AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 Har vært på visning på et flott hus jeg ble helt forelsket i. Det er riktignok fra 1960- tallet, men alt er renovert og etterisolert fra 2008 (-gulv). Det eneste som ikke er blitt skiftet ut er det elektriske anlegget. Megler har ikke tatt med dette i vurderingen da det ligger utenfor hans kompetanse. Jeg tenker at et gammelt elektrisk system er brannfarlig og at det sikkert er på tide å skifte ut, i det minste sikringsskapet. Når vi skifter ut ledningene vet vi heller ikke om det er innlagt trekkerør i veggene og slike ting. Det var noen som sa at en slik utskifnting kan komme på 4-500 000? kan det stemme? Jeg tenker også at det sikekrt ikke er så lenge til vannrørene blir gjennomrustet og lekk... Aner ikke hva det koster å skifte det ut til nye plastrør? Det er et hus på P-rom/BRA 191/207 - veldig fint planløsning, terasse solforhold og en fantastisk hage... men vil ikke kjøpe katta i sekken heller.. Risikabelt? Anonymous poster hash: f606c...864
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #2 Skrevet 19. september 2013 Vi har hus fra 60-tallet, og har ikke skiftet rør. Har ikke hatt problemer med det. Tror vi ga 15.000-20.000 for å skifte ut innmat i sikringsskap pluss få overspenningsvern og noen ekstra kretser. Det andre elektriske har vi tatt etter hvert som vi har pusset opp rommene, så jeg har ikke helt oversikt over hvor mye det har kommet på. Men så mye som 400.000 kan jeg ikke tenke meg at vi har kommet opp i. Vi er utrolig fornøyde med vårt hus. Det har vært veldig basic og gammeldags, men det er i alle fall ingen halvveis løsninger. Alt er velgjort. Vi mangler fortsatt å skifte noe av det elektriske, men tok en elsjekk her til 1500 kr, og skiftet ut det nødvendige. De hadde egentlig lite å påpeke. Det eneste jeg stusser litt på er at de har renovert, en ikke gjort noe med det elektriske. Er ikke det ganske naturlig at man tar det i samme slengen? Ville bare vært sikker på at ikke annet også har blitt gjort litt halvveis.Anonymous poster hash: 435c3...6ff
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #3 Skrevet 21. september 2013 er huset totalrenovert, det vil si alt av tak vegger og golv uten at det elektriske er tatt med? i såfall så vil jeg kalle det KATASTROFE, det vil si at dere må gjøre det på nytt, det elektriske vil jeg tippe du havner rundt 200 000 på å det dobbelte for en snekker å totalrenovere på nytt. Med vannrør mener du vannrør for golvvarme eller genrelt vannopplegget i huset? Anonymous poster hash: 68a9d...ffd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå