Gå til innhold

Utebod-de koster jo skjorta!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på jakt etter utebod til hagen, til redskap og lignende og har funnet endel på nett og reklameaviser, men de koster jo rett og slett skjorta.

Noen som vet om noe sted hvor de selger rimelige redskapsboder?

Må være min. 8 kvadrat og med gulv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en videregående skole med bygg og anlegg linje i nærheten? De bygger jo for å øve og da selger de ofte resultatene sine til materialpris.

• Liker 1
Skrevet

De har noe plastikkgreier på Europris, men jeg vet ikke størrelse eller om det er med gulv.

Skrevet

Er ute etter det samme og tror det vil lønne seg å ansette en billig håndverker isteden...

En hobbysnekker e.l

Skrevet

De selger sånne boder på netthandelen og. Kan jo sitte oppe midt på natten og se om man får en bra deal, hehe.

• Liker 1
Skrevet

De selger sånne boder på netthandelen og. Kan jo sitte oppe midt på natten og se om man får en bra deal, hehe.

Har sett på disse men virker ikke til allverdens kvalitet og de har i tillegg ikke gulv...desverre for prisen der har vært hyggelig!

Skrevet

Er ute etter det samme og tror det vil lønne seg å ansette en billig håndverker isteden...

En hobbysnekker e.l

Men er det å finne noen som er vettuge da...hvor gjemmer de seg hen? :-)

Skrevet

Får du ikke lapper for polakker i posten, altså? hehe

Skrevet (endret)

Dersom du finner en god byggemanual er det ikke all verden å bygge den selv, så fremst du enten har en god sag, eller får det sagt opp etter mål i byggevarehandelen. Du kommer til å skjønne mer og mer etterhvert som du bygger. Bare legg merke til at selv ganske lite handye menn kan finne på å bygge både det ene og det andre av småbygg og få det til og det er rett og slett fordi de tør.

Et såpass lite og enkelt byggverk er ikke særlig mye vanskeligere enn å sette sammen flatpakkede møbler, dersom man har en " oppskrift" - kanskje til og med lettere enn enkelte av dem.

Edit: måtte bare tilføye at de gjerne tar en del lengre tid enn flatpakkede møbler, til tross for at de kan være mer " forståelige". Er jo en del tyngre ting som skal flyttes på, monteres, støpes osv. Men jeg setter heller opp en utebod enn å montere kjøkken selv.

Endret av absinthia
  • Liker 1
Skrevet

Noen som vet om bra steder å finne "oppskrifter" på hvordan en skal gå frem? Byggmakker har kanskje noe sånt noe når jeg tenker meg om..

Skrevet

Vil tro de fleste større kommuner har forsterkede/tilrettelagte arbeidsplasser som driver med tømring. De i min by lager både piknikbenker og søppelkassestativ - og sikkert en utebod på bestilling.

• Liker 1
Skrevet

En sånn utebod koster ca 15 000 på byggmaker, enkelt å montere selv om du har en drill.

Alternativet er å leie snekker eller å få en vgs til å lage, å leie en snekker til noe sånt koster deg kansje 20 000 i arbeidspenger +8-10 000 i materialer + at du må lage et fundament å sette det på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...