Mirii Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 Hei, lurer på om det er noen som har erfaring med å jobbe/flytte til Gran Canaria eller utlandet generelt? Tips til hva som er lurest og jobbe med? Vil ha en jobb der man tjener så og si ganske greit, ikke for lite iallfall. Hvor kan jeg eventuelt se ledige jobber på gran canaria? Har lenge vurdert å flytte dit.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #2 Skrevet 19. september 2013 Du er klar over at mesteparten av det sørlige Europa har en skrikende mangel på jobber? På Gran Canaria kan du nok helst jobbe opp mot turister. Nordiske sådanne. Om du har helseutdanning finnes det noen behandlingssentre der nede. Ellers tror jeg du vil slite veldig med mindre du kan jobbe derfra for en norsk arbeidsgiver. Og god lønn etter norsk standard har de ikke i Spania på noe vis. Anonymous poster hash: 03ccc...102 6
Britt Banditt Skrevet 21. september 2013 #3 Skrevet 21. september 2013 (endret) Timeshare-selger? Endret 21. september 2013 av Britt Banditt
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #4 Skrevet 21. september 2013 Husker jeg vurderte dette selv da jeg var yngre. Men tro meg, du kommer ikke til å ha en ok lønn på Gran Canaria. Spania har meget høy arbeidsledighet, til og med på Gran Canaria. Så de jobbene du evt kunne fått ville vært innenfor turisme eller norske sykehjem som noen andre skrev her. Husk at det er lengre arbeidsdager også. ikke noe 8-16. Så du jobber faktisk MER for MINDRE penger. Gidder du? Tenk deg nøye om før du evt tar deg jobb som bartender eller noe der nede. Det er ikke så heftig som det virker. Selv har jeg jobbet i UK og tjente drittdårlig der. Måtte flytte tilbake til Norge for det gikk ikke rundt økonomisk. Anonymous poster hash: edc79...87c
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #5 Skrevet 21. september 2013 Du kan få jobb på charter feber Anonymous poster hash: 76994...f2b
Mirii Skrevet 21. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 21. september 2013 Holder meg nok unna charterfeber og bartender hehe Hadde tenkt noe innen turisme ja, eller evt. vært flyvertinne med base på gran canaria men kan bli litt vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #7 Skrevet 21. september 2013 Kan jeg spørre hvorfor du vil bo da?Anonymous poster hash: 33da1...fc0
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #8 Skrevet 21. september 2013 *derAnonymous poster hash: 33da1...fc0
Mirii Skrevet 22. september 2013 Forfatter #9 Skrevet 22. september 2013 Kan jeg spørre hvorfor du vil bo da?Anonymous poster hash: 33da1...fc0 Generelt lei av norge og kulden, kunne tenkt meg og tatt 1-2år nedi varmen der, også er det ganske mange nordmenn/skandinavere som bor på GC. Har vært der en god del ganger, trives veldig godt der
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #11 Skrevet 22. september 2013 På facebook er det en gruppe som heter Jobs and help GC . Der blir det lagt ut masse jobber. Lykke til. Har selv bodd 3 år på Gran Canaria da jeg gikk på skole der. Vurderer sterkt å flytte tilbake etterhvert. Savner øya og vennene mine der. Anonymous poster hash: f43fe...597
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #12 Skrevet 23. september 2013 Jeg jobbet i en bar i Puerto Rico. I forhold til hva jeg betalte for å bo og være der, var ikke lønna så ille. Jeg hadde det kjempegøy, og jobba ikke "hele dagen/natta" Anonymous poster hash: d6a12...63a
Zzyzx Skrevet 26. september 2013 #13 Skrevet 26. september 2013 http://www.finn.no/finn/job/fulltime/object?finnkode=43238125
caroprins Skrevet 27. september 2013 #14 Skrevet 27. september 2013 Du kan melde deg på en av charterselskapene sine skoler og så bli guide der nede. Du kan kanskje søke om å jobbe på den norske skolen. Du kan kanskje jobbe innen helsevesesenet på den norkse klinikken om du er kvalifisert. Du kan jobbe i nordsjøen. Da kan du bo der nede når du har fri. Du kan bli forfatter eller kunstner Du kan jobbe som vikar i norge for ett eller annet. Jobbe tre måneder og dra ned dit i tre måneder osv. Spare masse mens man jobber. Kjenner en som gjør det slik mellom norge og fillipinene. Om du ikke allerede kan språket godt så synes jeg du burde starte med å lære spansk grundig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå