Tordensky Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 Småen på straks 11mnd har (endelig) fått sine fire første tenner. Han har alltid gnagd og klødd seg på oss (vi kaller det våte kyss vi =P ), men nå har han altså noe å bite med. Så nå er det ikke bare at han klør seg (typ: gaper over f.eks skulderen vår og rister på hodet, om dere skjønner) men han biter under- og overtennene sammen - ja, biter. Når kommer empatien hos så små? Når skjønner han at når vi skvetter til og sier "au" så er det fordi vi får vondt, og ikke fordi vi prøver å more ham - han ler jo så han rister =P Jeg skjønner jo at han ikke er slem med vilje, og vi må jo bare ta ham bort og forklare at "nei, mamma får vondt når du biter" osv. Regner med vi ikke er første eller siste med baby som biter (han bet aldri i puppen! =D ), kanskje noen vil dele tips?
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #2 Skrevet 19. september 2013 4-6 år. Anonymous poster hash: ddcee...6fe 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #3 Skrevet 19. september 2013 Kjøpe noen biteleker til han? Finnes noen som kan kjøles ned i kjøleskapet. Anonymous poster hash: 245c6...940
Tordensky Skrevet 19. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2013 4-6år? Hva da? Mener du at det er da empatien kommer? Han har masse biteleker, og han biter på alt mulig. Men nå er tennene kommet gjennom, så det er ikke lenger kløingen som er problemet. Han har funnet ut at han kan bite fast i ting og så slite dem løs igjen f.eks (leker med de nye fine tennene sine, skjærer tenner og lager skrapelyd på metall gjør han og..grøss.. ). Problemet er at han fortsatt driver og begraver munnen sin på knær, albuer, neser, haker og alt mulig, men nå med tenner/biter... Er jo litt vår feil som har latt ham få holde på slik, men vi har jo sett på det som suss/kjærtegn (i starten hvertfall), men så ble det jo mer og mer tydelig at det var for kløe, og nå for moro/biting...
Harlekin Skrevet 19. september 2013 #5 Skrevet 19. september 2013 Jeg vet ikke nøyaktig når, men ikke med det første ... dvs, om flere år. Min 4-åring forstår det fortsatt ikke, men vi forklarer og forklarer hver gang, og til slutt vil hun være moden nok til å forstå. Heldigvis er det ikke noe stort problem, det er stort sett når hun leker et eller annet dyr at hun biter - hardt!
Silfen Skrevet 19. september 2013 #6 Skrevet 19. september 2013 De forstår det når man biter igjen. Men siden det jo er totalt upedagogisk, så gjør de færreste det. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #7 Skrevet 19. september 2013 gi småen et knips ved siden av munnen med en gang han biter,gjerne mens han biter, om ikke bitingen slutter etter 7-8 knips så bit tilbake med en gang han biter - ganske hardt, da skal han klare å slutte med bitingen etter å ha fått 3-4 bitt selv det var den "medisinen" som virket på mitt barn som bet, ikke bare foreldre og besteforeldre, men alle også bikkja, tålmodige hunden som aldri bet tilbake min begynte å bite ved ca 9 mnd og satte merker , og ved 11 mnd ble vi bitt til blods, da begynte vi med knipse og så bite tilbake , det tok ikke en uke før det var slutt på bitinga Anonymous poster hash: f379d...e9e
Gjest Nikki09 Skrevet 19. september 2013 #8 Skrevet 19. september 2013 Jeg har faktisk knipset jentungen på kinnet og det fungerte. Det var riktignok hverken helt bevisst eller med vilje, jeg satt i halvsvime og ammet en natt og plutselig så beit hun tak i puppen. Jeg hadde verdens svarteste samvittighet etterpå, men det fungerte jo.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #9 Skrevet 19. september 2013 jeg sa bare Nei,man skal være snill. Kose . så ga hun en kos isteden for. hun er 1 år og biter ikke lengre. Anonymous poster hash: 11bc5...662 1
Tordensky Skrevet 20. september 2013 Forfatter #10 Skrevet 20. september 2013 jeg sa bare Nei,man skal være snill. Kose . så ga hun en kos isteden for. hun er 1 år og biter ikke lengre. Anonymous poster hash: 11bc5...662 Takk, det er litt den metoden vi kjører nå. Bortsett fra at han ikke skjønner begrepet "kose". Han koser masse, men ikke på oppfordring. Men det har så langt gått helt fint å bare stoppe ham og si nei, du må være god med xx, ikke bite... I starten ble vi litt sjokkert og smålo sikkert litt og da er det klart han syns det er gøy :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå