Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 16 år, som har en kjæreste på 26 år

Jeg er virkelig forelsket i denne gutten, og tenker egentlig ikke noe over aldersforskjellen. Foreldrene mine har egentlig ingenting direkte mot forholdet våres, men andre reagerer sterkt(går ikke mer innpå dette atm)

Vil garantert få kommentarer for at jeg er ung og dum, at dette ikke vil funke og alt mulig. Men jeg får ofte kommentarer på at jeg oppfører meg som om jeg er langt oppi 20årene.

Jeg har ikke lyst og fortelle andre klassekamerater om at jeg har en kjæreste som er så gammel og vi har derfor ikke offentliggjort forholdet våres på facebook eller noe lignende. I redsel for rykter og frekke kommentarer, selvom jeg har utrolig lyst og dele dette.

Hva synes dere om dette?

Anonymous poster hash: fc40a...751

Anonymous poster hash: 83753...ee5
Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

jeg syns ikke det er noe rart med den forskjellen. jeg føler meg alltid eldre enn menn på min alder (er 22 nå) og har jo hatt kjærste som var 31 da jeg var 19. noen vil syns det er ekkelt, men jeg personlig syns ikke folk har noe med det å gjøre. føles det riktig for dere så blås i hva andre sier :) de vil komme over sjokket å se at du faktisk er lykkelig med han :)

Skrevet

Jeg pleier å si at man blir voksen 3 ganger. Første gang når man er 15-16, andre gang når man er 18-19 og tredje gang når man kommer ut i arbeidslivet.

I seg selv ser jeg ingenting galt med aldersforskjellen, det kan fungere helt topp og jeg syntes det er fornuftig å holde det skjult for andre til du er 18-19 år gammel. Og så lenge du selv er komfortabel med nettopp det å holde det skjult til du blir litt eldre syntes jeg heller ikke at det er noe problem!

Det eneste som er viktig å huske på er at for en 26 år gammel mann så er du ett veldig "enkelt bytte", det er utrolig mye enklere å lese og forføre en uerfaren 16 åring (og alle 16 åringer er uerfarne, ref første setning) enn det er å forføre en 22-25 åring. Så pass på at han faktisk bryr seg og ikke bare bruker deg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil tro at fyren får mer pes for dette dersom det blir kjent, enn deg. Det er vanlig at jenter i tenåra blir sammen med menn som er opptil ti år eldre (been there done that), men de mennene blir skikkelig uglesett. Det er han som har mest å tape på at dette blir kjent, så du må nesten la han avgjøre det.

Anonymous poster hash: 786bd...ec8
Skrevet

Hei, jeg vil bare si til deg at du er veldig ung, og som sikkert mange har sagt før meg så har du mye hormoner i kroppen.

Din historie er som min da jeg var 16.

Jeg sier ikke dette for å være slem, men du vil forandre synet på ting etter noen år, det gjorde jeg.

Jeg tenker at du får bare leve og feile og lykkes med tiden, alle opplevelser er erfaringer i livet ditt :)

Ha SIKKER sex, og husk at du bestemmer over din kropp, er til tider hvor gutter gjerne vil ha litt mere en du vil gi men da må han respektere et nei, gjør han ikke det er dette et rødt flagg.

Jeg sporer litt av her nå tror jeg, men du får følge mage følelsen og husk at 16 år er fortsatt veldig ungt, du har så gooooood tid på deg til og finne den rette :) Lykketil :)

Anonymous poster hash: dbcc1...ad9
  • Liker 1
Skrevet

Trådstarter her: Vi er veldig sikker på hverandre, og har det utrolig bra sammen, og jeg vet selv godt hvor grensen min går og sier nei om det er noe jeg ikke har lyst til, noe han også respekterer.

Synes jo det er litt kjipt at vi ikke har et så åpent forhold som foreksempel en 16åring og en 18åring ville hatt. Men lar ikke det stoppe oss, selvfølgelig går vi sammen ute osv. så folk kommer jo til og se oss sammen. Han sier selv at han driter i hva andre mener om at han er sammen med meg.

jeg syns ikke det er noe rart med den forskjellen. jeg føler meg alltid eldre enn menn på min alder (er 22 nå) og har jo hatt kjærste som var 31 da jeg var 19. noen vil syns det er ekkelt, men jeg personlig syns ikke folk har noe med det å gjøre. føles det riktig for dere så blås i hva andre sier :) de vil komme over sjokket å se at du faktisk er lykkelig med han :)

Ja ser ikke noe problem i det jeg heller, men har fått høre at det er så annerledes med en som er myndig enn en liten drittunge på 14-16år

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Ja ser ikke noe problem i det jeg heller, men har fått høre at det er så annerledes med en som er myndig enn en liten drittunge på 14-16år

men hvorfor skal det være sånn at alle jenter på 16 år er drittunger uten livserfaring da? det er jo ingen som kan si hvordan du har vokst opp. erfaring i oppveksten gjør også noe med en person :)

