AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 Jeg har forsøkt pizzatesten, men synes den er litt vanskelig for å avgjøre om ovnen steker jevnt og godt på mer krevende retter(gammel komfyr, og jeg vil sjekke om den trenger utbytting nå). Jeg har tenkt litt på en type pai eller formrett, men har ikke lyst til å bruke masse penger på en bortkastet rett. Så jeg trenger noe man kan sjekke på riktig farge/alle ingredienser blir ordentlig og jevnt stekt. Kan godt bare være en enkelt matvare og altså, men jeg synes kyllingfilet(som jeg vurderte) er litt "verre" fordi den tar så bitteliten plass i ovnen - vil gjerne ha noe som tar litt mer plass, i form eller langpanne e.l. Tips? Anonymous poster hash: b9822...977
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #2 Skrevet 19. september 2013 Det blir vel ikke bortkastet, da du uansett kan spise det etterpå?Anonymous poster hash: 2a69c...0cc
KatteLatte Skrevet 20. september 2013 #4 Skrevet 20. september 2013 Hva med boller? Hvis noen i ett hjørne blir mørke mens andre fremdeles er ganske lyse så er vel det et tegn på ujevn steking. 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #5 Skrevet 21. september 2013 Det blir vel ikke bortkastet, da du uansett kan spise det etterpå?Anonymous poster hash: 2a69c...0cc Nei. Jeg er gravid, og skal ikke spise dårlig gjennomstekt kjøtt eksempelvis eller ikke tilstrekkelig oppvarmet restemat - noe jeg har tenkt å teste ovnen for da det er en gammel ovn og jeg ikke er sikker på om jeg må bytte ut eller ikke uansett. Det kan være vanskelig å sjekke ovnsretter skikkelig, det holder ikke at det bare er litt varmt når det kommer til graviditet - derav spørsmålet. Anonymous poster hash: b9822...977
Zzyzx Skrevet 21. september 2013 #6 Skrevet 21. september 2013 KatteLattes tips høres best ut. Relativt billig og enkelt å teste, pluss at det vil være veldig tydelig dersom ovnen steker ujevnt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå