Gå til innhold

178 cm og veier 75 kg, er jeg for stor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som det står i overskriften, jeg lurer på om jeg bør gå ned noe i vekt, eller om dette er normalt? Har gått opp 5 kg siden jeg var i tenårene. Er ikke feit og trener regelmessig, men synes jeg veier ganske mye. Hva er normalt å veie med den høyden?

Anonymous poster hash: 5051a...bc7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kommer an på fettprosent. Det er ikke uten grunn at begrepet "tynnfeit" blir brukt :P

Anonymous poster hash: 5c555...9df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 178 og veier ca 54 - 56 (det går opp og ned heletiden).
Og jeg vet at jeg er undervektig. Legen fortalte meg at jeg egentlig burde gå opp hvertfall 5 kilo for å være normalvektig. Men jeg har ingen planer om å gå opp i vekt for å bli "normalvektig" siden jeg ikke trenger det. Er fysisk frisk, så jeg ser ingen grunn til å endre kostholdet mitt fordi BMI'en min sier jeg er undervektig.
Utifra det du skriver høres det ikke ut som du er misfornøyd med utseende ditt. Siden du trener regelmessig ville jeg sagt du veier "mye" pga muskelmasse. Selvom jeg virkelig ikke syntes du veier mye i det heletatt.
Faktisk tror jeg at jeg veier så lite som jeg gjør fordi jeg ikke har muskler i det heletatt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det står i overskriften, jeg lurer på om jeg bør gå ned noe i vekt, eller om dette er normalt? Har gått opp 5 kg siden jeg var i tenårene. Er ikke feit og trener regelmessig, men synes jeg veier ganske mye. Hva er normalt å veie med den høyden?

eh nei...Jeg vil tro du er ganske slank?

Veier 77 kg og er 1.73, ser helt normal ut, uten noe særlig fett på magen. Bruker strl M.

Anonymous poster hash: c075b...24c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sier jo at man burde veie høyden sin. Altså så er din normalvekt 78 kg.

Du er nok kjempe fin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du trener regelmessig og har en grei fettprosent så ser du nok bra ut :)

Anonymous poster hash: 5ec8f...1ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har jo en BMI på 23,67, som tilsier normalvekt (for en som ikke er speielt trent). Siden du trener så er den sannsynligvis lavere.

Så du høres ut som du ser flott ut :)

BMI-kalkulator finner du her, hvis du vil lese mer om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Tusen takk for svar dere, grunnen til jeg spør er at det var en fyr jeg holdt på med så kommenterte "hæ, veier du så mye?" når jeg fortalte hva jeg veide. Har i grunn aldri tenkt noe spesilt over vekten før, følt meg normal og stort sett fornøyd :) Da går jeg ut i fra at den er normal mtp at jeg lever stort sett sunt og trener i tillegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt har jo lite å si på hvordan du ser ut. Du kan se dvask ut om du har lite muskler og høy fettprosent. Og du kan se slank ut om du har mye muskler og lav fettprosent.

Anonymous poster hash: fdbe5...413
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Tusen takk for svar dere, grunnen til jeg spør er at det var en fyr jeg holdt på med så kommenterte "hæ, veier du så mye?" når jeg fortalte hva jeg veide. Har i grunn aldri tenkt noe spesilt over vekten før, følt meg normal og stort sett fornøyd :) Da går jeg ut i fra at den er normal mtp at jeg lever stort sett sunt og trener i tillegg.

Jeg får også den, tror det er fordi vi ser mindre ut enn vekten skulle tilsi. (og da er vi definitivt ikke for feite ;) )

Anonymous poster hash: d909b...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som du har en fin vekt jeg også. :) Så lenge du er frisk, sunn, aktiv og liker det du ser i speilet, samt normalvektig, så ville jeg ikke tenkt på hva som står på den vekten.

Anonymous poster hash: a94b2...bbf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er nok kjempe fin ;)

Hahahahaha! Skal dette være en spøk? Om jeg hadde gått opp til 69 kg hadde jeg blitt meget lubben.

Veier ca. 50 kg, altså nesten 20 kg under din regel, og dette er normalvekt for meg. ;)

Endret av MilleVanille
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det jo selv - du tenkte ikke over det før en fyr kommenterte det. Siden du er såpass høy er ikke vekta faretruende overhodet. Høres helt flott ut, dersom du er sunn og frisk og trives med det :)

Anonymous poster hash: 2fa8b...289
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Jeg får også den, tror det er fordi vi ser mindre ut enn vekten skulle tilsi. (og da er vi definitivt ikke for feite ;) )

Anonymous poster hash: d909b...def

Den der hører jeg også ofte, så da ser vi iallefall ikke feite ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes maaaaaaange kombinasjoner av kropper og derfor er det helt teit å basere helsa si på antall kilo.

En person som er lav og petit vil ikke veie mye, en person som er høy med liten kroppsbygning kan også veie lite og virke undervektig uten å være det i det hele tatt. Samme omvendt, er man høy og muskuløs så veier man mye mer enn en som er høy med mindre bygning osv. Bruk alltid speilet.

Er også høy og muskuløs, folk tror jeg veier 10-15kg mindre enn jeg gjør.

Anonymous poster hash: 4a7c0...54d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Hvis han var overrasket over at du veide "så mye", så vil vel det si at du ser ganske slank og fin ut?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts du høres da ikke tykk ut, du har en normal BMI og ser sikkert helt smashing ut :sminkedokke::tommelsmil: . Så ubeskrivelig mange går rundt og er misfornøyde med seg selv der det overhode ikke er grunn for det.

Innlegg redigert for fjernet innhold

Sophie-Ann, mod

Endret av Sophie-Ann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok kjempe fin ;)

??? For ente gang: 70 tallets lubben er dagens normal. Det betyr ikke det er riktig, og det betyr ikke at det er greit. Men vi tilpasser oss og det er jo behagelig å tenke at en er normalvektig, og får bekreftelse på det av alle andre normalvektige men som er alså lubne etter 70 tallets standard.

Skulle jeg veid høyden min måtte jeg lagt på meg 17 kg! Det er mye, og jeg ville naturligvis vært lubben i så tilfelle. Annet er bare å lure seg selv.

Anonymous poster hash: f15f7...3f8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...