Gå til innhold

Hvordan gå ned de siste 10 kiloene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste 3 årene gått ned rundt 25 kg uten å gjøre noe spesielt for det, litt trening her og der, men ingen spesielt kosthold, bare spist mindre. Jeg merker at de siste 10 kiloene er vanskelig, det har gått ett halvt år uten at noe har skjedd.

Begynt å trene fast nå, 3 dager i uken. Hvor jeg jogger en halvtime hver gang. Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal gjøre dette. Har aldri gjort noe særlig for å slanke meg, men vil veldig gjerne ned de siste 10 kiloene, gjerne stramme opp litt rumpen også. Noen som vil være så snill å hjelpe meg litt på vei som har peiling på dette?

Spiser veldig merkelig å uregelmessig da jeg har en veldig stressende hverdag, noen dager er jeg ikke hjemme før midnatt og drar hjemmefra tidlig. Drikker en del alkohol i helgene, men skal prøve å holde dette til kun lørdag. Jeg er en kvinne på 23 år og er 170 cm og veier 78 kg. Vil ned til 68 kg i første omgang. Er ikke så veldig stor nå, men har litt mage igjen og noen lår som gjerne kunne vær mindre. Kostholdet mitt er som sagt veldig dårlig og jeg er klar over det, i dag har jeg f. eks spist 2 brødskiver og 3 pizzastykker og drukket litt melk. Har helt ærlig ikke peiling på kosthold.

Hva tenker dere jeg bør gjøre? Vil helst ikke ha alt for drastiske endringer da jeg vil ha et kosthold jeg kan leve med på sikt. Vil prøve å få til å gå ned en kg i uken ihvertfall, om dette er mulig?

Anonymous poster hash: 87cd4...446
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst FROKOST! det er viktigst, få alltid i deg frokost

spis regelmessig og ha alltid noe mellom måltider om det er vanskelig og spise på jobb, så ha noe i veska, en Nutrilett bar eller noe

vis du får i deg mat, vil du få mere energi, da vil du også kunne kanskje gjør mere:)

bare noen småå tips fra meg:)

Skrevet

Først og fremst FROKOST! det er viktigst, få alltid i deg frokost

spis regelmessig og ha alltid noe mellom måltider om det er vanskelig og spise på jobb, så ha noe i veska, en Nutrilett bar eller noe

vis du får i deg mat, vil du få mere energi, da vil du også kunne kanskje gjør mere:)

bare noen småå tips fra meg:)

TS her.

Men om jeg spiser mer vil jeg vel gå opp i vekt igjen? Jeg har helt ærlig ikke peiling. Har ikke mangel på energi, men er litt vanskelig å få til så mye mer trening siden jeg jobber veldig mye. Tenker at 3 dager trening i uken er bra. Men burde sikkert få til litt styrketrening i tillegg, synes bare det er er litt flaut å oppholde seg i styrkeområdet på treningssenteret siden jeg ikke har peiling på hvor jeg skal begynne eller hva jeg skal trene. Hva skal jeg spise da? Er det feil å spise brødskiver? Blir veldig forvirret av alt jeg leser, ikke spis karbohydrater osv. Har ikke vært noe problem å gå ned tidligere selv om jeg har spist karbohydrater. Nå har vekten holdt seg stabil så lenge, hverken opp eller ned, noen ganger +- en kg, men det er jo normalt.

Skrevet

TS her.

Men om jeg spiser mer vil jeg vel gå opp i vekt igjen? Jeg har helt ærlig ikke peiling. Har ikke mangel på energi, men er litt vanskelig å få til så mye mer trening siden jeg jobber veldig mye. Tenker at 3 dager trening i uken er bra. Men burde sikkert få til litt styrketrening i tillegg, synes bare det er er litt flaut å oppholde seg i styrkeområdet på treningssenteret siden jeg ikke har peiling på hvor jeg skal begynne eller hva jeg skal trene. Hva skal jeg spise da? Er det feil å spise brødskiver? Blir veldig forvirret av alt jeg leser, ikke spis karbohydrater osv. Har ikke vært noe problem å gå ned tidligere selv om jeg har spist karbohydrater. Nå har vekten holdt seg stabil så lenge, hverken opp eller ned, noen ganger +- en kg, men det er jo normalt.

mat må man ha:) om du spiser lite og ofte er det bedre:)

har du noen gang opplevd at du går en dag uten og spise, og så spiser masse?

ei jeg kjenner spiste aldri frokost, men så begynte hun plutselig med det, og da gikk hun ned masse kg, hu ble så tynn,

Skrevet

Hvorvidt du spiser frokost eller ikke, og hvorvidt du spiser mange små eller få store måltider, har ingentind å si med tanke på forbrenningen.

Spis når du er sulten, slutt når du er mett.

Vil du stramme opp kroppen så må du trene styrke. Tunge vekter, ca 3x8 repetisjoner (eller noe rundt der, dvs ikke for mange), og med en fridag mellom hver økt på samme muskelgruppe.

Kostholdet er imidlertid det viktigste. Fokuser på å spise kjøtt, grønnsaker, egg, nøtter, frukt og andre sunne matvarer. Pr i dag spiser du jo kun korn, og det er masse viktigste stoffer du ikke får i deg!

At et kosthold basert på karbohydrater ikke er sunt, betyr ikke at du ikke kan gå ned i vekt av det... Sunnhet og vektnedgang hengeri kke sammen.

For å gå ned i vekt, må du få i deg mindre kalorier enn du forbruker. Enkelt og greit. Så du kan i teorien gå ned på pizza og øl, bare du spiser mindre enn du trenger. Men for helsens og trivselens skyld bør man selvsagt spise sunt.

Anonymous poster hash: 57b61...af6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...