Gjest s@nd Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 (endret) Jeg holder på å installere sims-spill på pcen min. Jeg har klart å få inn nesten alle spill, og det har funket helt greit. Men det er 3 CDer pcen min ikke klarer å finne selv om de er i CD-rommet... Det er ikke noe galt med DVDene, for de har jeg testet på en annen pc, og det funket helt fint. Men pcen tror at det ikke er noen CD i, selv om de er der. Resten av CDene klarte pcen å lese da, så det er jo rart. Hva kan dette bety? Jeg kan ikke spille de spillene jeg har heller, for CDen jeg må bruke for å spille klarer ikke pcen å finne. Endret 19. september 2013 av s@nd
Lutetium 71 Skrevet 19. september 2013 #4 Skrevet 19. september 2013 (endret) Tipper dette er helt normalt, desverre. Spillprodusentene legger bevisst inn feil på platene slik at det skal bli vanskeligere å kopiere spillene. Samtidig gjør det platene veldig mye mer sårbare for riper og hakk, i noen tilfeller til de grader at de blir uleselige. Du får ta en restart av pcen og håpe på det beste. Edit: Mulig du kan bruke en nocd crack, men da må du nesten få lest av platene først (vet ikke om det er lov å linke til slikt her). Endret 19. september 2013 av Lutetium 71
Gjest s@nd Skrevet 19. september 2013 #5 Skrevet 19. september 2013 Tipper dette er helt normalt, desverre. Spillprodusentene legger bevisst inn feil på platene slik at det skal bli vanskeligere å kopiere spillene. Samtidig gjør det platene veldig mye mer sårbare for riper og hakk, i noen tilfeller til de grader at de blir uleselige. Du får ta en restart av pcen og håpe på det beste. Edit: Mulig du kan bruke en nocd crack, men da må du nesten få lest av platene først (vet ikke om det er lov å linke til slikt her). Men om det var noe med selve CDen, ville det vel ikke funket på andre pcer?Det er det som er så rart...
Lutetium 71 Skrevet 19. september 2013 #6 Skrevet 19. september 2013 (endret) Men om det var noe med selve CDen, ville det vel ikke funket på andre pcer?Det er det som er så rart... Som nevnt, dette er noe som blir verre om plata begynner å bli oppskrapet. Noen spillere er bedre enn andre på å kompensere for slike feil, så det kan være en annen spiller klare å lese den. Men det er ingen garanti. Jeg syns det er direkte ansvarsløst av produsentene å legge inn lesefeil på mediet. Heller noen form for autentisering på nett enn å ødelegge platene. Etterhvert går man mer og mer bort fra fysiske media, så da slipper man slike elendige løsninger i det hele. Endret 19. september 2013 av Lutetium 71
Gjest s@nd Skrevet 19. september 2013 #7 Skrevet 19. september 2013 Som nevnt, dette er noe som blir verre om plata begynner å bli oppskrapet. Noen spillere er bedre enn andre på å kompensere for slike feil, så det kan være en annen spiller klare å lese den. Men det er ingen garanti. Jeg syns det er direkte ansvarsløst av produsentene å legge inn lesefeil på mediet. Heller noen form for autentisering på nett enn å ødelegge platene. Etterhvert går man mer og mer bort fra fysiske media, så da slipper man slike elendige løsninger i det hele. Ja det er rett og slett synd, om dette er sånn produsenter gjør det..
Lutetium 71 Skrevet 19. september 2013 #8 Skrevet 19. september 2013 (endret) Ja det er rett og slett synd, om dette er sånn produsenter gjør det.. Noen gjør det, mener Electronic Arts er en av de som har brukt slike teknikker. Endret 19. september 2013 av Lutetium 71
LoneWolf Skrevet 19. september 2013 #9 Skrevet 19. september 2013 (endret) Noen gjør det, mener Electronic Arts er en av de som har brukt slike teknikker. Jeg hadde ikke blitt overrasket. Det er tross alt EA games det er snakk om Endret 19. september 2013 av LoneWolf
Gjest s@nd Skrevet 20. september 2013 #10 Skrevet 20. september 2013 Jeg hadde ikke blitt overrasket. Det er tross alt EA games det er snakk om Dette har jeg aldri visst noe om.. Skummelt..! Jeg trodde det var noe med pcen min.
LoneWolf Skrevet 20. september 2013 #11 Skrevet 20. september 2013 Det kan jo selvsagt være noe som har røket på din cd-rom istedenfor, men det er vanskelig å si uten å se nærmere på det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå