Gå til innhold

Navnevegring - og frekk mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Snart-fire-maneder-og-navnlos-7315216.html#.Ujrg3FNzqkM

Fire måneder gammel baby uten navn fordi foreldrene er uenige. Moren trumfet gjennom storebrorens navn ved å opprette en Facebook-gruppe. Er det ikke rimelig at far får bestemme denne gangen da?

Og siden han nå er Lillebror, kan de ikke kalle ham Bror rett og slett?

Anonymous poster hash: 0c81b...a08
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge burde gi seg og bli enig om noe helt annet. Syns faktisk litt synd på ungen som ikke har fått navn, han fortjener et navn!

Anonymous poster hash: 1af4d...aad
Skrevet

Er det mulig å bli så teit.

• Liker 3
Skrevet

Sånne folk burde ikke formere seg overhodet.

Man trumfer ikke gjennom et navn via facebook når man ikke kan enes. Da skjerper man seg, setter seg ned og tar en skikkelig samtale om det.

Anonymous poster hash: cbb8a...c6b
  • Liker 9
Gjest Magdalene
Skrevet

Er det mulig å bli så teit.

Signerer!

Er det mulig?!?

Skrevet

Hvor i landet bor man når man kjenner mange som heter Morgan, egentlig? Jeg bor i Oslo og har såvidt hørt om én.

Fæle navn begge to, forøvrig, men det er ikke min sak. Synes de burde ta seg sammen og enes om et annet navn.

• Liker 3
Skrevet

Synes Ailo var fint jeg da. Kan ikke bare faren gå med på det da?

Anonymous poster hash: 3f140...900
Skrevet

Hvor i landet bor man når man kjenner mange som heter Morgan, egentlig? Jeg bor i Oslo og har såvidt hørt om én.

Fæle navn begge to, forøvrig, men det er ikke min sak. Synes de burde ta seg sammen og enes om et annet navn.

Her på nordvestlandet så har jeg i alle fall hørt om flere som heter Morgan. Synes det er fint på engelsk, men ikke på norsk.

Skrevet

Synes Ailo var fint jeg da. Kan ikke bare faren gå med på det da?

Hvorfor skal far bli overkjørt denne gangen også? Kan ikke mor gi seg?

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor skal far bli overkjørt denne gangen også? Kan ikke mor gi seg?

Faren sier at han vil bli kjent med ungen før de gir han et navn. Hvor lenge skal de vente da? 3 år?

Er det forresten lov å vente så lenge som 4 mnd på å gi navn til barnet?

Hadde jeg vært sammen med en som ikke ville gi navn til barnet før barnet begynner å bli noen år, så hadde jeg også overkjørt mannen altså.

Skrevet

Her på nordvestlandet så har jeg i alle fall hørt om flere som heter Morgan. Synes det er fint på engelsk, men ikke på norsk.

Joda, men mange? At hun kjenner mange, liksom. Enten har dama enorme mengder venner, eller så tar hun litt vel hardt i for å understreke poenget sitt. Noe som heller ikke er særlig bra for kommunikasjonen og samspillet innad i familien.

Skrevet

Jeg vet ikke om noen som heter Morgan. Men kan de ikke bare trekke lodd om de to navna da?

Men helt ærlig så synes jeg far kunne fått bestemt navnevalget denne gangen siden hun "vant" sist.

Skrevet

Joda, men mange? At hun kjenner mange, liksom. Enten har dama enorme mengder venner, eller så tar hun litt vel hardt i for å understreke poenget sitt. Noe som heller ikke er særlig bra for kommunikasjonen og samspillet innad i familien.

Ja det er sant. Men hvem er det egentlig som vil kalle ungen sin for Morgan? Det er ganske stygt navn, mens Ailo er helt greit (ikke at jeg ville kalt ungen min for noen av delene)

Skrevet

Helt ærlig er Ask, Alio og Morgan jævlig stygge navn alle tre. Hadde heller kalt ungen min kost, eller lampe, før jeg hadde latt den hete Ask

Anonymous poster hash: 26ef6...73a

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes ungen ligna på Sheldon Cooper, kan de ikke bare kalle han for Sheldon?

• Liker 2
Skrevet

Morgan nå til dags blir litt å kalle opp etter Ola Conny og Morgan.

Enkelte ting bør unngås ...

• Liker 3
Skrevet

Morgan nå til dags blir litt å kalle opp etter Ola Conny og Morgan.

Enkelte ting bør unngås ...

:fnise: helt enig!

Skrevet

Uavhengig hva jeg synes om navneforslagene deres så synes jeg de virker veldig kranglete begge to. Er de like sta til vanlig ser jeg for meg at det kan bli problematisk over tid. Blir ikke like sjarmerende med Facebook-gruppe om at hun bør ta oppvasken for han tok den i går (spesielt ikke hvis svigermor melder seg inn)

Anonymous poster hash: 9171a...869

• Liker 3
Skrevet

Ailo høres ut som Aglio (italiensk for hvitløk, g-en er stum) eller Aioli.

Uansett så er det bra teit å ikke klare å bestemme seg og pinlig at det skal skrives en sak om det slik at alle kan lese om hvor teite de er.

• Liker 1
Skrevet

Ailo er for meg et hundenavn. Morgan får jeg forbindelser til de to på TV-en som skulle på tur av.

Dog lurer jeg på hvor mye annet foreldrene er uenige om, når de i løpet av 13 mnd (9. mnd gravid og 4 mnd. baby) ikke har klart å bli enige...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...