Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dama er ikke fornøyd med oppførselen min, og gir meg silent treatment. Jeg har bedt om unnskyldning og poengtert at jeg aldri mente å såre henne, men hun svarer ikke, verken på meldinger eller på telefoner. Har skrevet at det ikke er noe gøy å bli møtt med en kald skulder, men at jeg kan forstå om hun ikke er i humør til å snakke, og at hun bare må ta kontakt når hun måtte ønske, og at jeg er glad i henne. Hun har ikke svart på det heller. What to do?

Anonymous poster hash: 46063...5e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har gjort det du kan og nå er det opp til henne.

Anonymous poster hash: c19c1...d62
  • Liker 1
Skrevet

send blomster til henne!

Anonymous poster hash: 4da10...a33
  • Liker 1
Skrevet

Dama er ikke fornøyd med oppførselen min, og gir meg silent treatment. Jeg har bedt om unnskyldning og poengtert at jeg aldri mente å såre henne, men hun svarer ikke, verken på meldinger eller på telefoner. Har skrevet at det ikke er noe gøy å bli møtt med en kald skulder, men at jeg kan forstå om hun ikke er i humør til å snakke, og at hun bare må ta kontakt når hun måtte ønske, og at jeg er glad i henne. Hun har ikke svart på det heller. What to do?

Har dere vært lenge sammen og hun har for vane å holde på slik i ny og ne, og du ikke trives med det hun gjør mot deg: *Dump*

Skrevet

Dama di har lav kommunikativ kompetanse.

• Liker 8
Skrevet

Hva har du gjort?

Gjør du dette og lignende ofte, og straffer hun deg på samme måte ofte?

Skrevet

Hvor lang tid er gått siden det skjedde? Kanskje hun bare trenger tid?

Skrevet

Det har seg slik at jeg blir litt annerledes i teleefonen når andre er i nærheten og kan høre hva jeg sier. Hun oppfatter meg som kald, og beskylder meg for å være flau over henne.

Jeg har understreket at det er situasjonen, og ikke noe personlig med henne, som jeg er ukomfortabel med. Jeg har alltid vært sånn når jeg snakker med dater og kjærester; liker ikke at andre hører hva jeg sier, og jeg blir litt annerledes, og går gjerne og finner et eget rom hvor ingen kan høre meg.

Hun tror meg ikke, og insisterer på at jeg er flau over henne, anklager meg for å være ekkel mot henne, og nå vil hun som sagt ikke svare verken på tlf eller meldinger.

Jeg skulle ønske at jeg ikke hadde det problemet, men det har vært sånn så lenge jeg kan huske. Hun her er den første som har reagert nevneverdig på det.

Skrevet

Nyt stillheten! Kvinner tror silent treatment skal være en straff!

Skrevet

Her er hva enhver mann med litt selvrespekt bør gjøre i en slik situasjon.

Dersom du faktisk tabbet deg ut, si unnskyld og vær oppriktig én gang. Så lar du det ligge. Du har da gjort ditt og det er nå opp til henne om hun vil håndtere dette som en voksen person eller en liten drittunge.

• Liker 2
Skrevet

Det har seg slik at jeg blir litt annerledes i teleefonen når andre er i nærheten og kan høre hva jeg sier. Hun oppfatter meg som kald, og beskylder meg for å være flau over henne.

Jeg har understreket at det er situasjonen, og ikke noe personlig med henne, som jeg er ukomfortabel med. Jeg har alltid vært sånn når jeg snakker med dater og kjærester; liker ikke at andre hører hva jeg sier, og jeg blir litt annerledes, og går gjerne og finner et eget rom hvor ingen kan høre meg.

Hun tror meg ikke, og insisterer på at jeg er flau over henne, anklager meg for å være ekkel mot henne, og nå vil hun som sagt ikke svare verken på tlf eller meldinger.

Jeg skulle ønske at jeg ikke hadde det problemet, men det har vært sånn så lenge jeg kan huske. Hun her er den første som har reagert nevneverdig på det.

