Gå til innhold

Kjøpe filmer og serier på nett

Kara W

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om steder på nett hvor jeg kan kjøpe og lovlig laste ned filmer og serier? Jeg ønsker jo å betale for produktene jeg ser på, men orker ikke å styre med dvd-plater hele tiden. Ofte er vi litt spontane med hva vil vi se på , og har ihvertfall ikke lyst til å vente en hel uke på at det skal komme i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Netflix har vel kun abbonement? Jeg ønsker å kjøpe enkelt filmer eller serier for å laste ned, ikke betale et fast månedlig beløp. (Det er ikke hver måned vi ser på TV, og vi har ikke nett på hytten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netflix har ikke binding da, men det er ikke mulig å se uten nett.

Ellers er jo viaplay det samme, men der kan man også se offline (har ikke testet det selv, bare sett reklame).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iTunes store :) Der kan du også velge om du vil kjøpe eller leie filmer :)

Må man ikke ha mac for å kjøpe derfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må man ikke ha mac for å kjøpe derfra?

Nei, det må man ikke :) I hvert fall har jeg kjøpt sanger derfra, og tipper det funker på samme måte med filmer.

Men fortsatt tror jeg viaplay/netflix er rimeligst i lengden. Koster jo ca 40,- bare å leie en film på iTunes, mens netflix/viaplay koster 79,- per mnd (og første mnd gratis), og du kan se så mye du vil. Om du får tilgang til amerikansk netflix (noe som er ganske enkelt, har det selv), så er det jo omtrent ubegrenset med filmer og serier der. Er mye bra på den norske og da. Viaplay har vel noe mindre amerikansk utvalg, men mye norsk (fra viasat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det må man ikke :) I hvert fall har jeg kjøpt sanger derfra, og tipper det funker på samme måte med filmer.

Men fortsatt tror jeg viaplay/netflix er rimeligst i lengden. Koster jo ca 40,- bare å leie en film på iTunes, mens netflix/viaplay koster 79,- per mnd (og første mnd gratis), og du kan se så mye du vil. Om du får tilgang til amerikansk netflix (noe som er ganske enkelt, har det selv), så er det jo omtrent ubegrenset med filmer og serier der. Er mye bra på den norske og da. Viaplay har vel noe mindre amerikansk utvalg, men mye norsk (fra viasat).

Takk for svar. Tok en titt nå, og det var en del dyrere enn jeg hadde sett for meg, ja. Tror til og med jeg kunne funnet en del ev de der billigere på DVD på Spaceworld ol. En måned med Netflix er faktisk billigere enn å kjøpe én film, for ikke å prate om TV-seriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Tok en titt nå, og det var en del dyrere enn jeg hadde sett for meg, ja. Tror til og med jeg kunne funnet en del ev de der billigere på DVD på Spaceworld ol. En måned med Netflix er faktisk billigere enn å kjøpe én film, for ikke å prate om TV-seriene.

Ja, Netflix er genialt. Bruker det akkurat nå selv ;) Har nærmest kuttet ut å se på tv-kanaler etter jeg fikk Netflix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netflix er genialt, men syns det kommer så lite nytt der. :sukk: Har hatt Netflix sia det kom til Norge og nå føler jeg at det er "tomt" for filmer der. Finner aldri noen jeg vil se som jeg ikke har sett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Her i huset har vi netflix(amerikansk på pc og norsk på nettbrett) og viaplay. Det er sjelden vi ender opp med å leie film, men om vi gjør så er det ITunes vi bruker. På viaplay kan man laste ned enkelte filmer og programmer slik at man kan se dem senere uten internet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://watchseries.lt/ Her streamer du serier.

Nå var faktisk spørsmålet hvor man kunne kjøpe/leie, ikke hvor man kan streame som er det motsatte av det ts lurer på, nemlig å stjele.

Anonymous poster hash: d1743...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var faktisk spørsmålet hvor man kunne kjøpe/leie, ikke hvor man kan streame som er det motsatte av det ts lurer på, nemlig å stjele.

Å streame her er ikke å stjele nei. var derfor jeg foreslo denne siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å streame her er ikke å stjele nei. var derfor jeg foreslo denne siden.

Når man ikke betaler for å se en film eller tv-serie så "stjeler" man jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om det er lovlig, så er det jo ikke noe mindre stjeling. De som lager filmen eller serien får ikke en eneste krone når slike som deg ser på nett, det er ikke noe annerledes enn de som laster ned. Leste du i det hele tatt artikkelen selv? Det står at selv filmbransjen fortviler over at det er lovlig. Så den kommer du deg ikke unna med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er lovlig, så er det jo ikke noe mindre stjeling. De som lager filmen eller serien får ikke en eneste krone når slike som deg ser på nett, det er ikke noe annerledes enn de som laster ned. Leste du i det hele tatt artikkelen selv? Det står at selv filmbransjen fortviler over at det er lovlig. Så den kommer du deg ikke unna med.

Selvfølgelig leste jeg den,og jeg har da ikke prøvd å komme meg unna med noe som helst.

Og sist jeg sjekka så kan man ikke kalle en ting stjeling hvis det faktisk er tillat,men deg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig leste jeg den,og jeg har da ikke prøvd å komme meg unna med noe som helst.

Og sist jeg sjekka så kan man ikke kalle en ting stjeling hvis det faktisk er tillat,men deg om det.

Hadde du hatt noe peiling på hvor mye penger og tid det koster å lage en serie, tror jeg ikke du hadde sagt det samme. Det blir det samme som at du ikke skulle fått betalt for arbeidet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...