AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 Dette er ingen selvdigger-tråd ut av en annen verden, men følelser og tanker jeg gjerne vil dele og høre synspunkter om. Jeg er ei jente tidlig i tyveårene som føler jeg rett og slett har blitt et litt "ufrivillig" forbilde. Jeg ser nå i dag på meg selv som en ordentlig jente, men har tidligere levd et litt mer utagerende og "vilt" liv, om man kan si det sånn. Jeg og vennegjengen min har vært personer som har vært veldig i sentrum der vi kommer fra, og jeg har vært den som har "ledet an" litt i forskjellige situasjoner. Unge jenter ser opp til meg, noe jeg ikke skjønte før jeg fikk høre at søstrene til bekjente hadde hengt opp bilder av meg på rommet sitt, lagd gaver til seg selv til jul som "var fra meg". Jeg ble veldig sjokkert når jeg hørte dette, og det er både litt hyggelig og skremmende på samme tid. Klær, vesker, sko og klokker som jeg kjøper, opplever jeg at bekjente av meg kjøper seg rett etter (ofte vel og merke etter å ha spurt meg hvor de kan kjøpes). Greit, det høres veldig spesielt og innbilskt ut, men jeg synes ikke dette er noe spesielt artig. Har sluttet å legge ut innkjøp på sosiale media, fordi jeg vil "ha noe for meg selv". Når extenions ble populært, var jeg den første som skaffet meg det - og da ble jeg i begynnelsen "sett ned på" som pyntedukke og lignende. Merkelig at det et par ukere senere haglet inn spørsmål på facebook hvor det var kjøpt, hvordan det er og lignende. Nå som jeg føler at jeg har vokst opp litt, blir jeg litt bekymret over at spesielt unge jenter fra mitt hjemsted "kopierer" min livstil vel og merke FRA TIDLIGERE. Det florerer av barbiedop for å bli brun, canada goose, fyll og gutter. Til og med nære venninner av meg gjør dårlige valg når det gjelder gutter og sier "nå er det du som er skikkelig, og jeg som tar over". Jeg sitter med en litt ekkel følelse, og føler at jeg "mister" noen av venninnene til noe jeg trodde vi var over for lenge siden. Jeg føler også at det hadde vært så mye bedre om folk kunne velge sin egen stil, sitt eget utseende og ikke hele tiden kopiere andre. Når jeg ser tilbake så har jeg vel lagt opp til å bli sett og ikke minst bli sett opp til, men jeg føler at enkelte ganger går det for langt. Luxusproblem, much? Noen som opplever noe lignende? Anonymous poster hash: c1a9e...931
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #2 Skrevet 19. september 2013 Jeg fatter ikke at dette plager deg. Det er aldri den som er først ute med noe som er trendsetteren. Det er den personen som gjør eller kjøper noe som nummer to som faktisk setter trenden og plukker opp hva som funker og hva som ikke funker. Anonymous poster hash: a4248...207 3
Gjest Anonym Skrevet 20. september 2013 #3 Skrevet 20. september 2013 Jeg skjønner at det kan være ubehagelig, vertfall når du er forbilde på en "negativ" måte siden det innebærer fest og barbiedop. Driver du en blogg eller nettside siden disse yngre jentene ser så opp til deg? Hvis mange følger deg på sosiale medier så kanskje du burde endre litt på stilen og blogge eller legge ut flere bilder av sunne holdninger og ting?
Gjest gjest Skrevet 20. september 2013 #4 Skrevet 20. september 2013 Øhm.. er ikke ungdommer flest slik? Er jo ikke sikkert de kopierer deg selvom de spør hvor du kjøpe extentions... mange steder de kan ha sett det. Jeg hadde nok tenkt fremover og vært glad jeg endelig begynte å vokse opp;)
Chloe- Skrevet 20. september 2013 #5 Skrevet 20. september 2013 Gjør profilene dine private. Problem solved.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #6 Skrevet 20. september 2013 Er du på noen måte en slags kjendis? vært på tv eller blogg eller noe? Eller er det fordi alle på hjemstedet ditt vet hvem du er? Hadde nok blitt creepet ut av at unge jenter hengte opp bilder av meg på rommet om jeg ikke var noen slags kjendis i hvertfall.... Anonymous poster hash: 231a4...2a0
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #7 Skrevet 20. september 2013 Vær mindre selvopptatt, drit i blogger og vise frem deg selv, så går det nok over. Som en mer jordnær person med gode verdier blir du heller forbilde for de som ikke er helt fucka i hodet. Anonymous poster hash: c7a54...17f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå