Gå til innhold

1200 kcal om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har IKKE greie på dette, bare så det er sagt.

Har registrert meg på Shape Up Club, og fikk anbefalt å spise 1200 kcal for dag. Skal ned til 60 kg, jeg er 173 høy og veier 74 kg.

Er dette et sunt kaloriinntak?

Anonymous poster hash: e3897...57d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor mye du beveger deg. Jeg trener en del, så om jeg skulle gått ned i vekt så måtte jeg vært på ca 1700 kcal (skal vel spise 2100 nå når jeg absolutt ikke trenger å gå ned, noe jeg ikke klarer pga matlyst) men det finnes noen sånne kalorikalkulatorer: http://www.kalorikalkulator.no/ som regner ut ditt kaloriforbruk, og så spiser du kanskje litt mindre kcal (noen hundre tenker jeg) enn det ditt daglige inntak skal ligge på. For det handler jo om kcal inn og ut. Jeg synes 1200 høres litt lite ut jeg da, men hva vet jeg.

Anonymous poster hash: 84846...a9d
Skrevet

Den kalorikalkulatoren var jo nesten litt drøy! Den mener jeg skal spise 2300 kalorier om dagen :P Trur ikke jeg går ned om jeg spiser 2000... Nå har jeg aldri telt veldig nøye, men hørtes da fryktelig mye ut?

Skrevet

Da jeg skulle ned 15 kg fikk jeg beskjed om å spise 1200kcal om dagen om jeg ikke skulle trene ved siden av.

Jeg syntes det virket sykt lite, men etter å ha sett på hvor mye kcal det var i dritten jeg i utgangspunktet spiste, var det ikke vanskelig.

Skrevet

Den kalorikalkulatoren var jo nesten litt drøy! Den mener jeg skal spise 2300 kalorier om dagen :P Trur ikke jeg går ned om jeg spiser 2000... Nå har jeg aldri telt veldig nøye, men hørtes da fryktelig mye ut?

Jeg synes ikke 2000 kcal høres fryktelig mye ut egentlig. Men så forbrenner jo jeg gjerne noen hundre kcal på trening da.

Anonymous poster hash: 84846...a9d

Skrevet

For all del, den kalorikalkulatoren der er like fornuftig å bruke som å skrive ned masse tall og peke på ett i blinde.

Inntaket ditt kommer helt og totalt an på hvor mye du beveger deg i løpet av en dag, hva du gjør og hvor lenge. Synes det blir teit å basere helsa si på 1200kalorier per dag uten å videre vite hvor mye du forbrenner.

Dessuten inneholder mye sunn mat mange kalorier uten at det er dårlig for deg. Enkleste du kan gjøre er å spise sunt og bevege deg hver dag, så går du ned i vekt uansett så lenge du ikke lurer deg selv.

Anonymous poster hash: 73c37...1bc
Skrevet

1200 kalorier om dagen funker fint, dersom du ikke er i ekstremt mye aktivitet.

Anonymous poster hash: 0f4b2...8dc
Skrevet

1200 kalorier om dagen funker fint, dersom du ikke er i ekstremt mye aktivitet.

Anonymous poster hash: 0f4b2...8dc

Det er veldig sant. Alt går i en periode. Har selv levd på rundt 1000 kcal i en periode, gikk helt fint det. Trente kun tre lette økter i uken. Men man må trappe opp etterhvert, så man ikke legger på seg etter slankingen. Tenker det er greit når man ikke skal ned så veldig mye slik at man bare kan leve med det i en periode. Grunnen til du har fått 1200 kcal er vel det du må spise for å gå ned ca 1 kg i uken tenker jeg? Jeg gikk ned ca 1-1,5 kg uken da jeg lå på 1000. Dette var kunn snakk om 2-3 måneder da. Så hadde jeg som regel en dag i uken hvor jeg kunne drikke alkohol og spise litt mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...