Gå til innhold

Kan noen anbefale meg en foundation?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på utkikk etter en ny foundation, men det er så mangen å velge mellom! For tiden har jeg lest mye om Guerlain - parure extreme, er den noe god? :)

Jeg har noen krav til den foundationen jeg skal prøve, siden jeg gjerne vil legge litt ekstra penger i den. :) Er ikke interessert i noe man kan få kjøpt på H&M.

- Den skal ha medium/ full dekkevne.

- Flytende

- Ikke være for "dewy" men heller ikke så matt at det ikke går ann å jobbe med den. (har kombinasjonshud, men blir fort litt oljete utover dagen)

- Selv om den skal ha god dekkevne, skal den ikke se kakete ut og fremheve porer.

- Den skal sitte på lenge. (tar ofte på meg sminken om morgenen, og vil den skal sitte på til jeg skal ta den av igjen. Bruker både primer og en lasting spray, men om foundationen også sitter lenge uten dette er det også et stort pluss.)

- Vil ha et jevnt resultat som ser ut som hud, samtidig som den skal skjule over kviser og røde områder.

Finnes denne foundationen? :)

Kan legge til et par som jeg har prøvd og ikke likt: chanel aqua luminere (for lett) Dior forever (for tykk, og ble veldig kakete og fremhevde porer osv selv om jeg brukte lite) Este lauder double wear light (Liker egentlig denne godt, er den jeg bruker nå. Men syntes den dekker LITT for lite, er grei til hverdags, men om jeg skal noe mer spesielt så er det litt for lite. Og dårlig fargevalg, så den fargen som passet meg best er dessverre litt for rødlig.)

Forøvrig så har jeg en hud med gule undertoner (tror jeg er oliven? får ofte høre at jeg ser spansk ut) er ung så rynker osv er ikke noe problem, men har litt ujevn farge i ansiktet og litt kviser her og der. :)

Anonymous poster hash: d155d...5ed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dior NUDE. :)

Anonymous poster hash: 8ebda...fb5
Skrevet (endret)

Jeg er helt forelska i http://www.bobbibrowncosmetics.com/product/2336/22257/Makeup/Face/Foundation/Long-Wear-Even-Finish-Foundation-SPF-15/New/index.tmpl, Long wear fra Bobbi Brown.

(Of topic, men hvordan får jeg teksten inni linken som før?)

Den gir medium til full dekkevne, har en rekke fargenyanser, ser ut som hud og gir ikke noe "maskeeffekt". Den har også god holdbarhet på huden, reklamen påstår opp til 12 timer, noe jeg kan si meg enig i. Trenger ingen touch up gjennom dagen/kvelden.

Bruker denne på dager hvor jeg føler at huden trenger litt mer dekk med YSL Touche eclat foundation eller YSL Top secrets BB cream.

Endret av laperla
Skrevet

Healthy mix fra boujours

Anonymous poster hash: 59c78...3b2
Skrevet (endret)

Inika mineralfoundation. Riktignok IKKE den flytende varianten, men pudderet er fantastisk. Jeg har ikke funnet noe som matcher, og jeg har prøvd mange.

Endret av -Venus-
Skrevet

Jeg er helt forelska i http://www.bobbibrowncosmetics.com/product/2336/22257/Makeup/Face/Foundation/Long-Wear-Even-Finish-Foundation-SPF-15/New/index.tmpl, Long wear fra Bobbi Brown.

Den gir medium til full dekkevne, har en rekke fargenyanser, ser ut som hud og gir ikke noe "maskeeffekt". Den har også god holdbarhet på huden, reklamen påstår opp til 12 timer, noe jeg kan si meg enig i. Trenger ingen touch up gjennom dagen/kvelden.

Bruker denne på dager hvor jeg føler at huden trenger litt mer dekk med YSL Touche eclat foundation eller YSL Top secrets BB cream.

Enig i alt her. Da jeg har de alle utenom BBkremen.

Gjest Wilhelmine
Skrevet

MAC Mineralize Foundation bruker jeg, er kjempefornøyd med den!

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! :)

Jeg har faktisk en foundation fra Bobbi Brown som jeg kjøpte etter at jeg hadde hørt såå masse skryt om den! Men tror jeg kjøpte feil versjon. For den jeg kjøpte var så og si ikke dekkende i det hele tatt, kunne bruke et "tonn" uten at jeg så noe som helst forskjell fra den siden jeg ikke hadde påført på. Så etter det har jeg gått ut i fra at det var et oppskrytt merke. Så på pakken nå, den heter "Skin Foundation". Kanskje den du nevner et verdt et forsøk da? :laugh:

Dior NUDE. :)

Anonymous poster hash: 8ebda...fb5

Hvordan dekker den da? Prøvde å søke den opp, men var flere ulike som inneholdt navnet Nude, så tror ikke jeg greide å finne den. :(

Har en som er perfekt til alt du beskriver du ønskr! Estee lauder double wear. Ikke brukt noe lignende før, jeg har samme spesifikasjoner som deg ;)

http://www.esteelauder.com/product/643/22830/Product-Catalog/Makeup/Face/Foundations/Double-Wear/Stay-in-Place-Makeup/index.tmpl

Hmm.. Liker veldig godt Este Lauder Double Wear Light som jeg nevnte i hovudinnlegget. Har alltid forestilt meg at den originale versjonen var veldig heavy og kakete. :sjokkert: Men om den er slik som Light, bare mer dekkende er den jo midt i blinken for meg tror jeg! Men er veldig redd for slike veldig heavy foundationer, og har lest at denne er det. :(

Dessverre har vi ikke MAC produkter der jeg bor, men tusen takk for tips! :)

Skrevet (endret)

Tusen takk for svar alle sammen! :)

Jeg har faktisk en foundation fra Bobbi Brown som jeg kjøpte etter at jeg hadde hørt såå masse skryt om den! Men tror jeg kjøpte feil versjon. For den jeg kjøpte var så og si ikke dekkende i det hele tatt, kunne bruke et "tonn" uten at jeg så noe som helst forskjell fra den siden jeg ikke hadde påført på. Så etter det har jeg gått ut i fra at det var et oppskrytt merke. Så på pakken nå, den heter "Skin Foundation". Kanskje den du nevner et verdt et forsøk da? :laugh:

Nå har jeg ikke prøvd Skin foundation, men skal vel ha middels dekkevne? Lest på ulike forum/omtaler at denne har lett til middels dekkevne, så kanskje ikke denne var helt riktig for deg ifht. dine referanser.

(Lurer på å om denne kan overta etter YSL´s Touche Eclat når denne er tom...)

Jeg ville absolutt prøvd Long wear. Du har ikke mulighet til få prøvd den på? Denne er veldig drøy, bruker som regel 1 til 1 1/2 pump til hele ansiktet. Har heller ikke reagert på denne, noe jeg har opplevd ved andre merker som f.eks. MAC.

Endret av laperla
Skrevet

MAC.

Anonymous poster hash: 8af09...92d
Skrevet

Mac studio fix. Den er fantastisk, dekker og holder. Du kan jo bestille på nett?

Skrevet

Mac studio fix. Den er fantastisk, dekker og holder. Du kan jo bestille på nett?

Kunne gjort det, men er litt redd når det kommer til fargevalg. :/

Skrevet

Hei.

Jeg har selv kombinasjonshud, og simpelthen elsker Loreal sin True match-foundation.

Den er rimelig, drøy i bruk, gir en medium-full dekkevne og du kan ikke unngå å ikke finne riktig farge til din hudtone. :)

Skrevet

MAC Pro longwear Foundation. Den beste jeg har prøvd. Jeg bruker NC 35. Fargener perfekt for meg.

Har aldri hatt en foundationder fargen passer så til de grader perfekt til min hudtone.

Den er halvdekkende og sitte lenge. Den "sklir" ikke av i løpet av dagen, slik mange andre foundationsmerker har en tendens til å gjøre. Det kommer aldri til å bli noe annet en MAC for meg hva Foundation angår.

Håper du finner den perfekte du også Ts ;.-)

Skrevet

Foundation:

Gjennomsnitts antall kjemikalier:24

Mest bekymringsverdig:

Polymetylmetakrylat

Potensielle bivirkninger-allergier og kreft

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...