Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen har jeg min første time etter mannen min var utro. Terapeuten ville jeg først skulle komme alene.

Noen erfaringer? Hva blir vi og snakke om? Ønsker ikke å snakke så mye om hendelsen kjenner jeg, men og finne en annen måte å tenke på rett å slett.

Gruer meg kjenner jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I morgen har jeg min første time etter mannen min var utro. Terapeuten ville jeg først skulle komme alene.

Noen erfaringer? Hva blir vi og snakke om? Ønsker ikke å snakke så mye om hendelsen kjenner jeg, men og finne en annen måte å tenke på rett å slett.

Gruer meg kjenner jeg.

De terapeutene der er ganske flinke, så de skal ikke få degtil å snakke om noe hvis det iikke skal være gunstig for deg. Målet med en samtale der er å hjelpe deg å fordøye situasjonen, forholde deg til denne og videre assistere paret ved gjenbygning av forholdet slik at hver av dere bryter negative mønstre og bygger nye slik at denne henvendelse ikke har øddeleggende konsekvenser på deg eller på forholdet, (el. evt. gi dere den nødvendige bistanden slik at bruddet skjer på den "best" mulige måten for hver av dere om en separasjon skulle være det du ønsker.)

De er veldig flinke, har solid utdanning og går jevnlig på forskjellige kurs med hensikt til stadig forbedre seg, oppdatere seg (bestandig nye prosjekter og forskninger), og er som regel forståelsesfulle mennesker med hånda på hjertet. Deres mål er at du føler deg vel, og er det barn i bildet er også deres mål at ingenting går utover barna, uansett hva som skjer mellom foreldrene. Og for å nå det hjelper de foreldrene å forholde seg best mulig til situasjonen m.m.

Du bør absolutt ikke grue deg, derimot! Lykke til videre :)

Anonymous poster hash: 7367d...2af

Skrevet

Det går bra, de er vant til disse samtalene. De er der for å hjelpe dere. Og dere snakker bare om det dere vil snakke om. Men de bestemmer ingenting, så noen ganger kan man føle at man kommer fram til alle svarene selv. Og det er vel meningen også.

Skrevet

Tusen takk for 2 fantastiske svar :)

Kjenner og på bekymringen av og ikke klare å fortelle alt jeg tenker å føler rundt det. At jeg skal komme hjem å tenke, farsken det glemte jeg og si. Er 2 år siden selve hendelsen og det går så mye bedre og mannen har virkelig vert fantastisk under selve reisen. Men nå etter at babyen er kommet er tankene lik som de var rett etter hendelsen. Så for mannen din del tar jeg det valge om og få profesjonell hjelp!

Skrevet

Tusen takk for 2 fantastiske svar :)

Kjenner og på bekymringen av og ikke klare å fortelle alt jeg tenker å føler rundt det. At jeg skal komme hjem å tenke, farsken det glemte jeg og si. Er 2 år siden selve hendelsen og det går så mye bedre og mannen har virkelig vert fantastisk under selve reisen. Men nå etter at babyen er kommet er tankene lik som de var rett etter hendelsen. Så for mannen din del tar jeg det valge om og få profesjonell hjelp!

Det er veldig lurt, og da har dere jo et felles mål. Det dere får hjelp til er hvordan kommunisere om temaet videre og lage noen avtaler/mål. Min erfaring er at dere behandles med respekt, både den som har vært utro og den som har blitt bedratt. De dømmer ikke og tar ikke parti.

Anonymous poster hash: b808b...b33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...