AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 For en uke siden fant jeg ut at jeg ikke er far til min 5 år gamle datter. Jeg og moren gikk fra hverandre da hun var 6 mnd. Moren har ikke lyst å ta kontakt med biofar for å fortelle sannheten, men jeg mener det burde komme fram. Både for datteren min sin skyld, og for hans. Han har hatt mistanker tidligere, men mor har snakket det bort.. Jeg vil fortsatt være far akkuratt som før, men jeg mener biofar må få vite at han har en biologisk datter.. Hva skal jeg gjøre?Anonymous poster hash: 10ed9...21c 6
*Mocca* Skrevet 19. september 2013 #2 Skrevet 19. september 2013 Jeg synes du har rett i dette, at for biologisk far og datteren sin skyld bør dette frem. Synes det er flott at du skal fortsette å være far som før, det er jo deg hun kjenner som sin far. 27
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #4 Skrevet 19. september 2013 Jeg synes du bør fortelle det, for datteren "din" sin skyld. Anonymous poster hash: e4d76...830 3
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2013 #6 Skrevet 19. september 2013 Har han ikek sagt noe før, kan han fortsette med å holde kjeft. 1
wilmap Skrevet 19. september 2013 #7 Skrevet 19. september 2013 Si det, både barn og far fortjener å vite sannheten.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #8 Skrevet 19. september 2013 Hva vil datteren din? Det vet jeg ikke. Datteren min vet ingenting om det. Hun er bare 5 år.. :-( Har nettopp funnet ut av dette selv. Men jeg vil ikke holde dette skjult, men det vil mor.. TSAnonymous poster hash: 10ed9...21c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #9 Skrevet 19. september 2013 Dette vil komme for en dag en eller annen gang, så du bør si sannheten med en gang. Barn er mennesker de også, og skal ikke lyves til. Anonymous poster hash: 2c837...7ba 11
HvittHus Skrevet 19. september 2013 #10 Skrevet 19. september 2013 Selvfølgelig skal både biologisk far og barnet få vite sannheten. Barnet ved hjelp av kvalifisert personell. Vær bare klar over at hvis det blir satt gang en farskapsak, kan du risikere å miste samværet med barnet. 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #11 Skrevet 19. september 2013 Selvfølgelig skal både biologisk far og barnet få vite sannheten. Barnet ved hjelp av kvalifisert personell. Vær bare klar over at hvis det blir satt gang en farskapsak, kan du risikere å miste samværet med barnet. Kan jeg miste alt samværet? Har drt ingenting å si at jeg har vært far i 5 år? Datteren min tror jo jeg er far. Vil det ikke være brutalt å kutte meg ut? Kan ikke biofar introduseres som en onkel eller noe først? Jeg vil ikke miste datteren min! TSAnonymous poster hash: 10ed9...21c
Sweet77 Skrevet 19. september 2013 #12 Skrevet 19. september 2013 Selvfølgelig skal både biologisk far og barnet få vite sannheten. Barnet ved hjelp av kvalifisert personell. Vær bare klar over at hvis det blir satt gang en farskapsak, kan du risikere å miste samværet med barnet. Dersom han står juridisk som far og har foreldreansvar så er jeg ikke så sikker på det nei, men kan ikke reglene helt her. TS, du bør finne ut av dette først, så du vet hva du risikerer. Det aller viktigste for deg ser ut til å være å få fortsette å være far til datteren din (ja, jeg sier Din - fo det er slik du ser henne og det er slik det har fungert så langt. Foreldreskap kan strekke seg langt ut over biologi ) Så da må du ikke gjøre noe som kan sette dette i fare. For dette forholdet er viktig for dere begge, det er deg hun kjenner som far, og det bør ikke tas fra hverken deg eller henne. Men, jeg TROR ikke noen kan ta fra deg foreldreretten om du har den, siden den er juridisk bindende. Så vidt jeg vet så er det bare du som kan oppløse den. 3
Gjest kinkylita Skrevet 19. september 2013 #13 Skrevet 19. september 2013 Er det ikke straffbart å ikke si noe? Uansett,si det. Alle fortjener å vite hvor de kommer fra.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #14 Skrevet 19. september 2013 Det beste i denne situasjonen er å holde kjeft. Det datteren trenger er EN far, en som er der, en som kan støtte henne. Hun trenger ikke en situasjon der du ikke er ekte pappa, hun ikke er den ekte datteren din, hobbypappaen vil ha samværsrett og det blir krangler i øst og vest. Hold kjeft for faen! Anonymous poster hash: e3aba...da0 2
HvittHus Skrevet 19. september 2013 #15 Skrevet 19. september 2013 Kan jeg miste alt samværet? Har drt ingenting å si at jeg har vært far i 5 år? Datteren min tror jo jeg er far. Vil det ikke være brutalt å kutte meg ut? Kan ikke biofar introduseres som en onkel eller noe først? Jeg vil ikke miste datteren min! TSAnonymous poster hash: 10ed9...21c Dette er så komplisert jus at du må få spørsmålet besvart av en advokat for å få et sikkert svar. Men som sosial far har man ingen rettigheter til barnet juridisk etter det jeg vet. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #16 Skrevet 19. september 2013 Her må du se an situasjonen, og tenke på eventuelle konsekvenser. JA, det er i utgangspunktet moralsk rett å si i fra til den biologiske faren, fordi han fortjener å vite det, men du må vurdere hva slags mann han er, om du tror han vil gå til sak for å få samværsrett, og hva som er det beste for barnet. Og Gjest: Slutt å spre kvalme! Jeg er ikke den første som har sagt det til deg. Anonymous poster hash: f6823...327 9
Suss81 Skrevet 19. september 2013 #17 Skrevet 19. september 2013 Tenk så jævlig det vil være for datteren din å finne ut at du ikke er den biologiske faren i en alder av 16... 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #18 Skrevet 19. september 2013 Min venninde som er advokat sier at du kan miste all rett dessverre , Mitt beste tips hold kjeft og vent til ho er 18 . Anonymous poster hash: e6063...643 1
HvittHus Skrevet 19. september 2013 #19 Skrevet 19. september 2013 Dersom han står juridisk som far og har foreldreansvar så er jeg ikke så sikker på det nei, men kan ikke reglene helt her. Men, jeg TROR ikke noen kan ta fra deg foreldreretten om du har den, siden den er juridisk bindende. Så vidt jeg vet så er det bare du som kan oppløse den. Både barnet, mor, far og den som mener seg far til barnet kan reise farskapsak.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #20 Skrevet 19. september 2013 Min venninde som er advokat sier at du kan miste all rett dessverre , Mitt beste tips hold kjeft og vent til ho er 18 .Anonymous poster hash: e6063...643 Da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet ikke hvem han er annet enn at jeg vet navnet hans. Jeg aner ikke om han vil være far eller ikke... Han kommer fra en by som er et godt stykke herfra så det vil vel gjøre evt samvær vanskelig? Jeg vil ikke at datteren min skal få vite dette sent. Hva om hun hater meg for å ha holdt dette skjult så lenge? :-( Jeg aner rett og slett ikke hva som er rett.. TS Anonymous poster hash: 10ed9...21c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå