AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 Er sammen med ei flott jente som har blitt bitt av treningsbasillen. De siste månedene har hun trent omtrent daglig etter program (Silje Mariela). Selv jobber jeg 100% og studerer 100%. Vi har barn, hus og alt som hører til. Treningen gjør hun unna mens jeg er på jobb, og det er tydelig at det er positivt og godt for henne å trene. I det siste har jeg mer og mer sett treningen som noe negativt for oss som par. Opplever oftere og oftere at huset er et kaos (vi deler ansvaret for husarbeidet), jeg kommer veldig ofte hjem til rot som ikke var der da jeg dro om morgenen. Hun sier oftere at hun er sliten, er utålmodig med ungene, og i grunn også med meg. Hun sier selv hun får mer overskudd, men hjemme merkes det ikke. Praten går mye i trening, diett, personlig rekord osv, noe jeg ikke kan delta stort i, dermed blir det mye treningsprat på nett med andre. Selv er jeg i ok form, ikke noen fettklump, og har aldri syntes noe om voldsomme treningsregimer. Tenker på trening som noe positivt så fremt det ikke tar over for alt annet. Dessverre føler jeg det gjør det nå. Så kom det siste, hun vurderer å trene til konkurranser i fitness.. Selv føler jeg ikke at jeg greier å støtte henne i det, mens andre rundt henne smiler og pusher, sitter jeg igjen med økt belastning hjemme. Så, hva gjør jeg? Vi har pratet om det, men hun ser ikke hvor mye mer som faller på meg når hun legger igjen all energi på trening. Hun har innimellom kjempeeffektive dager, og opplever sikkert at de fleste dager er sånn, men i virkeligheten kommer de sjelden. Ellers er veldig mye bra mellom oss, både kjærlighet, dialog og sex fungerer godt. Bare rådløs. Bør jeg støtte henne her?Anonymous poster hash: a0ccb...d2e
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #2 Skrevet 19. september 2013 Om du føler at du sitter igjen med en urettferdig stor andel husarbeid, og at hun ikke vier deg nok oppmerksomhet lengre, så synes jeg ikke du skal jatte med og late som alt er bra. Snakk med henne igjen og igjen, og vær tydelig i hva som plager deg. Synes hun høres egoistisk ut. Har man type/kjæreste og barn, kan man jo ikke oppføre seg helt uten hensyn til disse. Anonymous poster hash: bb2f6...041 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #3 Skrevet 19. september 2013 Enig i at du må snakke med henne om dette. Synes det er merkelig at hun er for sliten til alt annet etter trening - da trener hun for hardt. Man MÅ ha energi til familien og samlivet. Ellers kan du foreslå at hun kutter ned øktene til 3-4 ganger i uka slik det ikke blir rot og kaos med hus og unger? Det er bra å trene, men ikke til den grad at hjemmelivet forfaller. Om hun holder seg i bevegelse i huset så er det ikke noe særlig negativt på kroppen heller, den trenger faktisk å hvile om hun er så sliten hver dag. At hun bruker mer energi på trening blir litt det samme som om du skulle vært ute med gutta hver eneste dag og komt hjem uten å orke noe som helst, det blir litt egoistisk for samlivet. Trening er bra, men hun høres nesten ut som hun er avhengig om hun ikke har tid til dere. Det er så absolutt ikke bra! Hvor skulle du hatt tid til å trene f.eks ? Dynamikken i hverdagen må være slik at det er rettferdig for begge. Anonymous poster hash: 96d71...634
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #4 Skrevet 19. september 2013 Jeg synes dette høres helt uakseptabelt ut. Har selv mistet en venninne til trening. Vi begynte sammen, hun fortsatte, og fortsatte og fortsatte. Giftet seg med en ledende person i feltet og fikk barn med ham, hadde mindre og mindre tid til venner utenfor miljøet, og selv da vi var sammen var det bare prat om treningen og folka derfra. Vi er flere venner som rett og slett har gitt henne opp. Det er hyggelig at hun har funnet noe som interesserer henne, men for utenforstående er det bare kjipt. Du har min sympati her. Jeg tror jeg ville satt hardt mot hardt. Hun høres ut som om hun har blitt treningsnarkoman, og det går bare ikke an i et forhold. Anonymous poster hash: a7743...ddb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå