AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Jeg møtte på eksen til mannen på fest. Jeg pratet normalt til henne og respekterte henne som alle andre. Hun har nå sendt meg en hau med Facebook meldinger at jeg var så snill og at hun ikke hadde mange venner og at hun ville vi skulle bli venner. Jeg svarte noen av meldingene men jeg er usikker på om jeg vil være venn med en ex som mannen var sammen med i 5 år. Hvorfor vil hun dette selv? Mannen syns det er ubehagelig og jeg syns vennligheten hennes er ok men litt snodig. Jeg er jo glad hun liker meg og vi ikke bitcher om hverandre men tror dere hun har noen andre planer enn bare å komme nermere meg? Syns dere det er litt rart?Anonymous poster hash: 08ab8...f45
Gjest SkarpKant Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Hørtes ut som det var mye rart på den festen. Forstår ikke helt poenget med å være venn med eksen jeg. Men det er meg da.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Hvordan er forholdet mellom hun og kjæresten din da? Jeg synes det var svært snodig, men har også opplevd lignende selv. Kjenner lusa på gangen. Eksen til kjæresten min tok mye kontakt og ønsket å bli min venninne. Det endte med at hun prøvde å ødelegge hele forholdet. Anonymous poster hash: d57f3...aba
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Hvordan er forholdet mellom hun og kjæresten din da? Jeg synes det var svært snodig, men har også opplevd lignende selv. Kjenner lusa på gangen. Eksen til kjæresten min tok mye kontakt og ønsket å bli min venninne. Det endte med at hun prøvde å ødelegge hele forholdet.Anonymous poster hash: d57f3...aba Signerer siste setning her; "keep your friends close and your enemies closer". Anonymous poster hash: 3f32d...208 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Høres rart ut, ja. Jeg hadde holdt meg unna, og sørget for at kjæresten min gjorde det samme.. Anonymous poster hash: a36fb...6ba
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Eksen til min forlovede (og kjæreste de fem år de fem siste årene) prøvde også å bli min nye bestevenn (i nyere tid). Jeg luktet lunta og spurte han om var noe jeg burde vite om. Såvidt jeg oppfattet var hun veldig opptatt av å få han tilbake selv 6 år etterpå, og jeg ble fly forbanna når jeg så hva hun hadde skrevet til han, uten respons. Grunnen til at han ikke ville si noe til meg var at han vet at jeg kan være litt emosjonell, usikker, sjalu og at jeg kan trekke raske slutninger, så det var bedre å spare meg for den. Og st jeg IKKE hadde noen grunn til bekymring. Hun holder jeg meg unna og hun er " out of sight, out of mind" for min del. Ble ikke bestevenner av oss, for å si det sånn.Anonymous poster hash: 02e44...20f
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 Hvis hun genuint vil ha seg en vennine, så er det vel 1000 stykker som står foran i køen enn det nåværende kjæresten til eksen. Hun har neppe gode hensikter ved å plutselig bli kose schmose med deg og spørre om du vil bli vennine med henne. En annen ting er at hun ikke har sosiale antenner til å fatte hvor kleint det er å skulle bli med vennine med kjæresten til eksen. Både hvor kleint det er for nye kjæresten, men ikke minst for eksen. Anonymous poster hash: 23435...be4 3
plix Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 Bare det at mannen din synes det er ubehagelig burde være grunn nok til å holde deg unna, tenker jeg. Han ønsker vel neppe dere sittende å sammenligne- helt i verste fall. "Ove sovner alltid 2 minutter etter sex!" "Nææ, gjør han det ennå? Trikset da er å.." 2
Gjest BalleKlovn Skrevet 19. september 2013 #9 Skrevet 19. september 2013 Priceless humor på et høyt nivå. Selv ikke en prumpepute engang kan matches med den slags kaliber.
Maria12345 Skrevet 19. september 2013 #10 Skrevet 19. september 2013 (endret) Jeg møtte på eksen til mannen på fest. Jeg pratet normalt til henne og respekterte henne som alle andre. Hun har nå sendt meg en hau med Facebook meldinger at jeg var så snill og at hun ikke hadde mange venner og at hun ville vi skulle bli venner. Jeg svarte noen av meldingene men jeg er usikker på om jeg vil være venn med en ex som mannen var sammen med i 5 år. Hvorfor vil hun dette selv? Mannen syns det er ubehagelig og jeg syns vennligheten hennes er ok men litt snodig. Jeg er jo glad hun liker meg og vi ikke bitcher om hverandre men tror dere hun har noen andre planer enn bare å komme nermere meg? Syns dere det er litt rart?Anonymous poster hash: 08ab8...f45 Hadde en venninne som opplevde det samme, men hun var tydelig opphengt i eksen enda, så venninnen min holdt sin avstand men er likevel vennlig med henne hvis de først prater. Endret 19. september 2013 av Maria12345
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #11 Skrevet 20. september 2013 Sikker på at du har forstått henne riktig, da? Jeg for min del ser ikke noe problem med å være venner med ekser. Det er tross alt personen som er verdifull for en, ikke hvorvidt en tilfeldigvis er en eks eller ikke. At et kjærlighetsforhold er avsluttet betyr ikke at man ikke kan ha personen i livet sitt. Ihvertfall ikke etter barneskolen... Når jeg tenker meg om så var det faktisk helt normalt å være venner med eksene sine og de nye damene også på barneksolen Da vi alle var litt mer åpne, trygge og stabile.... Anonymous poster hash: 5a8b6...386
Nita Skrevet 20. september 2013 #12 Skrevet 20. september 2013 Jeg har faktisk opplevd det helt motsatte jeg var nemlig exen, og den nye kjæresten ville absolutt bli venner med meg
Gjest BalleKlovn Skrevet 20. september 2013 #13 Skrevet 20. september 2013 Jeg traff en dame engang. Som fortsatt snakket mye med eksen sin. Han var veldig innpåsliten og har kanskje litt lav sosial intelligens, men han prøvde stadig vekk å snakke mye med MEG. Synes det er dritgøy med ordleker og spørsmål, så når han ser at jeg nærmer meg den slags så er han der med en gang! Og tror sikkert at jeg finner noe glede å i snakke med han, når jeg egentlig spør noen andre mennesker. Jeg driter i han da! Han er bare i veien. Og han liker å få råd fra meg til diverse mindre alvorlige problemer han har. Han snakket faktisk flere ganger om å pule sammen og faktisk, alle 3 sammen gjerne, men så ble han lei seg da når han viste nakenbilde av seg selv og jeg reagerte med avsky. Har dere egentlig hørt om lignende? Jeg har også masse som tilsier at han ikke er helt god under topplokket, men ville jeg ha trengt mer egentlig? Uansett, utrolig nok var jeg allerede ganske lei da, av en plagsom liten umoden dritt, som prøvde å komme seg innpå meg og min intimsone. Og nå er jeg drit lei hele fyren og har vært det en stund. Har alltid sett på han som en drittunge. Kan ikke fatte hva henne så i han heller. Han var visst ikke alltid sånn, sies det. Men jeg skjønner det ikke likevel.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #14 Skrevet 20. september 2013 Jeg traff en dame engang. Som fortsatt snakket mye med eksen sin. Han var veldig innpåsliten og har kanskje litt lav sosial intelligens, men han prøvde stadig vekk å snakke mye med MEG. Synes det er dritgøy med ordleker og spørsmål, så når han ser at jeg nærmer meg den slags så er han der med en gang! Og tror sikkert at jeg finner noe glede å i snakke med han, når jeg egentlig spør noen andre mennesker. Jeg driter i han da! Han er bare i veien. Og han liker å få råd fra meg til diverse mindre alvorlige problemer han har. Han snakket faktisk flere ganger om å pule sammen og faktisk, alle 3 sammen gjerne, men så ble han lei seg da når han viste nakenbilde av seg selv og jeg reagerte med avsky. Har dere egentlig hørt om lignende? Jeg har også masse som tilsier at han ikke er helt god under topplokket, men ville jeg ha trengt mer egentlig? Uansett, utrolig nok var jeg allerede ganske lei da, av en plagsom liten umoden dritt, som prøvde å komme seg innpå meg og min intimsone. Og nå er jeg drit lei hele fyren og har vært det en stund. Har alltid sett på han som en drittunge. Kan ikke fatte hva henne så i han heller. Han var visst ikke alltid sånn, sies det. Men jeg skjønner det ikke likevel. Ja, ja, men han der hørtes ut som et spesielt tilfelle. Kanskje han ikke har det så godt med seg selv heller, så det er sikkert fint å være et medmenneske. Anonymous poster hash: 5a8b6...386
Gjest BalleKlovn Skrevet 20. september 2013 #15 Skrevet 20. september 2013 Ja, ja, men han der hørtes ut som et spesielt tilfelle. Kanskje han ikke har det så godt med seg selv heller, så det er sikkert fint å være et medmenneske. Anonymous poster hash: 5a8b6...386 Veldig spesielt tilfelle. Men, Nei. Jeg gidder ikke å være medmenneske med en person som lar alle sine problemer gå så jævlig utover andre mennesker. Hvertfall ikke når han prøver å la dem gå ut over meg. Og jeg driter FULLSTENDIG i denne fyren. Spesiell eller ei, jeg behandler ikke han som en tilbakestående 3 åring av den grunn. Og det beste med denne fyren er at han alltid skal finne en offerrolle og skylde på andre i stedet. Det er alltid noen andre som bør forbedre noe, fordi alt han gjør er bare en konsekvens av andre. Også eier han ikke verken selvinnsikt, empati eller respekt for noen rundt seg. Helt vanvittige tilstander egentlig. Og på toppen av alt dette - har han store forventninger. Ikke bare rundt dette, men han tror også at det skal være mulig å være venn med eksen. Nei, han svever nok rundt i sitt eventyrland, uten at det går an å hjelpe han, fordi kritikk er han blind for.
Wonders Skrevet 20. september 2013 #16 Skrevet 20. september 2013 Det er du som her må sette grenser. Kom frem til hva du er komfortabel med av at hans x er i nærheten. Jeg vil ikke en gang vite om min x, fordi det er slutt. Ennå mindre vil jeg høre om de nye damene...
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #17 Skrevet 20. september 2013 Det er du som her må sette grenser. Kom frem til hva du er komfortabel med av at hans x er i nærheten. Jeg vil ikke en gang vite om min x, fordi det er slutt. Ennå mindre vil jeg høre om de nye damene... Sette grenser? Forstår du selv at folk som er fullstendig blottet for respekt for andre folk, ikke forstår grensene deres? Artig situasjon, men det hjelper vel kanskje ikke så godt på hvis eksen faktisk oppfordrer ham til å spørre han nye om disse tåpelige spørsmålene, bare for å få dekket nysgjerrighetsbehovet sitt. Og oppmerksomhetssbehovet selvsagt. "Så kan han få svar på det han lurer på." Som om dét er den beste løsningen på alle problemer i verden. Det dukker jo ikke bare opp et nytt like fort da, siden svaret sjeldent blir tolket slik det er ment som. Som oftest blir det misforstått eller så faller vedkommende helt ut av sammenhengen og blir usakelig i stedet. Og det burde være selvsagt for alle parter hvor galskapen er i dette, og han nye sin reaksjon burde slettes ikke være uforventet heller akkurat. Men det er jo bare min mening da. Anonymous poster hash: 30dd5...e88
Wonders Skrevet 20. september 2013 #18 Skrevet 20. september 2013 Sette grenser? Forstår du selv at folk som er fullstendig blottet for respekt for andre folk, ikke forstår grensene deres? Anonymous poster hash: 30dd5...e88 Ts kriver at x'en til typen hennes skriver på facebook til henne. Mannen syns det er ubehagelig, og ts selv også. Da er det bare å blokkere personen på face, å ikke være så opptatt av å være så snill mot noen man ikke kjenner. ER noe litt off så er det alltid en grunn til det. Og hvorfor være venner med noen man ikke har brukt for? Sett en klar grense ved å vise at du ikke vil ha henne i nærheten på nett eller privatliv. Jeg hadde sagt det rett ut på en måte som ikke kan missforståes. Og bedt typen min sette sin x på plass. Det er tross alt de to som kjenner hverandre best. Vanlige mennesker ønsker ikke å bli fortalt to ganger hvor lite de er ønsket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå