AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 En i bhg til ungen min heter Dag, og jeg syns det er et flott navn fordi det er kort og greit, og få som heter det av de som blir født nå. Men til februarbabyen vår kan vi ikke ta det navnet, det blir litt åpenbar herming. Har dere forslag til andre guttenavn i samme gate?Anonymous poster hash: 5f771...6d8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #2 Skrevet 19. september 2013 Jørn. Anonymous poster hash: 5cd62...90b
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #3 Skrevet 19. september 2013 Jørn. Anonymous poster hash: 5cd62...90b Eller bare Ørn, hvis du blir alenemor (da kan du tillatte deg å kalle ungen de særeste ting). Anonymous poster hash: 5cd62...90b
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #4 Skrevet 19. september 2013 minus t Anonymous poster hash: 5cd62...90b
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #6 Skrevet 19. september 2013 Skjønner ikke hvorfor du skal droppe Dag bare fordi en i barnehagen til sønnen din heter det? Det er da ingen som har enerett på å kalle barna sine noe. Hadde skjønt om det ble litt rart om et barn i nær familie het det samme, men ikke i denne situasjonen. Dag er jo et vanlig norsk navn uansett? Hvis det er Dag du liker best, velg det! Anonymous poster hash: 3166d...dec 5
Silfen Skrevet 19. september 2013 #7 Skrevet 19. september 2013 Jan, Jon, Pål, Ole, Jens, Karl, Leif, Kurt, Ola.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #8 Skrevet 19. september 2013 Skjønner ikke hvorfor du skal droppe Dag bare fordi en i barnehagen til sønnen din heter det? Det er da ingen som har enerett på å kalle barna sine noe. Hadde skjønt om det ble litt rart om et barn i nær familie het det samme, men ikke i denne situasjonen. Dag er jo et vanlig norsk navn uansett? Hvis det er Dag du liker best, velg det! Anonymous poster hash: 3166d...dec Det blir for åpenbart, fordi det er INGEN andre som heter det. Og det er ikke det at jeg liker Dag så spesielt godt, men jeg liker det at de har valgt et navn som alle kan stave, som er kort og greit, og som ganske mange heter - men bortimot ingen som bli født nå. Derfor spør jeg etter lignende navn. Even er i samme gruppe (om enn mye vanligere), og er kjempefint! Dessverre heter fadderbarnet mitt og nevøen min det:) Anonymous poster hash: 5f771...6d8
Mafalda Skrevet 19. september 2013 #9 Skrevet 19. september 2013 Enig med AB- velg Dag! Spiller da ingen rolle at noen i barnehagen har valgt samme navnet, med mindre dere svært nære venner kommer guttene neppe til å henge rundt sammen resten av livet. Barnehagen er en kort periode, ville ikke latt det hindre meg i å bruke favorittnavnet
Gjest Nefertiti. Skrevet 19. september 2013 #10 Skrevet 19. september 2013 Jeg er enig. Velg Dag. Hadde jeg hatt barn i en barnehage, og noen hadde kalt ungen sin det samme som min hadde jeg ikke brydd meg noe særlig om det. Blir du konfrontert med det, kan du komme opp med en hvit løgn om at faren til bestefaren heter det, eller noe sånt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå