matboks Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 Jeg lurer på om noen har erfaring med å skjule strømledning i taket? Vi har nettopp flyttet inn i nytt hus, og strømledning er ikke skjult i taket og veggen. Det ser stygg ut, synes jeg. Da tenker vi på å leie elektriker for å fikse det på stua, men ifølge noen elektrikere må vi rive tak. Da lurte jeg på hvordan vi fikser taket etter at strømledninger er skjult? Da må vi leie håndtverker for å fikse taket da? Jeg har ingen peiling på dette. Har noen erfaring med dette? Evt. hvor mye koster det for å skjule strømledning? Takk på forhånd for alle tipene!
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #2 Skrevet 19. september 2013 Vanlige strømledninger ligger i trekkekabler inne i veggene. Med dere er det ingen trekkekabler, så de må legges inn bak vegg og takkledning. Noe som er ganske omfattende arbeid. Men uansett vil jeg tro det elektriske er såpass gammelt(?) at det lønner seg ut fra rent branntekniske grunner å få byttet ledningene. Hvor omfattende (og dermed dyrt) det blir er det ingen som kan si deg. Hvor mange kvadrat og vegger du har som skal forsynes med el og hvor mange punkter du ser for deg er avgjørende her. Hva med å legge ut et anbud for slik å få flere håndtverkere til å si sin mening? PS: et alternativ er tak- og gulvlister med innfrest spor til ledninger. De finnes i vanlig byggvarehandel og DET alternativet er billig. Anonymous poster hash: 3601e...2e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå