Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er den samme tullemobbing mellom øvre og nedre Blindern :).

Jeg har studert både på UiO og NTNU, visst nok innenfor realfag, men jeg har ikke fått inntrykk av at det er verre å studere på NTNU Dragvoll enn på Øvre Blindern. Og.. det legges ned fag over hele universitetet ikke kun på Dragvoll dessverre.

Jeg tror det bør ha mer å si hvis man vil flytte til en annen by enn den man er vokst opp i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet, vi Dragvollinger tar igjen ;)

Jeg er enig i at Gløshaugen nok prioriteres, men jeg har ikke opplevd seminar som har blitt ledet av masterstudenter. Det merkes at NTNU har et smalere tilbud på humaniora-siden enn andre universitet har - det legges ned fag på Dragvoll for å åpne småfag på Gløs. Det har selvfølgelig konsekvenser for studietilbudet, og er noe man bør tenke over.

Det hadde vært lettere å gi råd om vi visste hvilken studieretning du tenker på. PPU skal være best ved NTNU, gudene vet hvordan. Ved Dragvoll har de også stor kompetanse på lingvistikk, og literatur fra 1700-tallet. Andre områder, som samfunnsfagene utenfor Norge, er det dårligere stelt med.

Tenker på Pedagogikk eller lektorutdanning i språk :)

Anonymous poster hash: 1d57b...924

Skrevet

Du skriver jo flest fordeler ved NTNU, så da sier det seg vel selv?

Jo da, men selv om det er flere fordeler ved å dra til NTNU er også kvaliteten på utdanning det viktigste. ts

Skrevet

Masse spennende her også ja.

Studerer/studerte du der? Syntes det er skummelt å måtte lære og skrive på svensk :P ts

Skrevet

Studerer/studerte du der? Syntes det er skummelt å måtte lære og skrive på svensk :P ts

Nei, jeg studerte på Hint og så universitetet i København. Tok bare noen få fag (statistikk for samfunnsvitere) på NTNU og likte meg ikke, men har ei venninne som søkte i flere år på psykologstudiet i trondheim og kom ikke inn, men gikk glatt inn i Østersund og de godtok at hun skrev på norsk. Billigere blir det også siden den norske krona står så sterkt i forhold til den svenske.

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Tenker på Pedagogikk eller lektorutdanning i språk :)

Jeg går lektor i språk ved NTNU, og det sies at dette er et bedre program enn de som er ved de andre universitetene. Pedagogikken blir iallefall regnet som den beste i Norge. Det må imidlertid sies at om jeg skulle ha valgt om igjen, hadde jeg foretrukket å ta en mastergrad først, og så bygge på med PPU. Det hadde vært en mer enhetlig utdannelse, og det hadde vært lettere å være "i modus". Lønnsmessig vil dette også betale for seg. Det kan være noe å tenke på.

Dersom du er interessert i språk, anbefaler jeg å finne ut hvilket område du er interessert i, og så se hvilket universitet som er best på dette området. Deretter kan du se om du vil komme til Trondheim for å ta PPU.

• Liker 1
Skrevet

Trondheim er byen, Dragvoll er (i de fleste tilfeller) ikke tingen. Vet ikke om Blindern er bedre da men..

Skrevet

Trondheim er helt supert! Folk som søker seg til Oslo, gjør det kun fordi de ikke vet bedre.

De vennene jeg har som går i Oslo, kan se langt etter det samme studentlivet som jeg har.

Uansett hva du vil finne på på fritiden, så har Trondheim det. Det er så mange muligheter for studentene her. Det er jo en studentby!

Dessuten er byen kjempefin! Naturen, bygningene, alt..

NTNU er også et bra ansett universitet. Det er et pluss å ha vitnemål fra NTNU.

Anonymous poster hash: cb3a3...d3b
  • Liker 1
Skrevet

Jeg går lektor i språk ved NTNU, og det sies at dette er et bedre program enn de som er ved de andre universitetene. Pedagogikken blir iallefall regnet som den beste i Norge. Det må imidlertid sies at om jeg skulle ha valgt om igjen, hadde jeg foretrukket å ta en mastergrad først, og så bygge på med PPU. Det hadde vært en mer enhetlig utdannelse, og det hadde vært lettere å være "i modus". Lønnsmessig vil dette også betale for seg. Det kan være noe å tenke på.

Dersom du er interessert i språk, anbefaler jeg å finne ut hvilket område du er interessert i, og så se hvilket universitet som er best på dette området. Deretter kan du se om du vil komme til Trondheim for å ta PPU.

Jeg snakker om faget Pedagogikk eller Lektorutdanning. Jeg ønsker ikke å ta PPU. Når du sier at pedagogikk (ikke PPU, men studiet Pedagogikk) hos NTNU er regnet som den beste i Norge, har du noen kilder :P ? ts

Skrevet

Trondheim er helt supert! Folk som søker seg til Oslo, gjør det kun fordi de ikke vet bedre.De vennene jeg har som går i Oslo, kan se langt etter det samme studentlivet som jeg har.

Uansett hva du vil finne på på fritiden, så har Trondheim det. Det er så mange muligheter for studentene her. Det er jo en studentby!

Dessuten er byen kjempefin! Naturen, bygningene, alt..

NTNU er også et bra ansett universitet. Det er et pluss å ha vitnemål fra NTNU.

Anonymous poster hash: cb3a3...d3b

"Uansett hva du vil finne på på fritiden, så har Trondheim det" er jo ikke mer sant i Trondheim enn i Oslo. Samme gjelder at det er et pluss med grad derfra. I realfag klinger NTNU best, men i det aller meste av humaniora er jo UiO både rangert foran og ansett som bedre. Finnes unntak, og her til lands er begge deler bra, men jeg synes du villeder TS om du skal lokke med tilbud i byen og universitetets renommé for å anbefale NTNU. Det sagt, så er Samfundet topp og bedre enn det man har i Oslo, om man kun snakker om det som skjer i regi av studentene.

Anonymous poster hash: 8740c...f61

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg studerte på Hint og så universitetet i København. Tok bare noen få fag (statistikk for samfunnsvitere) på NTNU og likte meg ikke, men har ei venninne som søkte i flere år på psykologstudiet i trondheim og kom ikke inn, men gikk glatt inn i Østersund og de godtok at hun skrev på norsk. Billigere blir det også siden den norske krona står så sterkt i forhold til den svenske.

Interessant. Dette skal jeg tenke nærmere på. ts :)

Skrevet

Interessant. Dette skal jeg tenke nærmere på. ts :)

Hvorfor betale over 3000kr for en hybel i Trondheim når du får leilighet til samme pris i Østersund?

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Jeg snakker om faget Pedagogikk eller Lektorutdanning. Jeg ønsker ikke å ta PPU. Når du sier at pedagogikk (ikke PPU, men studiet Pedagogikk) hos NTNU er regnet som den beste i Norge, har du noen kilder :P ? ts

Pedagogikk som studie ved NTNU vet jeg ikke noe om, jeg mente PPU. Masterutdannelse+PPU gir samme kompetanse som en lektorutdanning, og innholdet i PPU er bakt inn i lektorutdanningen ved NTNU.

Skrevet

Pedagogikk som studie ved NTNU vet jeg ikke noe om, jeg mente PPU. Masterutdannelse+PPU gir samme kompetanse som en lektorutdanning, og innholdet i PPU er bakt inn i lektorutdanningen ved NTNU.

Det var det jeg tenkte. Det er irriterende når folk ikke vet forskjellen mellom PPU og Pedagogikk :P Takk, uansett :)

Skrevet

Jeg har studert på begge universitetene, og hadde anbefalt UiO (og jeg studerer realfag). Mye bedre forelesninger, bedre kvalitet på pensum generelt, bedre plass på campus! Det er mye hyggligere å ha øvre og nedre blindern på samme sted, en Dragvoll og Gløs som er langt fra hverandre. Jeg synes også studentene på NTNU virker mindre interessert i fagene de driver med, og mer opptatt av alle pengene de skal tjene etterpå.

Skrevet

Jeg har studert på begge universitetene, og hadde anbefalt UiO (og jeg studerer realfag). Mye bedre forelesninger, bedre kvalitet på pensum generelt, bedre plass på campus! Det er mye hyggligere å ha øvre og nedre blindern på samme sted, en Dragvoll og Gløs som er langt fra hverandre. Jeg synes også studentene på NTNU virker mindre interessert i fagene de driver med, og mer opptatt av alle pengene de skal tjene etterpå.

Ah, vel det hørtes ikke bra ut. Akkurat nå er UiO mitt første valg, men om jeg ikke kommer inn må det vel bli NTNU. :( ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...