Du har ikke gjort noe galt.

Hun tror ikke på deg og anklager deg

Hun er den første som har reagert på det som du forklarte oss om her.

Hun har et stort problem. Dette vil nok ikke gå over av seg selv. Og mennesker forandrer seg sjelden.

Mulig hun har personlighetsforstyrrelse og/eller sykdom.

Har dere vært lenge sammen?

Jeg hadde ikke orket en relasjon med noen som er slik.

Det går da ikke an å bygge en god fremtid sammen, når hun ikke tror på deg og anklager deg for ting som ikke er sant.

Skrevet

Hun høres ikke særlig moden ut. Det er jo helt normalt at man ikke sitter å kosemoser over telefonen når man er med andre. Er du derimot kald og ukoselig mot henne når dere begge to fysisk er sammen med andre venner, så hadde jeg skjønt henne bedre. Men silent treatment er uansett for dumt. Det fører jo ingenting positivt med seg. Har man problemer, så må man snakke om de, ikke forsøke å straffe den andre.

• Liker 1
Skrevet

Du kan lære om forskjellige helseskadelige personlighetsforstyrrelser i boken Sjarmør og tyrann...

Skrevet

Du kan lære om forskjellige helseskadelige personlighetsforstyrrelser i boken Sjarmør og tyrann...

Ps. Dere som har med vanskelige personer å gjøre:

Mange brikker vil falle på plass, når dere har lest boken.

Det som var uforståelig, forstår man etter å ha lært om det.

Skrevet

Kan du gi en kort oppsunmering av boken?

Nå svarte hun. Jeg skrev at jeg er alene nå og har lyst til å snakke med henne. "Det går bra, jeg har ting å tenke på..."

Skrevet

Nå svarte hun. Jeg skrev at jeg er alene nå og har lyst til å snakke med henne. "Det går bra, jeg har ting å tenke på..."

Det er umulig å gi en kort oppsummering av boken. Den er svært omfattende, og tar for seg flere typer personlighetsforstyrrelser inkl bl.a borderline, narssisisme og psykopati. I omtalen av boken er det lagt vekt på psykopati, men også de andre helseskadelige personlighetsforstyrrelsene er nøye forklart i boken. Man får også tips om hvordan man kan forholde seg på best mulig måte til helseskadelige mennesker som man møter gjennom bl.a. jobb.

Ved nær relason med mennesker som er skadelig for en selv, er rådet å komme seg vekk.

Fagfolk bruker også denne boken.

Den finnes kanskje både for utlån på bibliotekene, og i salg hos bokhandlerne.

(Det er vanskelig å vite om hun med den meldingen fremdeles ønsker å straffe deg. Det kan jo forstås som at hun prøver å formidle at du ikke er like viktig som det hun har å tenke på. Men jeg vet ikke).

Skrevet

Mange av nettbokhandlerne har den ikke på lager, men her hos Haugen bok har de den i salg:

http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?cid=101618

Skrevet

Dette er alvorlig. Det virker som om hun prøver å få deg til å tro at du har gjort noe galt og at det er din skyld at hun reagerer som hun gjør. Dette står det også forklart om i boken.

Kanskje kjenner du også igjen andre ting fra denne artikkelen om psykisk mishandling og hvordan mishandlere kontrollerer sine partnere:

http://psykologivirkeligheten.blogspot.no/2013/09/juridisk-terapi.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+Psykologivirkeligheten+%28psykolog%28i%29virkeligheten%29

Skrevet (endret)

Damen vet nok utmerket at silent treatment er en effektiv tilnærming, og det kan oppleves (og skal oppleves) som straff. Samtidig er det slik at denne damen ikke har det greit og liker ikke måten du er på = du skal forandre deg, =du skal like å snakke i telefonen når det passer henne og du skal like å svare i telefonen når andre er til stede.

Kjære vene, denne damen har ikke mye relasjonell kompetanse, men hun er flink til å se seg selv.

Endret av Havbris
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...