AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Har en som plutselig har fått feber nå i kveld, dette var når han var lagt. Veldig varm, så har gitt en paracet. Har vært fin i form ellers i dag. Ville dere sendt i barnehage hvis han er feberfri og virker frisk og rask i morgen?Anonymous poster hash: 983c1...8f4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Nei. Ta feberen på alvor , barnet trenger sikkert hvile . Barnehager har en regel , 1 feberfri dag , før neste barnehagedag. Anonymous poster hash: ca488...080 2
plinkyplonk Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 (endret) Absolutt ikke. Henger meg på det å ta feberen på alvor. Kan forøvrig linke til denne (Folkehelseinstituttet), som er fin når det gjelder barnehagebarn og sykdom. God bedring til barnet ditt:) Endret 18. september 2013 av plinkyplonk
linkan Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Som en generell regel, så er det allmenntilstanden til barnet som avgjør om han kan ha det bra i barnehagen eller ikke. Samtidig er det viktig å ta feberen på alvor, den er jo et tegn på at barnet har en infeksjon i kroppen. I tillegg er det viktig å huske på at feberen stiger utover dagen og kvelden, så om han er feberfri på morgenen så betyr ikke det at han er frisk. Jeg ville tatt en sykedag hjemme. Men om du ikke har så lett for det, så se an formen til barnet ditt i morgen. Om du bestemmer deg for å sende barnet i barnehagen, så vær i hvert fall sikker på at du har muligheten til å hente ham om de skulle ringe deg. Du kan jo tenke deg hvor lite gøy du har det på jobb når du er syk! 1
captiva Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Man sender ikke et barn som har feber på kvelden i bhg dagen etter. Om han ikke har feber på morgenen kommer den etter noen timer i bhg. (Sett det mange ganger i bhg) og det er regel om en feberfri dag før barna skal i bhg igjen.
Mafalda Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 Det blir et hypotetisk svar fra meg, for jeg har ikke opplevd at et barn med oppadgående feber på kvelden har vært superfrisk og rask dagen etter. Som regel er det jo da ett eller annet de brygger på, og da kan de ikke gå i barnehagen. Derimot har jeg tøyd reglene om feberfri dag på slutten av en sykdomsperiode, når jeg ser at barnet er i kjempeform og hadde bittelitt feber dagen før. Men på oppadgående feber ville jeg vært svært lite innstilt på å sende i barnehagen.
Stinelin Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 Nei, regelen her er en feberfri dag før de kan i bhg.
Gjest pysepusen Skrevet 18. september 2013 #9 Skrevet 18. september 2013 Nei, da hadde jeg holdt hjemme.
MissEi Skrevet 18. september 2013 #10 Skrevet 18. september 2013 Hold han hjemme, tenk på de andre barna
Redbull Skrevet 19. september 2013 #11 Skrevet 19. september 2013 Jenta mi hadde feber en natt nå nettopp, var helt fin i fornen dagen etterpå. Hun hadde en fin dag i bhg
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #12 Skrevet 19. september 2013 Har du målt feberen? Hvis den er høy ville jeg holdt varnet hjemme i dag uansett. Men hvis feberen var lav, er borte i dag og almenntilstanden rn god ville jeg sendt barnet i bhg!Anonymous poster hash: df4ac...ae6
Gjest *kokos* Skrevet 19. september 2013 #13 Skrevet 19. september 2013 Husk at Paracet bare kurerer symptomene, barnet blir ikke fortere frisk av det! Hold dere hjemme og la kroppen helbrede seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå