AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Ja som overskriften sier så tar jenta vår av bleie si etter hu har lagt seg, vi må inn etter hun har sovnet for å ta den på igjen, har vært tilfeller hvor hun har tatt den av igjen etter det også og gnidd bæsjen utover på morgenkvisten, mmmmmm deilig :/ hva skal vi gjøre??? Anonymous poster hash: 5eb60...543
Gjest Riskjeks Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Hos oss pleide det å funke å bruke en sånn heldrakt pysjamas med glidlås og ta den på bak frem. 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Har tatt på bleie og pysj bak frem. Dette hjalp ca 3 netter... Har nå startet med up and go på natta, den har foreløpig fått bli på natta igjennom. Anonymous poster hash: 4c57b...102
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Pysjamas bak frem? Anonymous poster hash: 63dab...989
happiest Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Bruker dere slikt "tisselaken"? Kan funke å ha det både under og over lakenet. Ellers er vel hel pysj fint, om hun "godtar" det. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Bruker dere slikt "tisselaken"? Kan funke å ha det både under og over lakenet. Ellers er vel hel pysj fint, om hun "godtar" det. Tror hu er født slangemenneske, kommer seg liksom ut av hva som helst, men pysj med glidlår bak burde gjøre susen tisse laken har vi ikke nei, sikkert lurt å ha det også Anonymous poster hash: 5eb60...543
happiest Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 Tror hu er født slangemenneske, kommer seg liksom ut av hva som helst, men pysj med glidlår bak burde gjøre susen tisse laken har vi ikke nei, sikkert lurt å ha det også Anonymous poster hash: 5eb60...543 Husker jeg hadde slikt laken da jeg skulle slutte med bleie (god hukommelse). Slapp ekkel tisselukt fra madrass da.
Missy1 Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 Tror hu er født slangemenneske, kommer seg liksom ut av hva som helst, men pysj med glidlår bak burde gjøre susen tisse laken har vi ikke nei, sikkert lurt å ha det også Anonymous poster hash: 5eb60...543 Er som å høre om min sønn. I tillegg drar han tissen ut av bleia og tisser overalt. Her hjelper helpysj nå, men før kledde han fort av seg. Hva med sånn babysafe sovepose? Eller blir det dumt?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #9 Skrevet 18. september 2013 Du kan jo slutte med bleie nå... Tenkt på det?Anonymous poster hash: af9d2...4e2 2
Missy1 Skrevet 19. september 2013 #11 Skrevet 19. september 2013 Du kan jo slutte med bleie nå... Tenkt på det?Anonymous poster hash: af9d2...4e2 Noen barn bruker lenger tid på å bli klare for bleieslutt enn andre. Det er ikke sånn at når de kommer til en bestemt alder så er det bare å kutte ut bleia, barnet må være klar for det. Jg har en 3åring som fortsatt bruker bleie. Han forstår ikke noe av dette å sitte på potte, si ifra når han må på do osv så for oss er det umulig å starte pottetrening ennå. Men gud så deilig om man bare kunne kutte ut bleia fordi barnet var i en viss alder der det er forventet at de ikke skal bruke bleie lenger. (For å få bleier på blå resept må barnet være 4-5år gammel før man kan søke, så da får du iallefall et pekepinn på hvor gjennomsnittsalderen for bleieslutt er )
skruf Skrevet 19. september 2013 #12 Skrevet 19. september 2013 Hadde samme problemet her. Løsningen var helpysj med glidelås som jeg tok på bakfrem. Helpysj med knapper bakfrem fungerte ikke, da hun på en eller annen måte fikk opp knappene... Ang bleieslutt på natt så er det mange 2-åringer som bruker bleie om natta.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #13 Skrevet 19. september 2013 Har en 3 åring som har sluttet med bleier, men han bruker fortsatt bleie på natta. Og den bleia er helt full på morgenen når han våkner, så har nok ikke helt kontroll på snoppen om natta enda. Anonymous poster hash: 5eb60...543 1
Gjest Heartbeat Skrevet 19. september 2013 #14 Skrevet 19. september 2013 Brunteip rundt bleia har jeg hørt noen måtte bruke 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #15 Skrevet 29. september 2013 Men hvis hun tar den av, er det kanskje en god grunn? Kanskje ved å prøve å finne ut hvorfor vil det finne det riktige alternativet Anonymous poster hash: 3e260...cb5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #16 Skrevet 29. september 2013 Hun tar den av, fordi storebror har sluttet med bleier, men hun som akkurat er blitt 2 år har ikke helt kontrollen inne når det kommer til å måtte gå på do Anonymous poster hash: 5eb60...543
Gjest Arch Skrevet 29. september 2013 #17 Skrevet 29. september 2013 Tenkte og på brunteip, dersom ingenting virker. Da sitter den mye bedre en med den borrelåsen.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #18 Skrevet 29. september 2013 Hu har fått masse fine nattpysjer nå, er så stolt av pyjamasene sine funker veldig bra det Anonymous poster hash: 5eb60...543
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #19 Skrevet 29. september 2013 (For å få bleier på blå resept må barnet være 4-5år gammel før man kan søke, så da får du iallefall et pekepinn på hvor gjennomsnittsalderen for bleieslutt er ) Nei. Det er ikke en pekepinn. Foreldre skal motiveres til å få barn til å slutte. Ved 4-5 års alder har man pr. Lovgivning problemer; derav økonomisk hjelp. Det er ingenting i TS sitt innlegg som indikerer at hun har prøvd. Kanskje det nettopp er det som skal til, eller det barnet gir uttrykk for å være klar for. Jeg har mange barn og trenger ikke lange, nedlatende utredninger pga et GODT forslag!Anonymous poster hash: af9d2...4e2
Missy1 Skrevet 29. september 2013 #20 Skrevet 29. september 2013 Nei. Det er ikke en pekepinn. Foreldre skal motiveres til å få barn til å slutte. Ved 4-5 års alder har man pr. Lovgivning problemer; derav økonomisk hjelp. Det er ingenting i TS sitt innlegg som indikerer at hun har prøvd. Kanskje det nettopp er det som skal til, eller det barnet gir uttrykk for å være klar for. Jeg har mange barn og trenger ikke lange, nedlatende utredninger pga et GODT forslag!Anonymous poster hash: af9d2...4e2 Tror ikke det er mange som foretrekker stort bleiebarn fremfor pottetrening altså Jeg ønsker helst bleiefritt barn selv, men når det er klin umulig å få barnet til å sitte stille mer enn 2sekunder og barnet ikke har noe særlig forståelse så er det vanskelig å få barnet til å sitte på do/potte, dermed vanskelig å starte pottetrening Dette med blåresept på bleier må jeg isåfall ha misforstått. I vårt tilfelle er det ganske åpenlyst hvorfor barnet ikke har sluttet med bleie ennå, det er ikke pga late foreldre i vårt hus, men et barn som mentalt er 2år yngre enn faktisk alder og ingen ville forventet at en 1åring gikk på potte og kunne si ifra når h*n kjenner trangen for å gå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå