AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 Skal snart ta over huset vi har kjøpt oss og det er mye tak og noen vegger vi ønsker å male. Ser de selger sprøyter for maling på clas ohlson. Noen som har testet dette? Funker det bra? Blir det pent resultat? Går det raskere? Taket er ubehandlet panel, mens veggene har vel tapet av noe slag.Anonymous poster hash: b5500...360
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #2 Skrevet 19. september 2013 Jeg har malt et rom med en slik en fra Clas Ohlson. Les bruksanvisningen nøy, tynn ut malingen tilstrekkelig akkurat slik det står, og sprøyt ivei. Det blir MYE malerstøv, men med vannbasert tørker dråpene for det meste før de treffer noe, så det blir vask og støvsuging etterpå. Vel verdt det, synes jeg. Det var også enkelt å male inntil kanter uten å maskere. Merk at jeg malte et lagerrom, så det var ikke så ekstremt nøye med kantene, og alt skulle være i samme farge. Kanskje verdt å øve på noen planker elns først. Anonymous poster hash: 76257...303
Gjest Badabing Skrevet 19. september 2013 #3 Skrevet 19. september 2013 Tja, jeg synes i grunnen ikke det går særlig mye raskere på flater, og her må dere jo i tillegg dekke til det meste. Kan anbefale det på stakittgjerde o.l., men vegger inne ville jeg nok malt på vanlig vis. Jeg ser at AB over fikset det greit, men jeg synes ikke finishen på det vi malte ble like bra som med pensel.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #4 Skrevet 20. september 2013 Takk for svar. Kjenner jeg gruer meg litt til all malingen. Har ikke malt så mye før og er ikke så veldig utholdende når det gjelder sånne kjedelige prosjekt. Anonymous poster hash: b5500...360
Gjest Badabing Skrevet 20. september 2013 #5 Skrevet 20. september 2013 Når du kommer i gang, går det fint! Noe av det mest tilfredsstillende å male er nettopp ubehandlet panel, for forskjellen blir så stor! Jeg har akkurat malt et hus på 150 kvm innvendig, tak, vegger og noen av gulvene. Tredjestrøket er nesten gøy, det blir jo så fint. Og jeg lemte å si at når det er tapet på de andre veggene, kan du bruke rulle. Går veldig fort!
Bjørn88 Skrevet 21. september 2013 #6 Skrevet 21. september 2013 Sprøytemaling innendørs er vanvittig tungvint da ALT må maskeres å tildekkes å resultatet blir sammenlignet med vanlig maling med pensel grusomt stygt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå