Siam Skrevet 27. april 2004 #1 Skrevet 27. april 2004 Vi lurer på om vi skal begynne å se etter hus i Oppegård kommune, men før vi gjør det hadde det vært greit å finne ut om det er "lurt" å flytte dit. Hvordan finner jeg ut om barnehagedekningen er god, om skolene holder en god kvalitet osv. Rett og slett om det er en kommune som tar vare på innbyggerene sine... Noen som har noen forslag til hvor jeg kan lete? Eller kanskje det er noen som bor i Oppegård/Svartskog som vil fortellle?
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2004 #3 Skrevet 27. april 2004 De fleste kommuner har hjemmesider på nett, med nyttig info
14062003 Skrevet 27. april 2004 #4 Skrevet 27. april 2004 Jepps, Oppegård kommune har fine websider. www.oppegard.kommune.no Det som er med Oppegård kommune er at den er veldig stor og dermed veldig forskjellig. Noen deler er liksom veldig landlige og andre deler veldig forstadsaktige. Så skal jeg kunne si noe om denne kommunen, må du komme med litt mer spesifikk informasjon om hvor du har tenkt å flytte.
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2004 #5 Skrevet 28. april 2004 Kansje ta kontakt med folk der? Hjemmesiden til komunene så skriver de vel ikke noe om hvor godt/dårlig det er? SSB har alt om komunene. Hvor mye de bruker pr.skoleelev, sykehjem, barnehage. Ja abselutt alt.
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2004 #6 Skrevet 28. april 2004 Ps) Når jeg flyttet til en ny komune, så abonerte jeg på lokalavisen med en gang. Slik gjorde jeg meg kjent iallefall. Hadde jo ikke peil på syeder, folk osv, men det blir et nyttig verktøy alikavel.
Siam Skrevet 28. april 2004 Forfatter #7 Skrevet 28. april 2004 Jepps, Oppegård kommune har fine websider. www.oppegard.kommune.no Det som er med Oppegård kommune er at den er veldig stor og dermed veldig forskjellig. Noen deler er liksom veldig landlige og andre deler veldig forstadsaktige. Så skal jeg kunne si noe om denne kommunen, må du komme med litt mer spesifikk informasjon om hvor du har tenkt å flytte. Vi tenkte på Svartskog, ikke så langt fra Ingierstrand.
14062003 Skrevet 28. april 2004 #8 Skrevet 28. april 2004 Vi tenkte på Svartskog' date=' ikke så langt fra Ingierstrand.[/quote'] Ja, da kan jeg ikke si så mye annet enn at der er boligene dyyyyre! Landlig og koselig. Forferdelig dårlig offentlig transport.
Elze Skrevet 28. april 2004 #9 Skrevet 28. april 2004 Kjæresten min bor i Oppegård. Han skryter fælt av kommunen sin (for å lure meg til å flytte ut av Oslo 1, men likevel) Barnehagedekningen er veldig god - over 80 prosent. Det er kort vei til Oslo men likevel relativt landlig. Svartskog er vel litt avsides, og dårlig kollektivtransport som noen sa. Det kan være lurt å satse på et sted der du kan ta NSBs lokaltog eller 81/83-bussen. Kolbotn, Greverud f.eks. Men til det du spurte om - jeg tror faktisk Oppegård er en kommune som tar vare på innbyggerne sine!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå