Gå til innhold

Perfekte pannekaker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da kan du kanskje fortelle oss om historien bak de klassiske og tradisjonelle og perfekte havregrynpannekakene da?

Anonymous poster hash: caf02...b1d

???

Leste du i det hele tatt innlegget mitt?

Anonymous poster hash: 971d8...86f

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

At de for deg er perfekte, er helt greit og legitimt.

Men nei, klassiske er de ikke. At du insisterer på å kalle dem det, viser bare din manglende kunnskap til og/eller forståelse av at kokekunsten faktisk er et fag med en historie og (hold deg fast) klassikere. ;) ;) ;) osv.

Eller kanskje det viser min fantastiske, uimotståelige evne til utfordre historien ved å fornye en oppskrift?

Å hjelpe og bære, kan det i det hele tatt (hold deg fast!) være mulig å gjøre noen forbedringer på en oppskrift man i utgangspunktet ikke er så begeistret for?

I motsetning til deg, er jeg uansett ikke så overbegeistret for det franske kjøkken, så din franske chef kan egentlig bruke mine pannekaker som toalettpapir for min del.

Edit: glemte ;) ;) ;) ;)

Endret av Magdalene
Skrevet

Eller kanskje det viser min fantastiske, uimotståelige evne til utfordre historien ved å fornye en oppskrift?

Å hjelpe og bære, kan det i det hele tatt (hold deg fast!) være mulig å gjøre noen forbedringer på en oppskrift man i utgangspunktet ikke er så begeistret for?

I motsetning til deg, er jeg uansett ikke så overbegeistret for det franske kjøkken, så din franske chef kan egentlig bruke mine pannekaker som toalettpapir for min del.

Edit: glemte ;) ;) ;) ;)

Jeg har ikke sagt et ord om noen fransk chef. :roll:

Og må virkelig si at jeg blir styrket i troen på at noen ser ut til å bli lett begeistret av egen fortreffelighet.

Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg har ikke sagt et ord om noen fransk chef. :roll:

Og må virkelig si at jeg blir styrket i troen på at noen ser ut til å bli lett begeistret av egen fortreffelighet.

Da beklager jeg det. Er så lett å ta feil av "anonym" og "anonym". Litt lettere når folk tørr å svare med nick.

Skrevet

Oj oj oj, her var vi psykologiserende ja.

For all del, man ber om en perfekt pannekakeoppskrift og blir servert nyfrelst møl fra helsefriker som ikke engang gidder å lese innleggene skikkelig. Hvem sa surmuling først?

Hva har perfekte pannekaker, laget på hvetemel og helmelk og med skikkelig sukker på å gjøre med et usunt kosthold? Vet du hvor ofte jeg spiser pannekaker? Du kan jo lese litt oppover her og sjekke hvor ofte jeg i det hele tatt spiser hvetemel.

Iiiik, jeg spiste visst en halv sandkake til jul. Iiiiiik! Kostholdet mitt er helt forferdelig usunt. Iiiik.

Hvorfor så hysterisk og defensiv hele tiden? :klo: Klikker du slik i virkeligheten også, om folk sier deg imot?

Å kalle folk nyfrelste helsefriker fordi de drister seg til å nevne noe så "crazy" som havregrynspannekaker, får deg til å virke skikkelig trangsynt og hysterisk. :)

På tide å utvide horisonten litt, og slutte å dømme andre, kanskje? For jeg antar at du er voksen.

Det er bare på KG at folk klarer å krangle i en pannekaketråd, altså... :fnise: Her skal man ikke våte å gå imot bygdekjerringens tradisjoner, altså!

Anonymous poster hash: fcaa2...b47

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor så hysterisk og defensiv hele tiden? :klo: Klikker du slik i virkeligheten også, om folk sier deg imot?

Å kalle folk nyfrelste helsefriker fordi de drister seg til å nevne noe så "crazy" som havregrynspannekaker, får deg til å virke skikkelig trangsynt og hysterisk. :)

På tide å utvide horisonten litt, og slutte å dømme andre, kanskje? For jeg antar at du er voksen.

Det er bare på KG at folk klarer å krangle i en pannekaketråd, altså... :fnise: Her skal man ikke våte å gå imot bygdekjerringens tradisjoner, altså!

Anonymous poster hash: fcaa2...b47

OK, hvor finner du min trangsynte horisont? Kanskje i det faktum at jeg pga intoleranse nesten ikke spiser hvete og er nødt til å eksperimentere meg frem til hvordan jeg best kan erstatte hvete?

Ektefellen er laktoseintolerant og selv har jeg faktisk hveteintoleranse, så det blir sjelden at jeg lager mat med hvetemel. Jeg gjorde det imidlertid mye før, og tro meg, ingenting smaker akkurat som hvetemel. Kom ikke her å si at man ikke smaker forskjellen.

Det er havremel og det er ikke hvetemel som ALLE vanlige pannekakeoppskrifter inneholder. Jeg kan da lage lavkarboalterntiver jeg med, lager gjerne pannekaker med kastanjemel og mandelmel til og med.

I en tråd hvor noen spør om de perfekte pannekakene er det 1) nokså spesielt å trekke frem havregrynspannekaker, og ikke helt vanlige pannekaker som er laget av hvetemel og 2) snakke om dårlig kosthold, dvs. beskylde meg for å ha dårlig kosthold og dårlig samvittighet for det. Defensiv og hysterisk? Hvem da sa du?

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Oppskrift på pannekaker er ikke bare, bare, ser jeg..

Jeg er på utkikk etter klassiske tynne pannekaker, ikke havregryn og sukrin osv... Skal lage pannekakene til noen som nettopp elsker de klassiske, tynne, ikke nødvendigvis så sunne, pannekakene med egg, mel osv.. så det er viktig at det smaker bra!

Så om det er noe ekstra dere pleier å tilføye de vanlige pannekakene, for å få en ekstra god smak, så vil jeg gjerne høre om det.

Bare fortsett å skriv oppskrifter, så skal jeg sjekke de ut:)

Takk til dere som har svart meg!

-TS

Anonymous poster hash: 96406...128
  • Liker 1
Skrevet

Her er det bare ett svar, og det er oppskriften fra The Guardian på perfekte pannekaker. De er perfekte. Jeg har en fantastisk pannekakefamilie hvor både mann, svigermor og svigerfar er mestre. Pannekakene deres er sabla gode, men perfekte er kun disse - se helt nederst på siden:

http://www.theguardian.com/lifeandstyle/wordofmouth/2011/mar/03/how-to-cook-perfect-pancakes

De er verken for melete eller for eggete, og det som gjør dem perfekte er nok at det er ett egg og en eggeplomme, altså ikke hele egg. Og ja, folk sier at dette er de beste pannekakene de noen sinne har smakt. Jeg må legge til at fyllet nok spille en viss rolle her. Jeg får spesielt mye skryt for wienerpølsefyll, røkelaksfyll og kastanjepurefyll.

Prøvde denne oppskriften nå. Pannekakene var helt greie. Det var ikke vondt eller noe.. Det bare smakte ingenting. Veldig tam og kjedelig smak. Litt for kompakte.

Skulle ønske at det smakte litt fyldigere(av ett eller annet) og litt søtere.

Hvis noen vet hva jeg kan legge til i oppskriften for å ordne det med smaken, så setter jeg pris på alle forslag:)

Gjest Magdalene
Skrevet

Hei!

Oppskrift på pannekaker er ikke bare, bare, ser jeg..

Jeg er på utkikk etter klassiske tynne pannekaker, ikke havregryn og sukrin osv... Skal lage pannekakene til noen som nettopp elsker de klassiske, tynne, ikke nødvendigvis så sunne, pannekakene med egg, mel osv.. så det er viktig at det smaker bra!

Så om det er noe ekstra dere pleier å tilføye de vanlige pannekakene, for å få en ekstra god smak, så vil jeg gjerne høre om det.

Bare fortsett å skriv oppskrifter, så skal jeg sjekke de ut:)

Takk til dere som har svart meg!

-TS

De blir helt tynne om du vil, og du kan fint bytte ut sukrin med sukker ;)

Skrevet

Oj :sjokkert: har man sett til kverulering - i en pannekaketråd! :sjokkert:

Er det rart det blir krig her i verden!

Anonymous poster hash: ac0f6...8b0
Gjest navnelapp
Skrevet

Desse er dei beste, syns eg. Ei enkel røre med gode proposjonar, og pannekakene smakar himmelsk. :)

Prøvde denne oppskriften nå. Pannekakene var helt greie. Det var ikke vondt eller noe.. Det bare smakte ingenting. Veldig tam og kjedelig smak. Litt for kompakte.

Skulle ønske at det smakte litt fyldigere(av ett eller annet) og litt søtere.

Hvis noen vet hva jeg kan legge til i oppskriften for å ordne det med smaken, så setter jeg pris på alle forslag:)

(Og trikset finn du i mi oppskrift: Litt meir salt, og ha smøret i røra i staden for (eller i tillegg til, viss du er heilt vill og gal) i steikepanna. Mmmm!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...