Gå til innhold

Vektoppgang etter slanking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slanket meg nærmere 40 kilo siden januar, men har den siste måneden lagt på meg 5kg igjen. Skjønner selv at dette kommer av at jeg har skeiet ut, med mer mat og diverse søtsaker og har bestemt meg for å gå tilbake til gamle rutiner igjen. Vil ikke bli like stor som jeg var.

Det som er så rart er at selv om jeg har lagt på meg 5kg igjen, har jeg ikke gått opp i cm, hverken på lår, mage eller armer og klærne mine passer fortsatt. Hva kommer dette av? 5 kilo er jo en del.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et eller annet sted har det nok lagt seg. Men det kan jo hende noe av det er muskler (trener du?). Muskler har større tetthet enn fett, og tar dermed "mindre plass".

Evt kan det være noe så enkelt som har du har mål feil/ikke mål akkurat der fettet har lagt seg.

5 kg trenger ikke nødvendigvis å utgjøre en spesiell stor forskjell.

Anonymous poster hash: 326f6...6b0
Skrevet (endret)

Er nok hovedsakelig vannvekt. Litt utskeielser fører ikke til 5 kg fettvekt på en mnd. Hell; jeg kan legge på 3 kg vannvekt bare på en lørdag.

Men bra at du tar tak i det og ser at mnd generelt ikke har vært like bra som den kunne vært så du ikke blir en jojoslanker. Spis godt og sunt og ha en dag i uka der du koser deg litt ekstra :)

Endret av Runforit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...