AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 Jeg har tenkt å kjøpe kun ull/ullsilke i de første 2 månedene pga kaldt klima og kaldt hus, så bomull kjøpes evt inn i etterkant. Det er ikke aktuelt å bruke bomull innendørs foreløpig iallefall. Da tenker jeg å ha egentlig "alt" i ull eller ullsilkeblandinger, type strømpebukser/pysjamas/sokker - ja, fra topp til tå de første 2 månedene ca. Disse klærne er jo endel dyrere enn bomull - og jeg har sett på lister at man gjerne anbefaler typisk 5-7 bodyer/sparkebukser osv. Det blir jo kjempedyrt, og de bruker de jo bare kort tid. I vaskeanvisningene står det at disse ullklærne ikke trenger vaskes mellom hver bruk, men gjerne bare kan luftes - altså betyr vel det at man bare vasker umiddelbart når det kommer "ekle" flekker(tiss/bæsj) - og lufter endel ellers. Og da trenger man vel ikke like mange? Det blir jo kjempedyrt....... :S Så hvor mange bodyer/bukser/pysjer trenger man om man bruker ullklær som kan luftes endel fremfor å vaskes hver gang? Anonymous poster hash: 08796...b85
Britt Banditt Skrevet 19. september 2013 #2 Skrevet 19. september 2013 Når det er gulp på bodyene så må de jo vaskes (får man gulpebaby så er det gjerne ofte man må bytte også). Jeg ville hatt en 7-10 bodyer, for å slippe å vaske hele tiden. Hva med å kjøpe brukt? De klærne er jo gjerne veldig lite brukt.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #3 Skrevet 19. september 2013 Du trenger vel ikke kjøpe alt med en gang da. Kjøp en to-tre stk og se om du må ha mer Anonymous poster hash: e10eb...a69
Gjest Fluttershy Skrevet 19. september 2013 #4 Skrevet 19. september 2013 Jeg har handlet ca 4 av alle plagg i str 50 og 6-8 av str 56, utenom dress, luer ol. som ikke blir like fort tilgriset. Har funnet mye billig på bruktmarked, bruktgrupper på Facebook og finn.no. Har funnet ullbodyer ned i 10-20,- som ser så og si ubrukte ut, så man kan spare ganske mye penger hvis man er heldig. Nå er ikke mini født enda, så om det holder vet jeg ikke, men jeg satser på at vi har nok. Og skulle vi mange noe har heldigvis butikkene åpent etter fødselenen også
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #5 Skrevet 19. september 2013 Vi hadde bare én ullbody i 50/56, men brukte den nesten hver dag. Skylte den opp hver kveld og hang til tørk, så var den klar neste morgen. Ved verre flekker fikk den en tur på ullprogram i vaskemaskinen, men var fortsatt tørr neste dag. Bare tull å bruke altfor mye penger på klær i de minste str! Anonymous poster hash: b6c48...4f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå