Gå til innhold

Yasmin og kviser

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Fast bruker i.i

Jeg har gått på Trinordiol i mange år og byttet til Yasmin etter å ha hørt mye bra. Hadde noen mnd opphold etter at jeg sluttet på Trinordiol før jeg begynte med Yasmin. Etter at jeg begynte på Yasmin popper det ut kviser! Det er virkelig ille, alltid 2 store kviser og når de begynner å forsvinne dukker det opp 2-3 nye! Jeg fikk kviser innimellom med Trinordiol også, men ikke sånn som nå. Er jeg allergisk? Burde jeg gå tilbake til Trinordiol eller prøve noe helt annet? Grunnen til at jeg ville bytte var manglende sexlyst og dårlig humør, det har heller ikke bedret seg (kan hende det er sånn jeg er).

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Seleena

Korleis p-pillene reagerer på oss er jo individuelt uansett kor mykje andre har sagt om Yasmin. EG bruker Yasmin og syntes den typen fungerar best for meg. Prøv deg fram og rådgjev deg med lege eller helsesøster!

Eller evt bytte til eit anna prevansjonsmiddel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Yasmin er en av de nyeste merkene som skal ha minst bivirkninger. De fleste (alle jeg har snakket med, inkludert meg selv) har opplevd at de får bedre hud etter at de har begynt på Yasmin. Den første tiden man går på et nytt p-pille-merke kan man få bivirkninger som ikke nødvendigvis er varige. Det er stor sannsynlighet for at bivirkningene forsvinner i løpet av de 3 første månedene. Når det har gått 3 mnder skal hormonene ha "stabilisert seg". Hvis du forsatt har negative bivirkninger da, bør du vurdere å bytte merke.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle reagerer inviduelt på ulike p-pille-merker. hvis det blir et problem for deg så kan det kanskje lønne seg å prøve enda et nytt merke. for meg var dette ikke et problem i det hele tatt når jeg begynte på yasmin. slet med hudproblemer før, men etter jeg begynte på yasmin har jeg ikke hatt en eneste kvise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på Yasmin i en kort periode, men sluttet pga. bivirkningene. Jeg fikk også store kviser som var vonde, og når en forsvant kom der minst to nye. :-? I tillegg fikk jeg store svingninger i humøret. Jeg ble ikke sint og sur, men deprimert og trist. Jeg kunne ligge å gråte i timesvis, fordi jeg følte meg mislykka, jeg følte meg som en belastning for samboeren min, jeg følte jeg aldri fikk til noe osv. Stakkars Saeriamannen måtte trøste meg flere netter på rad. :(:roll:

Nå har jeg byttet til Evra, og foreløpig går alt fint. Jeg har fått et par kviser rundt kanten på plasteret når jeg har hatt det på skulderen, men det er det eneste. Humøret mitt er normalt igjen også. :D

Lykke til i jakten på det rette prevensjonsmiddelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare er at jeg fikk Yasmin fordi den ikke skulle ha bivirkninger :roll: har aldri vært så psyko i hele mitt liv. Kvisene poppet frem og humøret svingte fortere en det noen gang har gjort før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jolene

Jeg har også hatt problemer med yasmin de tre-fire siste månedene.. Gikk på de sammenhengende i over et år før jeg tok en pause. Når jeg begynte på de igjen fikk jeg masse kviser og humøret svinger noe HELT SINNSYKT!! Vurderer og bytte merke.. Men det er så rart for jeg var så fornøyd det første året.. men men.. det er ikke noe jeg kan bestemme da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hadde oxo kviser de første månedene og tok av noen kilo,men det ga seg .Bare positivt å si om de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg har gått på Trinordiol i mange år og byttet til Yasmin etter å ha hørt mye bra. Hadde noen mnd opphold etter at jeg sluttet på Trinordiol før jeg begynte med Yasmin. Etter at jeg begynte på Yasmin popper det ut kviser! Det er virkelig ille, alltid 2 store kviser og når de begynner å forsvinne dukker det opp 2-3 nye! Jeg fikk kviser innimellom med Trinordiol også, men ikke sånn som nå. Er jeg allergisk? Burde jeg gå tilbake til Trinordiol eller prøve noe helt annet? Grunnen til at jeg ville bytte var manglende sexlyst og dårlig humør, det har heller ikke bedret seg (kan hende det er sånn jeg er).  

Takk for alle svar!

jeg fikk oxo mye kviser av Yasmin. Prøv noe annet du f.eks P-stav.. synes den fungerer mye bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for alle svar!

jeg fikk oxo mye kviser av Yasmin. Prøv noe annet du f.eks P-stav.. synes den fungerer mye bedre... anbefales..!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på Yasmin for noen måneder siden. Opplevde også litt kviser i starten, men tenkte at det kanskje bare var litt "startvansker", noe det også viste seg at det var. Kvisene forsvant de, og nå er huden min tilbake til sitt opprinnelige jeg. Gi pillene litt tid, kanskje det går over for deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å generalisere (noe man jo aldri skal gjøre, men likevel...) så bruker gjerne kroppen ca. 3 mnd på å "innstille" seg på å få tilført p-piller. De bivirkningene man opplever de tre første mnd kan derfor gi seg når man er over denne "kneika". Mitt råd hadde derfor vært å ta pillene i 3-4 mnd for å se om bivirkningene gir seg. Om de ikke gjør det og de er så ille at du ikke kan leve med dem: Bytt p-pille merke. Det finnes mange der ute, og selv om Yasmin statistisk sett skal gi mindre kviser, så er ikke mennesker statistikk, og det finnes en rekke personer som har fått mer kviser av Yasmin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...