT
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #4 Skrevet 20. september 2013 Jeg ville uten tvil kjøpt servise fra Figgjo porselen. Du kan velge mellom mange ulike hvite, enkle serviser og finner garantert noe du liker. Har nå alle mine serviser fra Figgjo (etter å ha testet ulike typer billigserviser tidligere) og er kjempefornøyd med kvaliteten. Det koster selvsagt noe mer enn ikea ol, men er så verdt pengene. eksempler på tallerkener: http://figgjo.no/alle/tallerken.html Jeg bor i nærheten av fabrikkutsalget og handler direkte derfra, så er litt usikker på forhandlere andre steder i landet. Anonymous poster hash: 8898d...621
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #5 Skrevet 20. september 2013 Jeg har Rosedahls Grand Cru og er veldig fornøyd med det, så anbefaler gjerne videre. Hatt service derfra i 7 år, og ikke fått riper eller hakk i. Det er ikke så veldig dyrt heller, så hvis det går et fat i gulvet ødelegger det ikke økonomien å kjøpe nytt. Anonymous poster hash: 81004...d47
-hild Skrevet 20. september 2013 #6 Skrevet 20. september 2013 Vi har Rosendahl Gran Cru - fikk det til jul etter å ha ønsket oss det. Jeg synes det er kjempepent - men jeg er ikke helt 100% fornøyd. VI fikk først en del asjetter som fikk sorte riper - og når vi reklamerte fikk vi vie at det var "et kjent problem". Vi fikk nye asjetter, og foreløpig ser det bra ut. Men - dama i butikken anbefalte Sense fra Porsgrunn porselen - det er brent på høyere temperatur, og tåler derfor mer enn Rosendahls servise. Har noen deler derfra (av typen fått som sommergaver fra jobben) - og det har en helt annen overflate enn Cran Cru. Enkelt og pent er det også. (men mulig prisen er høyere, det vet jeg ikke)
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #7 Skrevet 20. september 2013 Grand Cru er uaktuelt da prisen er høyere enn favorittserviset mitt Liker veldig godt de gamle seriene til Figgjo - men de er jo kjempedyre er de ikke? Fant heller ikke noen nettsider som solgte servise sånn helt enkelt...... Alle her anbefaler jo bare litt dyrere serviser enn det jeg allerede har sett meg ut(altså rett under 200 kr pr middagstallerken) - jeg lurte på et rimeligere alternativ Anonymous poster hash: 6387e...0de
Rosebud Skrevet 21. september 2013 #8 Skrevet 21. september 2013 Con gusto? Ganske rimelig og veldig robust (brukes ofte i restauranter har jeg lest/sett). Vi har rektangulære tallerker, men mener de kommer i rund også. Har hatt vårt servise med alle deler i et drøyt år og de ser fortsatt nye ut
elvital Skrevet 21. september 2013 #9 Skrevet 21. september 2013 Jeg har jobbet i en type glassmagasinbutikk, og det var mye klager på Grand Cru. Sjefen min sa hun ville ikke anbefale meg det da det fort får merker fra kniver osv (jeg fortalte at jeg syns det var fint/ville ha det til typisk kjøkkenservise). Du har Con Gusto som nevnt over her, som er billig og bra-det kan du også tegne/male på og brenne i ovnen etterpå om det skulle være et ønske. Det blir ofte brukt på restauranter fordi det er så holdbart. I tillegg har du vanvittig med deler og muligheter til å kombinere, rundt/kvadratisk/avlangt/ovalt/stort/lite osv osv. Dog er det ofte noe små sorte prikker i glasuren som kommer fra produksjonen, så kjekt å sjekke over før man tar det med hjem (men man kan ikke forvente mer av et billig servise visstnok..)
*Ariel* Skrevet 21. september 2013 #10 Skrevet 21. september 2013 Maze av Gordon Ramsay. Koster 65 per middagstallerken. http://www.glassoginterior.no/produkter/serviser/maze-by-gordon-ramsay.html
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #11 Skrevet 22. september 2013 Jeg har jobbet i en type glassmagasinbutikk, og det var mye klager på Grand Cru. Sjefen min sa hun ville ikke anbefale meg det da det fort får merker fra kniver osv (jeg fortalte at jeg syns det var fint/ville ha det til typisk kjøkkenservise). Du har Con Gusto som nevnt over her, som er billig og bra-det kan du også tegne/male på og brenne i ovnen etterpå om det skulle være et ønske. Det blir ofte brukt på restauranter fordi det er så holdbart. I tillegg har du vanvittig med deler og muligheter til å kombinere, rundt/kvadratisk/avlangt/ovalt/stort/lite osv osv. Dog er det ofte noe små sorte prikker i glasuren som kommer fra produksjonen, så kjekt å sjekke over før man tar det med hjem (men man kan ikke forvente mer av et billig servise visstnok..) Vet du hvor man får kjøpt Con Gusto? Anonymous poster hash: b3971...28b
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #12 Skrevet 22. september 2013 Vet du hvor man får kjøpt Con Gusto? Anonymous poster hash: b3971...28b Sorry, Google er en fin bil... Tilbords har Con Gusto, ja! Anonymous poster hash: b3971...28b
elvital Skrevet 23. september 2013 #13 Skrevet 23. september 2013 Vet du hvor man får kjøpt Con Gusto? Anonymous poster hash: b3971...28b Tilbords ja, som en over skrev
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #14 Skrevet 23. september 2013 Wedgwood er jo en klassiker med god kvalitet. De har flere hvite serier. http://royaldesign.no/Wedgwood.aspx Anonymous poster hash: 95cf2...162
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #15 Skrevet 23. september 2013 Con Gusto. Anonymous poster hash: efefc...e37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå