Gå til innhold

Hamstrer litt for sikkerhets skyld (streiken)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om du ikke har melk i brystene selv og barnet er for lite til å kunne drikke vanlig melk, hva skal man gi da? Jeg ser hvertfall på morsmelkerstatning som livsnødvendig. Bleier er vel ikke fult så krise, det går jo alltids ann å få tak i tøybleier.

Men nei, vi har ikke hamstret så mye som en dorull ekstra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.. har ikke hamstret noe .. og kommer heller ikke til å gjøre det...

Blir det tomt for noe .. så blir det det .. - og jeg får ta den utfordringen da... :wink:

Skrevet
Om du ikke har melk i brystene selv og barnet er for lite til å kunne drikke vanlig melk, hva skal man gi da? Jeg ser hvertfall på morsmelkerstatning som livsnødvendig. Bleier er vel ikke fult så krise, det går jo alltids ann å få tak i tøybleier.

Men nei, vi har ikke hamstret så mye som en dorull ekstra.

Enig, skulle man gi en liten baby vann?

Ikke hamstret noe vi heller.

Skrevet

Hadde det ikke vært for media,så hadde ikke streik vært noe problem. Det er de som hauser opp dette så sinnsykt,og gjør at eldre mennesker (og andre) hamstrer som gale.

Hamstrer ikke!

Skrevet

Kk, kanskje den med morsmelkerstatningen er litt i kanten, men som mange også påpeker her ville det ikke vært noe problem hvis folk ikke hadde hamstra. Jobber i butikk, og har faktisk enda ikke sett at noen hamstrer inn morsmelkerstatning, kanskje ikke det mest brukte forbrukervaren der ute, men toalettpapir, kaffe, frossenmat og hvetemel selges unna.

Gjest Poirot
Skrevet

Har kjøpt en pakke doruller.

Er ellers ikke bekymret, men så bor jeg midt i byen også med mange butikker. Kanskej anderledes for de som bor på et lite sted med kun 1-2 butikker?

Syns vi faktisk nesten har godt av å ikke ha så stort utvalg som vi er vant til her i Norge. Her tenker vi: "Hva skal vi ha til middag i dag?" mens for mange er spørsmålet: "Får vi noe mat i dag?"

Nei, dette har vi bare godt av!

ENIG!!!

Gjest gjest1
Skrevet
Kk' date=' kanskje den med morsmelkerstatningen er litt i kanten, men som mange også påpeker her ville det ikke vært noe problem hvis folk ikke hadde hamstra. Jobber i butikk, og har faktisk enda ikke sett at noen hamstrer inn morsmelkerstatning, kanskje ikke det mest brukte forbrukervaren der ute, men toalettpapir, kaffe, frossenmat og hvetemel selges unna.[/quote']

:enig_animasjon: Slik er det hos oss også. (Coop) Begynner å bli tomt i hyllene, men vi får da inn nytt i løpet av veka. Forstår ikkje heilt dei som kjøper 5 (10pkn) pakkar med dopapir, ille er det da ikkje.

Det er ingen som kjem til å sulte.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Når jeg ser folk som kommer drassende på 10 pakker med doruller, da lurer jeg på hvor lenge de tror streiken kommer til å vare? Vi bruker en pakke på ca 14 dager. Er det sannsynlig at streiken varer i 3 måneder? :roll:

Skrevet

Vi hamstrer ikke noe. Det er langt fra tomt i hyllene på Rema 1000 her selv om de rammes med full tyngde nå. Tror nok butikksjefen kjøpte inn mye ekstra før det kom så langt.

Om ikke annet har vi fire Coop butikker i nærheten.

Skrevet

Var i butikken igår, og det er helt sinnsykt hvor gale folk er i hyllene. ei dame hadde fylt handlevognen sin med potetgull, sikkert 30-40 poser :roll:

Jeg var nødt til å kjøpe noen ekstra pakker egg pga et skoleprosjekt hvor jeg trenger egg den neste uka, men sett bortifra det, så har jeg ikke handlet noenting ekstra.

Skrevet

Var innom Rimi på jernbanetorget idag, og der var det ikke mye det var tomt for. Det eneste var jo selvfølgelig det som jeg skulle ha, som var toro pastarett. Men fant en annen variant i stedet for.

Rimi har tydeligvis ordnet seg på andre måter, for nå har de tilbud på 32 pk. med doruller.

Gjest Tabby
Skrevet

Nei vi har ikke hamstret. Vi er så heldige å ha en coop butikk bare tre minutter unna så vi er garantert å få det vi trenger, så de hadde kjørt in en MEGA pall med dopapir og bleier på torsdag...

Hadde vi hatt så små barn at de trengte erstatning så ville jeg nok kanskje sørget for å ha ekstra, men det er ikke pga streiken, men for å alltid vite at jeg har noe ekstra mat til ungen. Om man går tom for bleier er ikke det verste, klart de minste trenger bleier, men man klarte seg med tøybleier før, og vår minste ville nok fått en prøve på bleieavvenning, men vi er heldige og slipper å tenke på det.

Lilleputt, nesten bare potetgull? Da er man jammen avhenging :ler:

Gjest 1111
Skrevet

Lilleputt, nesten bare potetgull? Da er man jammen avhenging  :ler:

Var det jeg også tenkte når jeg så henne lasse på med pose etter pose :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...