Skrevet

Hvis du føler at dere må skjule forholdet deres, høres hverken du eller han ut til å være spesielt modne. Dere gjør ikke noe galt. Hvis alt er så bra mellom dere, hvorfor kan dere ikke være åpne om at dere er kjærester? Det er noe som skurrer allerede her for min del. Er det du eller han som vil skjule dette, eller begge? En 26-åring som er sammen med ei 10 år yngre jente og i tillegg ønsker bevisst å skjule det, ville jeg vært VELDIG skeptisk til. Og husk også som flere andre har nevnt at du er et lett bytte for en voksen mann, og at det ofte er en grunn til at enkelte menn i 20-åra velger seg tenåringsjenter...

Helt klart mange unntak, ei venninne av meg fikk seg en 9 år eldre kjæreste da hun var 17, de er fortsatt sammen ti år senere og han er/var en flott fyr og absolutt ikke typen som "går etter" tenåringsjenter. Men jeg tror som sagt de er et av unntakene. En voksen mann som ikke tør å stå for at han er sammen med den jenta han er sammen med, er i de fleste tilfeller ikke noe å spare på, uansett aldersforskjell.

Skrevet

Synes egentlig den aldersforskjellen er litt ekkel....Siden du er så ung TS. Om det var en av mine kompiser som var sammen med en i tidlig tenår så tror jeg jeg hadde kuttet ut vedkommende, litt for "pedo" til at jeg hadde vært konfortabel med det. Tenker selv at han må være fryktelig umoden av seg som starter forhold med en som strengt tatt ennå er ett barn.

Anonymous poster hash: e3595...a51
  • Liker 3
Skrevet

Om det føles riktig for dere synes jeg at dere bare burde gjøre som dere vil. Men synes det blir litt teit og holde forholdet skjult om dere er seriøse på dette, skjønner jo at det kan være litt mye oppmerksomhet pågrunn av aldersforskjellen, men dersom dere har tenkt grundig gjennom det og føler dere trives hederlig sammen.

Har også hatt litt aldersforskjell på forhold før når jeg var mindre, var jeg sammen med en som var 7 år eldre.

Er jo flere som klarer og leve med blandt annet 12års forskjell når man er moden. :)

Skrevet (endret)

Om foreldrene dine ikke reagerte så regner jeg med at du ikke blir utnyttet og da er det vel greit.

Å stemple noen som pedo synes jeg er sykt drittsekk. Man er ikke pedo når man tenner på 16 åringer

Endret av Arbeider
  • Liker 1
Skrevet

Nei, nei, nei!! Du er alt for ung for en på 26! Du er en tenåring, en på 26 er voksen. Finn en på din egen alder!

Skrevet

Bare drit i de som sier at han er alt for gammel. Det skader absolutt ikke å ha det litt moro, men du må ikke tro at du kommer til å få et seriøst forhold med en som er så mye eldre.

Da jeg var 16 var jeg sammen med en på 24. Han var bare med meg for sexen, men det gjorde ikke meg noe. Fikk mye erfaring og ble sammen med en på 21 som 17-åring. Jeg er fortsatt sammen med han :)

Jeg tenker at så lenge han er snill med deg og behandler deg bra så er det det som teller. Jeg vet om ei jente som er sammen med en fyr som røker hasj hver dag og ikke klarer betale husleia si og er helt på kjøret, så så lenge han ikke er sånn så er det greit.

Anonymous poster hash: 790f2...269
Skrevet

Så lenge paret er lykkelige, har det godt sammen, og er voksne, kunne det ikke bry meg mindre hva slags aldersforskjell de har.

Forhold kan ta slutt selv med lik alder mellom partene, det finnes ingen garantier.

Gjest abcdefghi
Skrevet

Kjør på. No stress. Ingen fare. Bare glem alle de andre pripne kjerringene, det er hans problem at han blir uglesett, ikke nødvendigvis ditt. Dessuten vil du bli mer voksen på dette.

Skrevet

Så lenge paret er lykkelige, har det godt sammen, og er voksne, kunne det ikke bry meg mindre hva slags aldersforskjell de har.

Forhold kan ta slutt selv med lik alder mellom partene, det finnes ingen garantier.

En 16 åring er langt i fra voksen.

• Liker 2
Skrevet

En 16 åring er langt i fra voksen.

I følge loven i Norge og mange andre land er en 16 åring i følge loven voksen nok til å ta sine egne valg seksuelt.

Så dette er ikke noe å diskutere.

Om du vil heve seksuell lavalder til 30 år, så kan du ta denne diskusjonen i en annen tråd.

Anonymous poster hash: 790f2...269

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...