Gå til innhold

Hva synes du og hvordan ville du reagert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hva synes du og hvordan ville du reagert om du holdt på med en over 1 år

- aldri møtt familien hans

- går ca 1 time før han svarer på meldinger, noen ganger svarer han ikke i det hele tatt

- Nedprioritert deg og ikke tatt seg tid til å møte deg om han sku dra bort i noen uker

- sender melding av og til å spør hvordan det går med deg, men samtidig ikke bryr seg noe særlig, og virker som han holder deg på gress

presis, hva ville du ha sagt og gjort?

Anonymous poster hash: 92dcc...077
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Latt ham seile sin egen sjø.

Anonymous poster hash: ea586...316
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor gidder du dette? Lever du etter regelen "Smuler er også brød"?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor gidder du dette? Lever du etter regelen "Smuler er også brød"?

Jeg var ute etter hvordan andre hadde taklet det og hva de ville ha sagt for så å kutte kontakt..

Skrevet

Skal svare deg så presist jeg kan:

Etter å ha skrevet denne tråden, ville jeg ha lest den en gang til og spurt meg selv: slik situasjonen er nå, kan jeg leve med dette i flere år? Hvis jeg kom til å svare nei på det, så ville jeg har gjort følgende:

- Satt meg ned og virkelig tenkt nøye over om jeg vil ha dette eller bedre. Jeg vil tenke så lenge at jeg er 100 % sikker på at jeg vet jeg vil ha bedre.

- Ringt han og sagt at jeg vil møtes fordi jeg har noe viktig å si. Kan han ikke møte meg, sier jeg dette over telefonen:

Jeg har tenkt nøye og jeg føler at det vi driver med ikke fører noen vei. Jeg har kommet frem til at jeg vil noe mer og bedre for meg selv, og da vil jeg la deg gå. Fra nå av så blir det ikke mer mellom oss. Jeg setter pris på at du ikke ringer/tekster/oppsøker meg mer. Takk for den tiden vi har hatt, og lykke til videre.

Du skal være så klar på dette at om han skulle finne på å love gull og grønne skoger så vil du ikke betvile din avgjørelse. Du hører alt han sier og kommer til samme konklusjon "ok jeg skjønner at du gjerne vil, men jeg vil virkelig ikke lenger. Takk for meg".

Så ville jeg sørget litt (avhengig av hvor sterke følelser jeg har), også gått videre. Slettet han fra diverse ting (fordi jeg har en tendens til å sjekke masse), ringt venninner og gått videre.

Skrevet

Skal svare deg så presist jeg kan:

Etter å ha skrevet denne tråden, ville jeg ha lest den en gang til og spurt meg selv: slik situasjonen er nå, kan jeg leve med dette i flere år? Hvis jeg kom til å svare nei på det, så ville jeg har gjort følgende:

- Satt meg ned og virkelig tenkt nøye over om jeg vil ha dette eller bedre. Jeg vil tenke så lenge at jeg er 100 % sikker på at jeg vet jeg vil ha bedre.

- Ringt han og sagt at jeg vil møtes fordi jeg har noe viktig å si. Kan han ikke møte meg, sier jeg dette over telefonen:

Jeg har tenkt nøye og jeg føler at det vi driver med ikke fører noen vei. Jeg har kommet frem til at jeg vil noe mer og bedre for meg selv, og da vil jeg la deg gå. Fra nå av så blir det ikke mer mellom oss. Jeg setter pris på at du ikke ringer/tekster/oppsøker meg mer. Takk for den tiden vi har hatt, og lykke til videre.

Du skal være så klar på dette at om han skulle finne på å love gull og grønne skoger så vil du ikke betvile din avgjørelse. Du hører alt han sier og kommer til samme konklusjon "ok jeg skjønner at du gjerne vil, men jeg vil virkelig ikke lenger. Takk for meg".

Så ville jeg sørget litt (avhengig av hvor sterke følelser jeg har), også gått videre. Slettet han fra diverse ting (fordi jeg har en tendens til å sjekke masse), ringt venninner og gått videre.

Takk:-) flere med innspill?

• Liker 1
Skrevet

Takk:-) flere med innspill?

Føler du at han er interessert i deg ts?

Skrevet

Føler du at han er interessert i deg ts?

Nei gjør ikke det, ikke slik han oppfører seg ovenfor meg og det virker ikke som han bryr seg så mye.. følt mange ganger at han bare har utnyttet meg, men har alltid klart å overbevist meg om at han er interessert og glad i meg. men nå er det nok!!

Skrevet

Neste gang en slik melding om hvordan det gikk med meg tikket inn ville jeg svart han: Bare bra, takk. Jeg har ny kjærest og svever på rosa skyer.

Skrevet

Det jeg reagerer mest på er vel at han ikke bryr seg om å treffe deg før han reiser bort for lengre perioder. Det er et tegn på at han ikke er særlig forelska... Det samme at du faktisk føler han ikke egentlig bryr seg. Å svare litt tregt på meldinger er vel ikke så farlig? Og jeg møtte kjæresten for et år siden, vi ble sammen rundt jul/nyttår, og han har alltid vært treg med meldinger. Og vi har ikke møtt hverandres foreldre, men jeg har blitt kjent med barnet hans og hilst på et søsken. Ellers er jeg av den oppfatningen at om det ikke føles bra for en, at en savner viktige ting i forholdet og går og irriterer seg, er bekymret, sint eller trist heller enn glad for den man er sammen med - da er det ikke sånn det skal være og det beste er å gjøre det slutt.

Anonymous poster hash: 7ce90...170
Skrevet

Noen med flere forslag? *vi er ikke sammen, men holdt på i 1 år*

Skrevet

Enda flere?

Det blir aldri nok altså? :(

Anonymous poster hash: 51c1d...617
Skrevet

Droppa å svart på meldinger, sletta nr hans, oversett han og glemt han. Vis at du er bedre enn dette. Han har deg jo i baklomma og kan plukke deg opp når han trenger kos! Finn en annen og gni det i trynet hans.

Men det er hva jeg ville gjort da;)

Skrevet

Hei! Hva synes du og hvordan ville du reagert om du holdt på med en over 1 år

- aldri møtt familien hans

Dette er vel helt normalt, spesielt om dere ikke er sammen og bare "holder på" ? Kan uansett være mange grunner til det. Ikke alle har så gode relasjoner til sin familie og mange som har gode relasjoner med dem er ikke så sterkt knyttet til dem. Jeg kjønner ærlig talt ikke at dette skal ha noe å si heller.

- går ca 1 time før han svarer på meldinger, noen ganger svarer han ikke i det hele tatt

Det er drøyt å forlange å alltid få svar innen en time. Det er helt normalt å gjøre ting uten å ha med seg telefon som f eks gå på kino, jogge, gå i fjellet, dra ut i båt osv osv. Det er også vanlig folkeskikk å vente med å svare på SMS dersom en er i en samtale med andre, men her er det mange syndere. Det er selvsagt uakseptabelt å gang på gang ikke svare, men noen ganger er det lett for å glemme å svare.

- Nedprioritert deg og ikke tatt seg tid til å møte deg om han sku dra bort i noen uker

Dette er vel noe du burde ta opp med han. Det høres for meg ut som dere har ulike behov når det kommer til hvor mye tid dere skal tilbringe sammen. Kansje du har rett i at han ikke bryr seg så mye om deg, men det er også mulig at han bare har helt andre forventninger til sosiale behov.

- sender melding av og til å spør hvordan det går med deg, men samtidig ikke bryr seg noe særlig, og virker som han holder deg på gress

Det er ikke alle som har et behov for å kommunisere med SMS-meldinger eller over internett i like stor grad. For noen er en gang om dagen alt for lite og for andre er det alt for mye. Kansje han gjør det av og til for å være høflig eller imøtekommende? Det er ikke gitt at noen elsker deg mer eller mindre dersom de sender meldinger oftere /sjeldnere.

presis, hva ville du ha sagt og gjort?

Det er vanskelig å si om han er uinteressert eller om det er du som er needy (jeg reagerer nemlig litt på punkt 1 og 2), basert på det som er skrevet her. Uansett virker dere som om dere har ganske forsjellige behov. Enten må dere snakke om det og "møtes på halveien" (som kansje ikke er så naturlig dersom dere bare holder på), ellers er det ikke ment for å vare.

Skrevet

Siden du har på følelsen av at han holder deg på gress, og med tanke på alt du har skrevet også, så vil jeg tro det er sant. Ville droppet han.

Skrevet

He is just not that into you!

Anonymous poster hash: 8ae37...6f8
Skrevet

Det med meldinger ville jeg helt ærlig oversett. Det fine med meldinger kontra en telefonsamtale er at man ikke behøver svare der og da. Når det gjelder de andre tingene ville jeg latt som jeg ikke brydde meg.

Men det jeg BURDE gjort var det som står i innlegg nr. 5. ;)

Skrevet

Noen med flere forslag? *vi er ikke sammen, men holdt på i 1 år*

Ehh, "vi er ikke sammen, men holdt på i 1 år" ??

Altså, "holdt på"=knuller, "er sammen"=knuller, er kjærester og ingen andre involvert... Er det riktig oppfattet?

I så fall får du vel bare ta det som bys frem. Er dere ikke sammen har dere vel ingen forpliktelser overfor hverandre, verken meldings-svaring, familiebesøk eller medfølelse. Da er det jo bare et rent pulevennskap...

Dette er jo noe dere sikkert har valgt selv, og om du nå har begynt å få følelser for fyren, har vel ikke han det samme overfor deg.

Du får jo nesten ta en prat med ham, og høre om det finnes noe snev av håp om kjærlighets-greier fra hans side. Du etterspør hva andre ville gjort i din situasjon. Vel, kom tilbake når du har fått avklart om det blir et kjærlighetsforhold av dette eller ikke. Pulevenn-forhold har jeg aldri vært i (takk og pris), så det kan jeg ikke hjelpe deg med.

Skrevet

Jeg ville tatt en prat med han og sagt at jeg var ferdig med dette opplegget. Dette er ikke noe neg kan leve med over tid da vi ikke kommer videre.

Alternativt bare droppet å ta mer kontakt med han i og med han virker såpass uinteressert.

Jeg liker best å si fra for synes det er utrolig irriterende med folk som bare dropper ut uten å i beskjed, uansett hvor lite seriøst forholdet har vært.

Gjest Wanderlust
Skrevet

Jeg ville antatt at han ikke var interessert i et seriøst forhold. Dere har holdt på veldig lenge og forholdet burde etter så lang tid gått mot det å bli kjærester hvis det er noe dere begge ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...